Toon posts:

Driver is gestopt ?

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
Beste tweakers,

vandaag start ik mijn PC en mij EVGA GTX460 doet iets raars.
De driver is niet gestart waardoor ik net als toen ik hem kocht. soort van artifacts heb + resolutie van 640 x 420

Dit is de melding die ik zie bij apparaat beheer.
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
Deze code betekend dat een apparaat niet goed werkt. wat je meestal bij USB apparaten ziet gebeuren

mijn kaart draait op volle toeren met BRINK,BFBC2 en DIRT2 soms op 70 - 80 graden maar de kaart moet 107 aankunnen ? zoe dit iets er mee te maken hebben of gewoon een windows probleem

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-04 19:24
Heb je de driver al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan en dat heeft ook gewerkt.
Alleen de vraag blijft. kan dit iets met de warmte te maken hebben ?
Of is het dus echt een windows probleem ?

• DaLoona
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

70 - 80°C is niet echt te heet nee, mijn GTX470 loopt soms naar de 90°C als het buiten warm is en ook dan doet hij het zonder problemen.
Heb je hiervoor een ATi/AMD kaart gehad? Meestal is het stoppen van je driver een gevolg van een conflict met iets anders, bijv. een andere/oudere driver.
Download Driver Sweeper en verwijder echt alle vga drivers, reboot en installeer Nvidia drivers. Neem niet de 270.xx serie van Nvidia, die kunnen problemen geven, maar gebruik een uit de 268.xx serie, die zijn wel oke.

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 13:28
80 graden voor een GTX460 is wel wat aan de hoge kant. De mijne wordt nooit heter dan 65 graden. Is hij soms overclocked?

Probeer eens de kaart opnieuw in z'n PCI-e slot te stoppen. Wil wel eens helpen. Maar eerlijk gezegd klinkt dit als een gare kaart. Incompatible met het moederbord of gewoon kapot.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• Anoniem: 304087
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
80 graden is gewoon normaal voor een stock kaartje hoor, licht verder ook nog aan de airflow en game die je speeld, verder moet je niet van burning progammas uit gaan. Nix om je zorgen over te maken.
De levensduur word pas minder als je tegen en over de max tempratuur aan gaat zitten.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:42

SupremeRick

Muse Fan

Daloona, 90 graden voor een 470 is ook best veel hoor, de mijne wordt maximaal 60 bij een game zoals dirt2 of gta4

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
Hiervoor zat er een nvidia gt320 kaartje in. alleen nieuwste games draaide gewoon niet.

toen heb ik hem vervangen voor een EVGA GTX460 EE FTW editie die is wat sneller dan de stock versie natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat ze er dan weer een goede Fan op zetten.

Nu weet ik dat de meeste hardware zich automatisch afsluit wanneer die te heet wordt.
Ok ik heb ook een laptop hier staan met een ATI x2000 (hele oude kaart) en als ik daar tf2 op draai ( 80FPS)
wordt mijn GPU ook rond de 80 graden en dat merk je alleen aan de buitenkant omdat het gloeiend heet is, maar verder helemaal niets.

kan me fan speed natuurlijk altijd harder laten draaien, die komt nu niet hoger dan 50%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

De gekke resolutie + de boodschap dat de driver niet geladen is lijkt een driverprobleem. Weet je zeker dat dat allemaal naar behoren is geïnstalleerd?

Zelfs als een kaart 200 graden wordt zou hij toch niet opeens zomaar rare resoluties moeten geven. Tenzij er daadwerkelijk iets kapot is natuurlijk, maar ik heb nog nooit gehoord van een defect met dergelijke effecten.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

SupremeRick schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:55:
Daloona, 90 graden voor een 470 is ook best veel hoor, de mijne wordt maximaal 60 bij een game zoals dirt2 of gta4
Ik draai dan ook f@h met een zwaar overklokte gpu, een normale GTX470 doet 607MHz op de klok, de mijne loopt standaard op 700MHz (SOC versie ) en heb hem zelf nog eens naar 850MHz gezet en dat gaat gepaard met de nodige warmte.
En zoals gezegd, hij doet het alleen als het buiten echt warm is.
Bij gamen wordt hij niet warmer dan een graadje of 78°C.

OT:
Welke driverversie gebruik je?
En je fan kan je opkrikken door een fanprofile aan te make in Afterburner.

[Voor 10% gewijzigd door DaLoona op 15-05-2011 10:04]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Afterburner is wel fijn, ik vind het fijner dan bijvoorbeeld Smartdoctor :Y

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
even getest met een EVGA programma en daar gaf die aan dat tijden het spelen van Dirt2 me kaart gewoon tussen de 79 en 81 graden werdt. Ik draai de game met 160 - 200 fps.
toen dacht ik wacht even, een oog ziet maar 60 laat ik vsync aanzetten.
game draait nu op ultra settings op 60fps en me kaart is nu 66 - 73 en dat is een stuk beter.

TF2 mid/high settings was me kaart 73. ik heb vsync aangezet (stable 60FPS) en gelijk wordt me kaart 65 + ik had me settings wat omhoog gegooid

het aanzetten van vsync kan dus degelijk helpen om je kaart wat koeler te houden en met een constante fps van 60 lopen alle games soepel.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee