Toon posts:

Videokaart werkt wel op ene beeldscherm, maar niet op andere

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:40

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
L.S.,

Ik heb vorige week vrijdag mijn MSI 560Ti Hawk ontvangen, maar stuitte op een raar probleem bij het aansluiten van mijn Samsung 226BW (via een single link DVI-D kabel). Kort gezegd, op de ene DVI poort werkt het beeldscherm wel, op de andere niet (of gedeeltelijk)

Wat heb ik geprobeerd?
  • Samsung 226BW aangesloten via verloopje (DVI-A naar VGA) op beide DVI poorten, werkt prima
  • Mijn vorige 275GTX teruggezet en het beeldscherm op beide DVI poorten geprobeerd met een DVI-D single link kabel, werkte prima
  • Om een defect in het algemeen uit te sluiten, mijn Samsung TV via MiniHDMI verloopje aangesloten op HDMI, werkte prima
  • Het beeldscherm van mijn vriendin geprobeerd, een 940NW ook van samsung, met alleen VGA (DSUB) in, werkt met verloopje ook prima op beide DVI poorten
Nu het rare aan het verhaal; Zogauw ik mijn vriendin haar Samsung 940NW aansluit op de (altijd werkende) DVI poort met verloopje, welke dan dus het windows bureaublad weergeeft, en daarna mijn 226BW aansluit op de andere (vaag werkende) DVI poort, dan schakelt de 940NW naar 2e beeldschermmodus, maar er verschijnt geen beeld op mijn 226BW, maar ook niet de melding 'check signal cable', de monitor blijft gewoon in standby ofwel powersaving modus. Kortom, zowel windows als mijn beeldscherm ziet het signaal wel, maar doet er niets mee.

Samengevat; is dit nu een probleem van mijn videokaart, (een defect of niet identieke DVI poorten) of is mijn beeldscherm gewoon te gedateerd ofzo?

Plaatje:

....................^^............................^^...............................^^
..................Werkt.......................Werkt.........................Doet vaag

[Voor 78% gewijzigd door ride277 op 15-05-2011 16:29. Reden: update]

| system specs |

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee