Toon posts:

[Macbook] Valt uit op accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 16:43
Op het moment maak ik al een tijdje gebruik van mijn macbook late 2008 (unibody 13").
Nu is het probleem dat mn macbook op accu elke x tijd uitvalt (gewoon pats uit).
Gewoon de magsafe is geen probleem, accu in slaapstand ook niet.

Gezien ik apple i-dont-care (na het verhaal snap je misschien waarom :P) pack heb, met apple gebeld:

Als eerste met de medewerker van Apple een SMC reset gedaan, en OSX geupdate -> geen oplossing

Opnieuw teruggebeld en mijn accu waardes uit systeem profiel gehaald en deze aan hun doorgegeven. Conclusie accu dood. De medewerker gaf aan dat ik bij een service point op garantie mijn accu kan omruilen. (moest gewoon ff van te voren bellen dat de service point deze kan bestellen).

Nou mooi, ik een service point bellen en vervolgens als antwoord te krijgen: nee meneer, wij kunnen deze niet bestellen, we moeten eerst diagnose doen.

Uhm ok, weer met apple care gebeld: inderdaad, ze wisten niet waarom mij verteld was dat ik deze kon omruilen zonder langs te gaan met mijn macbook. Nogmaals gevraagd of ze zeker wisten of het mijn accu was; ja dit was zo.

Nja, dan maar naar een service point toe. Aangekomen wordt de accu getest, accu geeft OK aan.

Omdat ik het een beetje raar vind dat mij alles beloofd werd waar uiteindelijk niets van klopt heb ik er niet voor gekozen om mijn macbook daar in te leveren ter reparatie. Ik vrees namelijk dat ze dadelijk gaan roepen dat er iets met de accu is en dat het geen garantie is, en dat ik flink kan gaan lappen voor reparatie kosten (gezien accu's meestal na een jaar buiten garantie vallen).

Ik vandaag weer met apple gebeld, verhaal uitgelegd. Wordt mij verteld dat er nooit in deze case iets verteld is dat ik naar een service point moet gaan?! en dat accu waardes helemaal niet binnen garantie vallen?!

De persoon geeft aan dat er ook niets over in hun logging staat, terwijl ik minimaal 2 (volgens mij zelfs 3) man heb die dit mij mondeling bevestigd hebben.

Als eerste vermoedde hij dat er iets met de accu is, maar later kwam hij er op terug en noemde het iets hardware matig. Vervolgens gaat deze persoon met een 2de lijns overleggen, nadat ik vroeg of hij hier zeker dan was.
Daarna komt hij ermee dat het aan OSX ligt...

Zoals jullie misschien begrijpen heb ik 0 vertrouwen erin dat ze met een deugelijke oplossing komen als de macbook inlever.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Manager vrager om met een goede oplossing te komen?
Nieuwe accu kopen? (wat is de kans dat het iets anders is?)

Advies is welkom :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee