Toon posts:

Cursus python -> ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 10:43
Beste mensen,

ik ben sterk aan het overwegen om mijzelf op te leiden naar het werken met Python. Ik wil dit leren, om zo meer maatwerk te kunnen leveren bij het implementeren van Google Apps oplossingen. De best ondersteunde Apps API is python geloof ik... en hoor er veel goede verhalen over.

Ik heb eens wat rondgeneusd, maar ik kan niet beoordelen welke cursus de moeite waard is. Ik begin niet helemaal koud in het programmeren, maar ben wel nog op amateurniveau. Het beste wat ik gecreëerd heb is wat php en mysql truukjes.

Heeft iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 11:15
Misschien is dit een leuke introductie in Python (wil er zelf nog eens mee aan de slag gaan in de toekomst):

http://www.pythonchallenge.com/

Soort puzzeltjes die je steeds moet oplossen in Python.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
Head First Programming en Head First Python zijn fraai, als die manier van leren je aanstaat. Het eerste boek gaat in op de basisbeginselen van het programmeren, maar hanteert wel de taal Python. Best fijn om dat nog eens door te lezen, ben je ook zo doorheen. Het tweede boek richt zich meer specifiek op Python en taalspecifieke begrippen. Een aangename verrassing is wellicht dat Google App Engine ook aan bod komt. Dat boek is dit jaar uitgekomen trouwens.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Google heeft een Python class: http://code.google.com/edu/languages/google-python-class/ (eerste lecture). Volgens mij is dit precies jouw niveau als ik de beschrijving zo lees.

Dive into Python is ook bekend, die kun je gratis online lezen: http://diveintopython.org/

[Voor 32% gewijzigd door user109731 op 14-05-2011 11:09]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 11:44

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Misschien een leuke manier om het te leren, ga screenlets schrijven in python onder linux. Installatie van python is makkelijk onder linux en wordt vaak zelfs al mee gelevert!

Lekker simpel beginnen, voorbeelden zat en staat nog leuk op je desktop ook!

... als je niet echt boekenworm bent zoals ik that is ...

[Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 14-05-2011 12:25]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
JanDM schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:49:
Google heeft een Python class: http://code.google.com/edu/languages/google-python-class/ (eerste lecture). Volgens mij is dit precies jouw niveau als ik de beschrijving zo lees.
Go to the python.org download page, select a version such as 2.6. Google's Python Class should work with any version 2.4 or later, and avoiding the 3.x versions for now is probably best.
Ik vraag me af of het voor beginnelingen nu onderhand niet beter is om met Python 3.x te starten.

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 10:43
Thanks alvast ! Hoe kan ik met Google nu die Google Python Class missen als ik op Cursus Python zoek?

Het is in ieder geval een 'start maar meteen' stukje, ik kijk eens hoever ik daar kom!

http://headfirstlabs.com/books/hfpython/
Die Head First boeken zien er erg aantrekkelijk uit in styl en opzet...

Uiteindelijk wil ik een applicatie kunnen maken die informatie van en naar een Google Apps accounts vertaalt,iets mee doet, en schrijft. Van formulieren direct in een spreadsheet tot wat geavanceerder spul. Python lijkt me hiervoor een goede keuze? Of is het bekende Java wellicht toch beter?

Python staat standaard op mijn Ubuntu notebook trouwens.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Devilly schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:58:
Ik vraag me af of het voor beginnelingen nu onderhand niet beter is om met Python 3.x te starten.
TS wil Python leren voor Google App Engine en die ondersteunt (nog) geen Python 3.x. Bovendien wordt 2.6/2.7 nog heel veel gebruikt en zijn de verschillen niet bijster groot.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee