Toon posts:

system hangt alleen in 3d apps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aopen ax6bc mil. met een piii 650 erop.
Deze proc draaide altijd (toen ik nog een g400 had) op 866. Hij haalde ook 900 en zelf 930, maar dan zou ik andere koeling e.d. moeten hebben.

Nu het probleem: aan het einde van mijn g400 tijdperk:) kreeg ik problemen bij spellen. Ik dacht dat het aan het spel was en dat ze een soort beveiliging hadden ingebouwd ofzo. Hij draaide ineens niet meer op hoger dan 100 Mhz fsb. Zelfs niet 103!!!

Met mijn mx-je heb ik dit nu ook maar begin er een beetje van te balen. Mijn proc haalt het makkelijk. Mijn agp multiplyer staat op 2/3 en zou dus 133*2/3=89 Mhz dit zou mijn herculesje toch wel moeten kunnen trekken.

Is er iemand die enig idee heeft hoe het komt?
mijn geheugen staat op 3-3-3 bij 133 en bij 100 op 2-2-2
en voltage verhoog ik naar 1.85 volt bij 133 mhz bus. Dit trekt ie makkelijk en stabiel
alleen bij 3d dingen dus niet.
systeem:
aopen ax6bc pro2 mil. (bx)
piii 650E
hercules mx
20,5 IBM 7200
2 Nic's
terratec XL-erate pro
1*256 mb (dane Samsung) 133Mhz
1*128 mb (dane Samsung) 133Mhz

Verwijderd

Topicstarter
en omhoog met dit interessant probleem :)

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 19:58
Dit probleem heb ik met mijn MX'je ook gehad. Hij draaide op een Bx'je en liep alleen vast in 3d applicaties.

Dit bleek bij mij te komen doordat mijn Bx te weinig stroom kon leveren aan mijn AGP kaart. Ik heb dit verholpen door een nieuw mobo te kopen (asus Cusl2-c). Loopt nu perfect. een Celeren 600@900 en zelfs op 1200 maar dan ie hij nog niet helemaal stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al bang voor zo'n reactie....

:'(

maar wel bedankt.. weet ik waar het aan ligt.
Als er iemand iets weet waardoor ik mijn mobo niet hoef weg te gooien... Het is zo'n mooie zwarte Millenium... was ik zo trots op

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Haal die 256mb memorystick er maar eens uit en probeer het dan nog eens.

Die-hard Brexiteer

• Psychops
Bij mijn MOBO is het mogelijk om het voltage van het AGP slot te verhogen.

Mischien kan dat bij jou MoBO ook..??..????

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is het niet. 100% zeker

agp voltage verhogen kan zover ik weet niet. dat zoek ik nu uit.

• Psychops
Hoeveel wat is je voeding ??, Kan namelijk ook zijn dat je voeding niet genoeg kan leveren. Als dat het probleem is zou het mischien wel werken door alle extra hardware die in je PC zit los te koppelen (Geluid, NIC, Brander etc.) als het dan wel werkt is het hoogst waarschijnlijk je voeding.

ZO niet dan is de kans groot dat het toch je spannings regulator op je MOBO is..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat je gelijk hebt. Niet mijn voeding maar mijn voedingsregulator op mijn mobo.
Ik krijg erg wisselnde waarden bij een mobo-volagescan progje.

• Psychops
Helaas nieuw Mobo, :( ik weet niet of het mogelijk is om het toch aan de praat te krijgen, was bij mijn Mobo niet mogelijk.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:42

Flexx

This side up

Terratec XL-erate pro is A3D Toch ??

Haal die eruit. Ik had het met de MX300, ik haal hem eruit en opeens doet alles het.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is net voor het eerst op 112fsb (728Mhz)
door 3dmark2001 gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ineens 806 zonder problemen....
ik snap er geen drol meer van...
ik heb hoger nog niet geprobt en moet weg..
Pagina: 1