Toon posts:

Externe HDD wordt niet herkend!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 320740

Topicstarter
Ik zit met een probleem.
Heb mijn externe hdd door mijn tv laten formatteren, maar wanneer ik hem nu aansluit op mijn pc wordt hij niet meer herkend. Is er een manier om mijn hdd alsnog via mijn pc te formatteren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2022
Naar computerbeheer gaan op je pc met je hdd aangesloten en dan naar iets met schijven (weet even niet wat precies) en dan staat de schijf waarschijnlijk daar en dan moet je hem weer formateren. Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, dat heb ik al geprobeerd. Ik zie de schijf wel staan in schijfbeheer maar ik heb geen enkele optie om hem te formatteren. :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 17:19
Dan zijn er geen partities aanwezig en zal je ze aan moeten maken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 21:03
en misschien zn drive-lettertje veranderen

woei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de drive een letter te geven maar die optie kreeg ik niet. Ik heb alleen de optie om het volume te deleten. Weet niet wat er gebeurd als ik dat doe. :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wrd
Het lijkt er dan op dat als jij je externe HD formatteer met je tv het niet meer te gebruiken is met je pc, waarschijnlijk wordt er een voor windows onbekende filesystem gebruikt.

over welke tv hebben we het eigenlijk?

een volume is hoe windows een partitie noemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
De Panasonic TX-P42V20E.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Je moet eerst de huidige partitie(s) (aangemaakt door je tv) verwijderen. Daarna kan je in windows een partitie aanmaken.
Als je een partitie wilt die zowel windows als je tv kan lezen moet je:
een fat32 partitie aanmaken (die heeft een aantal nadelen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Moet ik hem dan via de tv verwijderen? Dit lijkt mij de enige optie aangezien ik het niet kan via mijn pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wrd
Anoniem: 320740 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:02:
....... Ik heb alleen de optie om het volume te deleten. Weet niet wat er gebeurd als ik dat doe. :S
Je zegt net zelf dat je de optie heb om het volume te verwijderen.
zodra je het verwijderd heb kan je een nieuwe maken en dan wel specificeren dat het een fat32 volume moet zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 18:55
Wrd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:19:
[...]

Je zegt net zelf dat je de optie heb om het volume te verwijderen.
zodra je het verwijderd heb kan je een nieuwe maken en dan wel specificeren dat het een fat32 volume moet zijn
Of probeer eerst NTFS aangezien FAT32 geen bestanden groter dan 4GB (of zo) kan opnemen. Eigenlijk zou er een FAT64 moeten komen die universeel is maar momenteel is alleen FAT32 universeel, met een paar nadelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:55
Staan er soms nog bestanden op die je wilt houden? Ik heb namelijk het idee dat je er weinig van snapt van de termen.

Anders gewoon in windows volume deleten en daarna moet je kiezen voor initialitiseren ofzo volgens mij. Daar kun je kiezen voor grote/NTFS of FAT32 en een drive letter

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Goed. Ik zal dus het volume deleten en daarna opnieuw formatteren als FAT 32.
LeVortex schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:22:
Staan er soms nog bestanden op die je wilt houden? Ik heb namelijk het idee dat je er weinig van snapt van de termen.

Anders gewoon in windows volume deleten en daarna moet je kiezen voor initialitiseren ofzo volgens mij. Daar kun je kiezen voor grote/NTFS of FAT32 en een drive letter
Ti's niet zozeer dat ik de termen niet begrijp, maar meer onzekerheid om iets verkeerd te doen waardoor alles in de soep loopt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:55
Anoniem: 320740 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:26:
Goed. Ik zal dus het volume deleten en daarna opnieuw formatteren als FAT 32.

[...]

Ti's niet zozeer dat ik de termen niet begrijp, maar meer onzekerheid om iets verkeerd te doen waardoor alles in de soep loopt. ;)
oh er kan eigenlijk weinig fout gaan, behalve dat je de verkeerde disk leeg gooit :p dus wel opletten qua grote en dergelijke.

Doe je iets verkeerd op de disk die je wilde formateren is het ergste dat je de volumes opnieuw moet deleten en dan aanmaken. Tenminste ik zou niet weten wat er echt fout aan kan gaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hij is nu bezig met formatteren in exFAT en heb de rest op default staan. Hoop dat alles goed gaat. d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Inmiddels zou die toch wel klaar moeten zijn, of nog geen resultaat?

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik herinner me dat ik het vinkje uit heb gezet bij een snelle format....... |:( Zit nu pas op 4%

Heb in de tussen tijd nog het net afgestruind en ben erachter gekomen dat WD zelf ook deze methode aanraad.
Dus met jullie info zit het wel snor. *O*

Ik laat hem gewoon de nacht doordraaien.

Bedankt voor jullie snelle response en hulp, allemaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Inmiddels al weer een werkende schijf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja, gelukkig wel. Het formatteren duurde wel 15 uur!! :*)
Hij is nu in exFAT geformatteerd en word gelukkig ook herkend door mijn tv. Heb ik in iig geen last meer van het max 4 gig probleem. ;)
Heb trouwens geen idee waarom hij er zolang over deed. :? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

Volgende keer kan je ook met behulp van het CMDline tool DISKPART je schijf wissen.

Start DISKPART
1 ) Klik op Start (Windows Logo linksonder in scherm)
2 ) Type CMD.EXE
3 ) Druk dan op CTRL+SHIFT+ENTER (om CMD.EXE als Administrator op te starten)
4 ) Type DISKPART
5 ) Druk op ENTER
6 ) Type LIST DISK
7 ) Kijk goed welke disk de aangesloten externe disk is
8 ) Type SELECT DISK x (waarbij x staat voor het nummer van de disk)
9) Type CLEAN
10) Type EXIT
11) Sluit CMD.EXE

Start Disk Management en formatteer de disk opnieuw, snel formatteren gaat prima dan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info. :)
Mocht het me weer een keer overkomen, dan zal ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Anoniem: 320740 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:03:
Heb trouwens geen idee waarom hij er zolang over deed. :? :?
Omdat bij een niet-snelle format alle sectoren langsgegaan wordt. En omdat de schijf redelijk groot is, en usb de snelheid beperkt gaat het gewoon lang duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Zoals Johan Cruijff altijd zegt. "Das heel logisch" 8)7

Weer wat wijzer geworden. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

job schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Omdat bij een niet-snelle format alle sectoren langsgegaan wordt. En omdat de schijf redelijk groot is, en usb de snelheid beperkt gaat het gewoon lang duren.
Correct! Je hebt nu iig een lege schijf, of lege, bijna lege! Succes ermee

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee