Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 14:41
Ik heb een VoipBuster account waarmee ik al een tijd vanuit huis "gratis" bel (10 euries voor vier maanden). Hiervoor gebruik ik een Siemens "vaste" telefoon wat perfect werkt.

Sinds kort bel ik via Voipbuster met mijn Nokia E72 online naar vaste nummers. Wie schets mijn verbazing? Ik moet af en toe (..!) toch betalen als ik hetzelfde nummer bel!
Op mijn account van VoipBuster krijg ik als (!) ik moet betalen de melding "FUP exceeded".
Mijn telefoon provider is Vodafone.

Weet iemand hoe dit kan?

[Voor 3% gewijzigd door Jan Golfkarton op 14-05-2011 15:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff handje vast houden dan maar

FUP = Fair user policy. ofwel je belt gemiddeld teveel. check de fup
We offer free* calls to various destinations. If you make ordinary use of our services you will generally not be confronted with our Fair Use Policy; we reserve the right however to limit these free* calls if excessive or fraudulent use is suspected. Should you exceed our Fair Use Policy limit you will be charged normal rates for your calls. Please consult our terms of use for details.
Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as 'Free' for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get new Freedays by buying credit.

[Voor 106% gewijzigd door Fish op 13-05-2011 21:19]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je zit mobiel online en dan heb je of een dynamisch ip of een ip waar je met vele anderen op zit en dan zit je ook zo op je fup. Dan is het nog steeds goedkoper trouwens als mobiel bellen :p

Die 300 minuten per week telt trouwens heel dynamisch zonder vast punt. Het gaat dus om 300 minuten per week sinds nu (vrijdag de 13e 21.20, dus tot vrijdag de 6e 20.20. En een minuut later tot vrijdag de 6e 20.21.

[Voor 37% gewijzigd door Marzman op 13-05-2011 21:21]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Golfkarton
De melding "FUP exceeded" krijg ik alleen (bij ong. 50% v/d gevallen) als ik bel via mijn mobieltje.
De ene keer is er dus wel sprake van "excessive or fraudulent use" en de andere keer niet..?
Bel ik later op dezelfde dag vanuit huis, krijg ik die melding niet.

Ik blijf het apart vinden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het staat in mijn post, en marzman heeft het nog eens duidelijker geprobeert uit te leggen.

iets met ip en gebruiker. ik heb geen vodafone internet. maar als bijv. alles via 1 adres genat wordt krijg je gauw problemen

[Voor 43% gewijzigd door Fish op 13-05-2011 21:44]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo apart is het niet inderdaad. Je account en je ip worden gebruikt om te controleren op fair use (omdat anders belhuizen tig accountjes aanmaken) en met mobiel internet ben je niet de enige die werkt vanaf dat ip. Je deelt die 300 minuten dan met alle anderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kun je niet naar huis tunnelen ofzo

Iperf

• Jan Golfkarton
Maar is er dan wel sprake van fair use als ik vanaf mijn vacantie adres in Frankrijk bel met mijn laptop?
Dit deed ik tijdens de vorige zomer en toen zijn er door VoipBuster nooit kosten in rekening gebracht.

In principe heb ik dan toch een ander IP-adres dan hier (thuis in NL)..?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is niet ongebruikelijk dat je met meerdere telefoons een enkel ip adres deelt. zal in frankrijk wel net zo gaan. dus dan deel je met een paar fransen ipv een nederlanders. same thing.

Iperf

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
in frankrijk bel je misschien zelfs via een ip adres dat via roaming via nl werkt, en dan deel je het met noemand anders, omdat niemand anders die "truc"gebruikt.
in nederland bellen veel meer mensen via een van de routers van vodafone.
omdat voipbuster niet ziet dat verschillende mensen zijn, lijkt het voor voipbuster dat dat ip adres veel accounts gebruikt, en telt per dat ip adres de minuten op. dus het duurt elke dag niet erg lang voordat de 300 minuten op zijn.

bel je vanuit huis dan dan ben je een van de weinige die dat doet via de wijkcentrale of zo, en heb je een "vast" ip adres dat alleen gekoppeld is aan je thuisadres.
dus als je thuis belt kom je niet snel over die driehonderd minuten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Golfkarton
In Frankrijk belde ik met de laptop via een "camping netwerk".
Headset op en bellen maar!
Ging perfect en koste me niets..

[Voor 9% gewijzigd door Jan Golfkarton op 16-05-2011 15:36]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee