Begin maar eens met testen op 500MB ipv 100MB en 3 tests ipv 1. En dat is dan een minimum, 1000MB 3-5x is redelijk maar je hebt altijd huivigere 'ik wil mijn ssd niet belasten' mensen (en bij sommige ssd's is dat waar, koop die matigere SSD dan ook niet *vertex2 cough*) en zulke mensen kan ik in het algemeen dan aanraden geen ssd aan te schaffen (als je em toch niet durft te gebruiken...)
Daarnaast gebruikt sandforce 'truukjes' (compressie) om tot 500mB/s te komen. Alhoewel dan je write alnog wel aan de lage kant is. (crystaldiskmark data is moeilijk te compressen op standaard instellingen maar geeft je wel realistische snelheden)
Probeer voor de leuk ook de testwaardes te veranderen en ipv random bijv 00 of FF te laten schrijven wat wel comprimeerbaar is. (dan zou je wel 500/500 moeten halen anders is er dus wel iets mis) Je daadwerklijke snelheid ligt dan over het algemeen tussen puur random en comprimeerbaar. Dichter bij puur random dan bij comprimeerbaar.
[Bestand] > [Testdata] > 0 Fill of F Fill
Mijn verhaal is overigens gebaseerd op een vertex 2 die ik weer direct in de verkoop deed, misschien dat het bij vertex3 niet de bedoeling is dat 50% van de snelheid via compressie komt en is dit wel gewoon een erg foute score. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een vertex 3 minder 'last' heeft van deze techniek en bijbehorende performance degradaties na XXGB binnen korte tijd (pff wil je ff een 40GB download doen, en je SSD als cache en dl folder gebruiken en een HD als uitpakmap, schrijf je wel ff 80+ GB weg, die vertex 2 trok dat niet, intel had 0,0 problemen mee)
Toevallig een V3 eigenaar die me kan vertellen of de nieuwe sandforce controllers hier wel mee om kunnen gaan?
[Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-05-2011 20:46]