Toon posts:

Vertex 3 max iops 120GB ssd niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 07:16
Ik heb dus een Vertex 3 max iops 120GB ssd op een Asus p7p55d moederbord en een i7 Cpu en 8GB intern geheugen.
Heb een verse windows 7 installatie gedaan en heb ahci aanstaan in het bios, maar als ik nu met Crystal disk mark mijn ssd bench dan krijg ik leessnelheden van nog geen 250MB terwijl er scores op internet staan van 450MB.
Heb indexeren ook uit gezet maar dat hielp ook niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12
Dus is hij niet vooruit te branden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkpaulus
Het is natuurlijk altijd veel sneller als een hdd, Maar als er op de verpakking staat : read up to 550MB/s dan is deze score half gas zeg maar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12
Henkpaulus schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:10:
Het is natuurlijk altijd veel sneller als een hdd, Maar als er op de verpakking staat : read up to 550MB/s dan is deze score half gas zeg maar :)
Up to!. Kijk het kan aan diverse factoren liggen, misschien een wat verouderde firmware o.i.d.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:20
Heb je wel een SATA6 controller?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basjuhhhh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 05:45
Voor zover ik weet heeft dat moederbord van jou alleen maar sata-300 poorten en geen sata-600. Wat dus feitelijk betekend dat je (bijna) aan het maximum van je moederbord zit qua doorvoersnelheid. Zal je alles uit je Vertex 3 willen halen dan zal je of een losse sata controller moeten kopen met sata-600 poorten of een nieuw moederbord met sata-600 ondersteuning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 12:44
Sata 600 ondersteuning op je moederbord?

edit: zucht... :P

[Voor 20% gewijzigd door MoiZie op 13-05-2011 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onzam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36
Supersnelle Vertex 3 .... of toch niet ?

zie linkje dezelfde probleem

met vergelijkbare hardware

[Voor 13% gewijzigd door onzam op 13-05-2011 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 03-06 12:44
Niet geheel vergelijkbaar, TS heeft een P7P55D, dat topic een P7P55D-E, de laatste heeft meer spul, zoals Sata 600 poorten... Kortom, daar ligt het probleem van TS :) . Dat was die 18 euro meer dan waard aan verschil.

[Voor 26% gewijzigd door MoiZie op 13-05-2011 20:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkpaulus
Sorry vergeten te vermelden, ik heb ook de E versie, en heb de ssd op de 6Gb/s aangesloten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Misschien wel handig om dan het juiste moederbord aan het topic te koppelen ;)

Staan verder alle instellingen in het BIOS goed, dus de controller op AHCI etc.? En in het eerder aangehaalde topic staan meerdere tests/benchmarks om de snelheid mee te controleren, draai die ook eens.

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 01-06 18:24
Begin maar eens met testen op 500MB ipv 100MB en 3 tests ipv 1. En dat is dan een minimum, 1000MB 3-5x is redelijk maar je hebt altijd huivigere 'ik wil mijn ssd niet belasten' mensen (en bij sommige ssd's is dat waar, koop die matigere SSD dan ook niet *vertex2 cough*) en zulke mensen kan ik in het algemeen dan aanraden geen ssd aan te schaffen (als je em toch niet durft te gebruiken...)

Daarnaast gebruikt sandforce 'truukjes' (compressie) om tot 500mB/s te komen. Alhoewel dan je write alnog wel aan de lage kant is. (crystaldiskmark data is moeilijk te compressen op standaard instellingen maar geeft je wel realistische snelheden)

Probeer voor de leuk ook de testwaardes te veranderen en ipv random bijv 00 of FF te laten schrijven wat wel comprimeerbaar is. (dan zou je wel 500/500 moeten halen anders is er dus wel iets mis) Je daadwerklijke snelheid ligt dan over het algemeen tussen puur random en comprimeerbaar. Dichter bij puur random dan bij comprimeerbaar.

[Bestand] > [Testdata] > 0 Fill of F Fill

Mijn verhaal is overigens gebaseerd op een vertex 2 die ik weer direct in de verkoop deed, misschien dat het bij vertex3 niet de bedoeling is dat 50% van de snelheid via compressie komt en is dit wel gewoon een erg foute score. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een vertex 3 minder 'last' heeft van deze techniek en bijbehorende performance degradaties na XXGB binnen korte tijd (pff wil je ff een 40GB download doen, en je SSD als cache en dl folder gebruiken en een HD als uitpakmap, schrijf je wel ff 80+ GB weg, die vertex 2 trok dat niet, intel had 0,0 problemen mee)

Toevallig een V3 eigenaar die me kan vertellen of de nieuwe sandforce controllers hier wel mee om kunnen gaan?

[Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-05-2011 20:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
In het bijzonder, draai eens een keer ATTO. Als je zelfs daar slechte scores haalt is het een chipset/SATA probleem. De schijf kan bijvoorbeeld niet aangesloten zijn op de benodigde SATA3 poort, maar het half zo snelle SATA2.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee