Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word bestandcompressie Excel-grafieken *

Pagina: 1
Acties:

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Nu ik druk ben met het schrijven van mijn scriptie heb ik een vraag mbt de compressie van word bestanden.
Vandaag heb ik vanuit een excel bestand van 1.4 mb enkele grafieken (21 in totaal) gekopieerd naar mijn word bestand.
Mijn word bestand was eerst om en nabij de 1.5mb en is na deze kopieer actie 36mb geworden (.doc).
Sla ik het bestand op als docx wordt die alsnog 12mb.

Ik heb de afbeeldingen al gecomprimeerd maar dit scheelt slechts enkele KB's het heeft denk ik puur te maken dat ik de grafieken rechtstreeks vanuit excel naar mijn scriptie heb gekopieerd (met rechtermuisknop op grafiek -> comprimeren drukken maakt geen verschil in de grootte).
Andere vergelijkbare verslagen van andere mensen zijn slechts 2-3mb groot?
Het is mij een raadsel waardoor mijn verslag opeens zo groot wordt?

Zie ik iets over het hoofd en heeft iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt

Cons:::BB4E

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik zal er is naar kijken bedankt in ieder geval.
Met het maken van screenshots had ik last van kwaliteitsverlies, de paste special optie heb ik nog niet geprobeerd.

Cons:::BB4E

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Punt is: probeer dus de diverse manieren om in te voegen. Het is ons een raadsel op welke wijzen je het hebt geprobeerd ;) Aangezien je compressie noemt, plak je waarschijnlijk als plaatje maar dat is me onduidelijk.

Een en ander hangt natuurlijk af van de betrokken Office-versies. Tenminste in de moderne versies (de stokoude kan ik me niet voldoende herinneren) ga je "natuurlijk" niet een bmp invoegen. Of als Excel-object (maar dan ben je er al met ctrl-v), hooguit als png. Een en ander hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid data. Als de grafiek een paar tienduizend datapunten heeft dan neemt dat natuurlijk meer ruimte in dan een grafiek met vier punten als je het als object invoegt.

Al is pas aan het einde, vlak voor je er een pdf van maakt om in te leveren, invoegen natuurlijk ook een optie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)