Toon posts:

Hackergroep anonymous

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 11:23
Niet percee gericht op 1 bericht, maar ondertussen worden alle grote hacks toegreschreven aan (een splintergroep van) anonymous.

Anonymous is een wat losse hackgroep, dus het is allemaal wat verwarrend, maar de echte anonymous hacks hadden altijd een publiek doel (meestal boos zijn op een isp/host/website voor het blokkeren van the pirate bay / wikileaks of andere sites), anonymous staat niet bekend als ordinaire e-mail adres stelers.

Toch wordt elke keer anonymous er bij gehaald, dat is natuurlijk makkelijk claimen, en niet te bewijzen dat ze het niet waren, maar elke hacker noemt zichzelf nu anonymous om de hitte te divergeren naar een andere groep.

De hack op de Deus Ex site is een goed voorbeeld, daar noemde ze express andere namen, ook stond er op de voorpagina tijdens de hack niet eens anonymous ofzo, en de link naar anonymous in het bron artikel is ook zeer vaag.

Ik pleit anonymous nergens van vrij, het zijn ook hackers en heus niet allemaal goed, maar telkens anonymous noemen zelfs in niet passende situaties is een beetje gek, dat is nu een beetje een hype. Het is natuurlijk erg lastig voor T.net om dit echt uit te zoeken, maar misschien kan er wat extra op gelet worden, of minder snel een naam bij geplakt worden.

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 11:28

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik denk dat we al met al redelijk terughoudend zijn met het verbinden van de naam Anonymous aan bepaalde acties, maar in sommige gevallen is het wel relevant om te vermelden. In het geval van Deus Ex was het relevant omdat er steeds meer geluiden komen dat er splintergroepjes vanuit Anonymous ontstaan die bereid zijn een stap verder te gaan dan waar Anonymous zelf voor zegt te staan. We zullen echter waakzaam blijven met het gebruik van de naam.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:07
Ik dacht dat anonymous gewoon een clubje eikels van 4chan waren? Of sla ik de plank nu volledig mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03 15:50

SECURITEH

Man of legend.

Ik vind het juist vreemd dat dit een splintergroep van anonymous zou zijn aangezien dit geen vaste groep van mensen zou zijn, dit kan alles en iedereen zijn en dat is naar mijn weten juist het idee hier achter. Als jij een doel steunt kan je al anonymous zijn, hoe meer mensen dit doel steunene hoe effectiever de groep is.

Het klopt dat deze beweging zijn oorsprong vind binnen 4chan maar uiteindelijk kan dit iedereen of niemand zijn, dit is het hele idee erachter.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee