Beste EL-Tweakers,
Sinds vandaag ben ik begonnen met het programmeren van PIC. Hiervoor heb ik een programmer gekocht, en een pic 16f628A. Tevens heb ik hierbij een Dalian ym1602c LCD gekocht.
Het programmeren van de PIC verloopt prima, dit heb ik getest met een code om led's te laten knipperen.
Nu heb ik de volgende schakeling gemaakt:
Ook heb ik de volgende code op de PIC gezet:
Op het breadboard ziet dit er als volgt uit:
Nu het probleem: Wanneer ik mijn voeding aanzet (op 5V) krijg ik op het beeldscherm niets anders te zien dan:
Ik heb de voltages doorgemeten en met de datasheet vergleken, deze waarden leken mij correct.
Zien jullie misschien een foutje die ik heb gemaakt?
Alvast bedankt!
Sinds vandaag ben ik begonnen met het programmeren van PIC. Hiervoor heb ik een programmer gekocht, en een pic 16f628A. Tevens heb ik hierbij een Dalian ym1602c LCD gekocht.
Het programmeren van de PIC verloopt prima, dit heb ik getest met een code om led's te laten knipperen.
Nu heb ik de volgende schakeling gemaakt:
Ook heb ik de volgende code op de PIC gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| DEVICE 16F628A CONFIG INTRC_OSC_NOCLKOUT, WDT_OFF, PWRTE_ON, LVP_OFF, MCLRE_OFF DELAYMS 500 CLS PRINT "HELLO WORLD!" END |
Op het breadboard ziet dit er als volgt uit:
Nu het probleem: Wanneer ik mijn voeding aanzet (op 5V) krijg ik op het beeldscherm niets anders te zien dan:
Ik heb de voltages doorgemeten en met de datasheet vergleken, deze waarden leken mij correct.
Zien jullie misschien een foutje die ik heb gemaakt?

Alvast bedankt!