Wat is Splashtop OS?
Het is een back-to-basic besturings systeem, welk volledig op Google Chrome gebouwd is.
Voor het "instand-on" gevoel van een laptop/computer. Na de bios en dual-boot start het op in circa 10 seconden. Inclusief je draadloze netwerkverbinding. Waarna je direct via de browser het internet op kan.
Het ondersteund flash, waardoor je ook op site's als Youtube kan.
Wat wel, en wat niet?
Je hebt alleen een browser openen, je kan niet bij documenten, of applicaties.
Eigenlijk kun je wel stellen dat het zeer beperkt is.
Je kunt dus wel bij je Google docs en je mail.
Maar bepaalde bijlage kun je niet openen.
Als het zo beperkt is, waarom gebruik je het dan?
Ik heb zelf geen tablet, en wil even wachten tot er wat meer concurrentie op de markt komt.
Ik zou er een uit Hong-kong kunnen halen, maar nu nog even niet.
Hiervoor zocht ik een alternatief welke ik even snel kan gebruiken op mijn laptop.
Het start razensnel op, en werkt nagenoeg bugloos.
Wat zijn de voordelen?
Zoals al eerder genoemd, start je een browser razensnel op, in plaats van mijn Windows, welke door de vele
"Services" enige tijd in beslag neemt.
Het lage verbruik van de accu, is zeker bij een wat oudere laptop toch wel een pre.
[Hollander] Het is gewoon gratis te downloaden[\Hollander]
Wat zijn de nadelen?
Die zijn er legio, maar ik beperk mijn even buiten de functionaliteit.
Voor meer functie's kun je beter een Windows versie uitkleden, of als je heel handig bent een Linux zo bewerken dat .... nou je weet wel.
Je kunt niet in-uitloggen dwz, als je altijd ingelogd wilt staan op een site dmv een "Cookie" is je enige buffer een bios wachtwoord. Dit levert wel een aardig beveiligings lek op.
Bij YouTube loopt de Flashplayer soms vast,dit kan overkomen als vervelend.
Over update's etc is weinig bekend, even afwachten dus?
De installatie
De installatie gaat dmv een Windows installatie, dit gaat vrij langzaam, trek hier ongeveer drie uur voor uit.
Verder heb je hier weinig omkijken naar, en vraagt op een gegeven moment of je, je favorieten wilt importeren.
Opstarten
Het opstarten gaat dmv een keuzenscherm voordat windows opstart, vrij makkelijk dus.
Windows blijft altijd als standaard, de handige Tweaker kan dit misschien aanpassen.
tot slot:
Waarom dit topic?
Over het algemeen ben ik een "Lurker".
Omdat ik ook graag enige bijdrage lever aan deze communitie, en ik nog geen duidelijk topic zag over dit onderwerp dacht ik deze dan maar te openen.
Link: http://www.splashtop.com/os en onthoud, WYSIWYG
Het is een back-to-basic besturings systeem, welk volledig op Google Chrome gebouwd is.
Voor het "instand-on" gevoel van een laptop/computer. Na de bios en dual-boot start het op in circa 10 seconden. Inclusief je draadloze netwerkverbinding. Waarna je direct via de browser het internet op kan.
Het ondersteund flash, waardoor je ook op site's als Youtube kan.
Wat wel, en wat niet?
Je hebt alleen een browser openen, je kan niet bij documenten, of applicaties.
Eigenlijk kun je wel stellen dat het zeer beperkt is.
Je kunt dus wel bij je Google docs en je mail.
Maar bepaalde bijlage kun je niet openen.
Als het zo beperkt is, waarom gebruik je het dan?
Ik heb zelf geen tablet, en wil even wachten tot er wat meer concurrentie op de markt komt.
Ik zou er een uit Hong-kong kunnen halen, maar nu nog even niet.
Hiervoor zocht ik een alternatief welke ik even snel kan gebruiken op mijn laptop.
Het start razensnel op, en werkt nagenoeg bugloos.
Wat zijn de voordelen?
Zoals al eerder genoemd, start je een browser razensnel op, in plaats van mijn Windows, welke door de vele
"Services" enige tijd in beslag neemt.
Het lage verbruik van de accu, is zeker bij een wat oudere laptop toch wel een pre.
[Hollander] Het is gewoon gratis te downloaden[\Hollander]
Wat zijn de nadelen?
Die zijn er legio, maar ik beperk mijn even buiten de functionaliteit.
Voor meer functie's kun je beter een Windows versie uitkleden, of als je heel handig bent een Linux zo bewerken dat .... nou je weet wel.
Je kunt niet in-uitloggen dwz, als je altijd ingelogd wilt staan op een site dmv een "Cookie" is je enige buffer een bios wachtwoord. Dit levert wel een aardig beveiligings lek op.
Bij YouTube loopt de Flashplayer soms vast,dit kan overkomen als vervelend.
Over update's etc is weinig bekend, even afwachten dus?
De installatie
De installatie gaat dmv een Windows installatie, dit gaat vrij langzaam, trek hier ongeveer drie uur voor uit.
Verder heb je hier weinig omkijken naar, en vraagt op een gegeven moment of je, je favorieten wilt importeren.
Opstarten
Het opstarten gaat dmv een keuzenscherm voordat windows opstart, vrij makkelijk dus.
Windows blijft altijd als standaard, de handige Tweaker kan dit misschien aanpassen.
tot slot:
Waarom dit topic?
Over het algemeen ben ik een "Lurker".
Omdat ik ook graag enige bijdrage lever aan deze communitie, en ik nog geen duidelijk topic zag over dit onderwerp dacht ik deze dan maar te openen.
Link: http://www.splashtop.com/os en onthoud, WYSIWYG