Toon posts:

Splashtop OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 12:53
Wat is Splashtop OS?
Het is een back-to-basic besturings systeem, welk volledig op Google Chrome gebouwd is.
Voor het "instand-on" gevoel van een laptop/computer. Na de bios en dual-boot start het op in circa 10 seconden. Inclusief je draadloze netwerkverbinding. Waarna je direct via de browser het internet op kan.
Het ondersteund flash, waardoor je ook op site's als Youtube kan.

Wat wel, en wat niet?
Je hebt alleen een browser openen, je kan niet bij documenten, of applicaties.
Eigenlijk kun je wel stellen dat het zeer beperkt is.
Je kunt dus wel bij je Google docs en je mail.
Maar bepaalde bijlage kun je niet openen.

Als het zo beperkt is, waarom gebruik je het dan?
Ik heb zelf geen tablet, en wil even wachten tot er wat meer concurrentie op de markt komt.
Ik zou er een uit Hong-kong kunnen halen, maar nu nog even niet.
Hiervoor zocht ik een alternatief welke ik even snel kan gebruiken op mijn laptop.
Het start razensnel op, en werkt nagenoeg bugloos.

Wat zijn de voordelen?
Zoals al eerder genoemd, start je een browser razensnel op, in plaats van mijn Windows, welke door de vele
"Services" enige tijd in beslag neemt.
Het lage verbruik van de accu, is zeker bij een wat oudere laptop toch wel een pre.
[Hollander] Het is gewoon gratis te downloaden[\Hollander]

Wat zijn de nadelen?
Die zijn er legio, maar ik beperk mijn even buiten de functionaliteit.
Voor meer functie's kun je beter een Windows versie uitkleden, of als je heel handig bent een Linux zo bewerken dat .... nou je weet wel.
Je kunt niet in-uitloggen dwz, als je altijd ingelogd wilt staan op een site dmv een "Cookie" is je enige buffer een bios wachtwoord. Dit levert wel een aardig beveiligings lek op.
Bij YouTube loopt de Flashplayer soms vast,dit kan overkomen als vervelend.
Over update's etc is weinig bekend, even afwachten dus?

De installatie
De installatie gaat dmv een Windows installatie, dit gaat vrij langzaam, trek hier ongeveer drie uur voor uit.
Verder heb je hier weinig omkijken naar, en vraagt op een gegeven moment of je, je favorieten wilt importeren.

Opstarten
Het opstarten gaat dmv een keuzenscherm voordat windows opstart, vrij makkelijk dus.
Windows blijft altijd als standaard, de handige Tweaker kan dit misschien aanpassen.

tot slot:
Waarom dit topic?
Over het algemeen ben ik een "Lurker".
Omdat ik ook graag enige bijdrage lever aan deze communitie, en ik nog geen duidelijk topic zag over dit onderwerp dacht ik deze dan maar te openen.

Link: http://www.splashtop.com/os en onthoud, WYSIWYG

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09

ThomVis

Detected rambling:

Alleen jammer dat een bare-metal install niet mogelijk is. En als ik de comments verder lees betwijfel ik of het de naam OS wel mag dragen.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 12:53
Ik ben het met je eens.
Toch vind ik het een fijn "Programma" om te gebruiken.
Misschien ook omdat ik nog geen vergelijkbare OS ben tegen gekomen die zich zo makkelijk laat installeren.
Ik heb ook niet veel moeite gedaan om te zoeken

• kirelam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:20
Beste Mensen,

Ik ben enorm geintereseerd in Splashtop OS. De installatie .exe van 2MB heb ik, maar deze werkt niet meer.

Heeft iemand wellicht een .ISO of .RAR van het rond de 400MB grote bestand liggen?

Ik heb Splashtop zelf gemaild, maar deze werken helaas niet mee!

Mvg,
Kirelam

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, jumbo.
Wanneer ik de documentatie doorneem van splashtop, maakt het van je systeem een terminal.
Waarmee je hiermee dat verbinding van een ander systeem over kan nemen.

Chrome os zie ik als een cloud os met een client-os met offline functionaliteit.
Kijk eens ook naar joli os.

De allergrootste nadeel is dat je bij dit soort os'sen op bepaalde belangrijke momenten, een internet verbinding MOET hebben.
En dat kan bij mensen die dit niet hebben een probleem opleveren.

[Voor 28% gewijzigd door freyk op 16-07-2013 08:04]

• kirelam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:20
Beste Ehm.....Jumbo denk ik maar.

Graag goed je documentatie doorlezen in het gevolg!

Op dit moment heeft Splashtop alleen nog maar een REMOTE client software.
Dit is dus bedoeld als een soort teamviewer!

Wat ik bedoel is een OS wat Splashtop ooit verschafte van 400MB groot.

Dit is een soort voorloper van Chrome OS, waar een aantal kleine apps in verwerkt zijn.
Veel fabrikanten hebben deze geintegreerd in hun product zoals Asus (Expressdesk) HP (Quickweb).

Echter zijn al deze producten destijds gebasseerd op Splashtop OS.

Dit is dus ook wat ik zoek!

Eerst denken dan reageren ok ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee