Toon posts:

Vraag TI grafische rekenmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 14:39
Hoi,

Ik zit hier waarschijnlijk verkeerd, maar ik wist even zo snel niet waar ik het anders moest vragen..En er is hier vast wel iemand die het weet.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik deze formule precies in het Y= scherm moet invoeren bij een TI?
1040 = 40*1-1/(1+r)^24/r + 1000/(1+r)^24

Ik weet dat ik gewoon 1040 onder Y0 moet zetten, en dan de de rest onder Y1. En het dan dus oplossen met calc intersect om achter de r te komen. (die is overigens 3,745%)
Maar ik denk dat ik de haakjes niet goed krijg. Kan iemand mij vertellen hoe ik het precies moet invoeren? Dat zou echt een heleboel schelen.. Ik heb het voor mij gevoel al op alle mogelijke manieren geprobeerd maar ik weet dat het moet kunnen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Voor zover ik kan zien is het niet duidelijk hoe het precies ingevoerd moet worden, het is net als vragen:

Y1 = 4*2^27-9/17 [deze formule is fout dus hoe moet ik deze omg invullen]

Wat haakjes plaatsen betreft... Zijn er inderdaad een behoorlijk aantal mogelijkheden. Dus denk ik zelf al niet dat iemand hier even precies de juiste notatie neer gaat zetten ;)

Hoe staat die formule in het boek waar de opdracht staat? Ik neem tenminste aan dat dit uit een boek komt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
Tja in het boek staat het een stuk duidelijker, het zijn 2 componenten met daarin een paar breuken.

http://www.facebook.com/#...0979294848&type=1&theater

Op die manier, alleen het rode kruisje kan je negeren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
ik heb m maar ff snel op me eigen facebook pagina gezet.. Kan je 'm zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
ik heb m ook maar naar je email gestuurd :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 19:50

jordy-maes

Photograph The Journey

Ik vermoed dat het zoiets gaat zijn:
Y1 = ((40*1-1)/(((1+r)^24)/(r))) + (1000)/((1+r)^24)
ofwel
Y1 = (40*1-1)/(((1+r)^24)/(r)) + (1000)/((1+r)^24)

BeyondPhotographs.be | Maesdesign.be | Flickr | 500px

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Timba- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:58:
ik heb m ook maar naar je email gestuurd :$
:9 Ik heb echter nog niets binnen hoor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
nee dat is het sowieso niet.. het is zeg maar 40 x (1- (1/1+r^24) /r) + de rest van het riedeltje, maar dan doet ie t dus niet. Kan je het plaatje niet zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:37
Ik gok meer iets als 40 * ( 1 - ( ( ( 1 + x ) ^ 24 ) / x ) + 1000 / ( ( 1 + x)^24) )

Zet de foto anders of tinypic ofzo, dan kunnen meer mensen hem zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
CENSUUR

[Voor 100% gewijzigd door Timba- op 13-05-2011 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Niet openbaar zetten! Maar hij klopt zo wel :Y

[Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 13-05-2011 18:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
ik weet niet hoe ik hier een foto vanuit me documenten neer kan zetten :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adramalech
ga naar tinypic.com en upload hem daar, en geef ons de link naar het plaatje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Timba- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:16:
ik weet niet hoe ik hier een foto vanuit me documenten neer kan zetten :$
Wil je wel even mijn mail uit je post halen? Volgens de policy hier is het niet de bedoeling dat dat er zomaar komt te staan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
hopla :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Merci. Nou weet ik even niet waarom dat kruis er staat en of er nog bijzondere regels zouden zijn bij die haakjes, maar ik kwam hierop uit:

40*(1-(1/(1+x)^24))/x+1000/((1+x)^24)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
hm met die methode van jou adramalech geeft ie wel een antwoord, alleen niet de juiste :( Hij zegt ,0937 . Maar het moet (volgens me boekje ,0375 zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adramalech
Kun je de foto ook eens uploaden naar een plaatjes-dump site naar keuze? (of anders jij Blue-Tiger?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 19:50

jordy-maes

Photograph The Journey

Blue-Tiger schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:21:
[...]

Merci. Nou weet ik even niet waarom dat kruis er staat en of er nog bijzondere regels zouden zijn bij die haakjes, maar ik kwam hierop uit:

40*(1-(1/(1+x)^24))/x+1000/((1+x)^24)
Dat kruis, heeft dat niets te maken met kruisproducten?
Dat je die deling voor de helft ofzo mag opheffen als je deze vermenidvuldigd?

BeyondPhotographs.be | Maesdesign.be | Flickr | 500px

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
woeiiiiiii hij klopt nu :D:D:D heel erg bedankt hoor :) Ik werd echt helemaal mal van al die haakjes elke keer, zal misschien wel iets stom hebben foutgedaan maar nu weet ik tenminste precies hoe t moet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Timba- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:24:
woeiiiiiii hij klopt nu :D:D:D heel erg bedankt hoor :) Ik werd echt helemaal mal van al die haakjes elke keer, zal misschien wel iets stom hebben foutgedaan maar nu weet ik tenminste precies hoe t moet :)
Welke klopt nu? Ps, voor de rest:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timba-
40*(1-(1/(1+x)^24))/x+1000/((1+x)^24) . Deze klopte :) Die van blue-tiger dus, mijn persoonlijke held van de dag ;)

Dat kruis stond erdoor omdat het 2 componenten zijn om de waarde van een obligatie(bijvoorbeeld) te berekenen. Het eerste gedeelte is voor het eerste jaar. En het 2e, kleinere gedeelte, staat voor alle opvolgende jaren. En toevallig bij het geval van het plaatje was dat eerste jaar niet van toepassing. Maar het is eigenlijk alweer een tijdje geleden dat ik die toets heb gemaakt dus ik weet niet meer precies welk specifieke geval dat was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Timba- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:31:
40*(1-(1/(1+x)^24))/x+1000/((1+x)^24) . Deze klopte :) Die van blue-tiger dus, mijn persoonlijke held van de dag ;)
O-) :>
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee