Acties:
  • 0Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Hallo tweakers,

Ik heb via V&A een Intel X25-M 80GB SSD op de kop weten te tikken. Ik wilde hem gebruiken i.c.m. mijn huidige PC, die ik binnenkort ga upgraden.

Ik gebruik Win 7 Professional 64 bit.

Het moederbord in de PC is een Asus P5K Premium moederbord. Dit bord heeft een bug, waardoor hij niet met alle HDD's kan werken. Zo bemerkte ik een kleine 3 jaar geleden na lang speuren dat de combinatie van mijn WD schijf en dit moederbord voor alle BSOD etc. zorgde. Met Seagate en Samsung schijven werkt het systeem wel prima.

Nu wilde ik dus de Intel gaan gebruiken, maar dat gaat niet. Hij ziet hem niet in "mijn computer", in het config scherm, bij schijfbeheer zie ik hem wel. Dan geeft de PC aan "in orde, primaire partitie". Maar formateren lukt niet, duurt eeuwen en schijfbeheer crasht uiteindelijk.

Ik heb de SSD in een andere nieuwe PC wel kunnen formateren, dan ziet de nu besproken PC hem wel in "mijn computer" en kan ik de SSD benaderen. Formateren lukt nog steeds niet en HD tune loopt vast.

Hebben jullie enig idee of ik dit software matig kan oplossen? Ik heb alle drivers helemaal ge-update. Win 7 is ook helemaal up to date. Of moet ik de SSD maar weer doorverkopen?

Any help is appreciated!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 00:30
Helpt een bios update niet?

En wanneer je een verse installatie probeerd te doen op de SSD? Neem aan dat je toch je besturingssysteem op de SSD wil hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JUST_me
Nieuwste bios is geïnstalleerd. Uiteraard wil ik WIN 7 installeren op de SSD, maar als de computer hem niet ziet, niet goed kan benaderen o.i.d. werkt het niet.

In het BIOS zie ik de SSD wel, maar het installatie programma van WIN 7 ziet hem niet. Dus installatie werkt niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37
En als je hem op een andere sata poort aansluit? En hij is 2e hands, kijk anders eens met een partitieprogramma hoeveel partities er op staan. Ik zelf heb het eens gehad, dat er door een installatiefout meerdere partities aangemaakt waren waardoor er geen besturingssysteem geinstalleerd kon worden (dit was met de P5K-R). Heb je de andere harde schijf er nog in zitten met het installeren? zo ja, dan moet je de ssd wel op sata poort 1 zetten omdat windows 7 een partitie van 100 MB zet op de schijf welke op de sata poort 1 is aangesloten, anders zet hij die 100 MB op je gewonde harde schijf waardoor de snelheid negatief beinvloed kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JUST_me
Bedankt voor de tips!

Andere sata poorten heb ik geprobeerd. Er staat 1 partitie op, dat had ik al gecheckt.

Dat van sata poort 1 wist ik niet. Ik heb 2 SSD's gekocht, de andere werkt prima in een nieuwe PC, alleen vielen de average rates die ik met HD tune haalde me enigszins tegen. Ik heb die SSD niet op SATA 1 aangesloten tijdens de WIN 7 installatie, maar wel als primaire HDD in BIOS gemerkt.

Moet ik nu na het aansluiten van de SSD op SATA1 WIN 7 opnieuw installeren voor max performance? Of is aansluiten op SATA 1 voldoende?

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37
Als je de andere harde schijf even loskoppelt kun je kijken of windows opstart. Zo niet dan moet je windows opnieuw installeren met alleen je ssd aangesloten, of wel met je andere hdd aangesloten, maar je ssd dan op poort 1, Maar als je hdd al een partitie had, kan het zijn dat alles toch op je ssd is gekomen, dus even de satakabel los van je hdd en dan kijken of windows opstart.

Anoniem: 185813

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ssd van Corsair 120GB.
Maar is opgelost....
Hier is hoe het werkt en dit geld in ieder geval voor de asus P5K Premium....

Als je nog niet de laatste bios hebt van asus dan eerst die er in gooien.
Dan de ssd aan sluiten op poort 4 of 6 en niet op een ander want dan werkt het niet...
Je kunt de instelling van van sata gewoon op IDE laten staan....dus op AHCI is nog niet nodig...
MAAR je moet wel in de bios zien dat de ssd op poort 4 of 6 staat.
zit hij daar wel op aangesloten maar de bios zegt anders, dan is het zaak dat je clear cmos doet, en dat er niets anders dan alleen de SSD aangesloten is.
Als hij eenmaal op de goede aansluiting zit volgens boekje en dat dan ook weergeeft in de bios dan Moet je de drivers installeren van AHCI, die word in de chip geschreven van de SSD .
Dat doe je als volgt....
Zorg dat je de drivers op een USB of een andere HD hebt staan..
Als je Windows gaat installeren krijg je de optie bij de keuze op welke schijf je hem wild installeren...
Dan klik je op de SSD en kiest voor de optie stuurprogramma laden,
Dan kies je de drive waar de AHCI drivers op staan en kiest de juiste driver uit de selectie box...
Dan krijg je een waarschuwing dat de driver niet digitaal is ondertekend...
Ga gewoon door met je keuze....
Als hij klaar is dan sluit je de set-up van Windows af en start de computer opnieuw op en je gaat naar de bios....
Daar ga je nu pas de instelling van de SATA die IDE stond veranderen in AHCI.
Dan kun je nu Windows installeren op de SSD in 6 min....

driver voor win7 32/64bit http://dlcdnet.asus.com/p...c/utils/IMSM_V8901023.zip

Zijn de drivers niet goed ingeschreven dan krijg je de melding detecting AHCI poort....4 ...of....6.

Als namelijk het driver pakketje had op gehaald bij asus dan had je kunnen lezen in het bestand iaAHCI.sys dat daar onder aan staat......

[Strings]
;Localizable
DiskName = "Intel Matrix Storage Manager Driver"
*PNP0600.DeviceDesc = "Intel AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_2681&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ESB2 SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_27C1&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH7R/DH SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_27C5&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH7M/MDH SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_2821&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH8R/DH/DO SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_2829&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH8M-E/M SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_2922&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH9R/DO/DH SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_2929&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH9M-E/M SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_3A02&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH10D/DO SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_3A22&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) ICH10R SATA AHCI Controller"
PCI\VEN_8086&DEV_3B29&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) PCHM SATA AHCI Controller 4 Port"
PCI\VEN_8086&DEV_3B2F&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) PCHM SATA AHCI Controller 6 Port"

PCI\VEN_8086&DEV_3B22&CC_0106.DeviceDesc = "Intel(R) PCH SATA AHCI Controller"

Groet:DVD-tje

[Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 185813 op 06-04-2012 20:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee