Toon posts:

[Hosting]Site werkt alleen zonder 'www' ervoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 14:36
Hi Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Mijn website http://ict-service.eu werkt wel maar http://www.ict-service.eu werkt niet.
Ik draai een 2k3 server met IIS geïnstalleerd en naar mijn weten als goed configureerd. De domeinnaam is
aangevraagd bij 'webreus.nl' en hier heb ik de DNS forwarding op de volgende manier aangepast:

Ook mail.ict-service.eu komt niet aan, deze werkt dus ook niet.
Dit lijkt mij allemaal goed geconfigureerd, hoe kan het dan dat de site alleen bereikbaar is zonder 'www' ervoor? Zie ik iets over het hoofd of...?

Cheers,
UniPer

[Voor 8% gewijzigd door UniPer op 13-05-2011 14:48]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
als je nu een apache server had dan zou ik zeggen dat je sites-enabled configuratie niet goed staat waardoor geen enkel subdomein goed wordt doorgelinkt iis heb ik geen verstand van.

tip: linux servers met apache werken veel makkelijker en geven veel meer mogelijkheden

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404472

Ze werken bij mij beide? Waarschijnlijk zijn je DNS instellingen nog niet geheel gepropageerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
PainkillA schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:50:
als je nu een apache server had dan zou ik zeggen dat je sites-enabled configuratie niet goed staat waardoor geen enkel subdomein goed wordt doorgelinkt iis heb ik geen verstand van.

tip: linux servers met apache werken veel makkelijker en geven veel meer mogelijkheden
Thanks...Linux zou ook een optie zijn maar op deze server draait tevens Exchange 2003.
http://ict-service.eu/exchange werkt gewoon en http://www.ict-service.eu/exchange werkt niet...dat is zo vervelend.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
Anoniem: 404472 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:51:
Ze werken bij mij beide? Waarschijnlijk zijn je DNS instellingen nog niet geheel gepropageerd.
Dat is vreemd...ik heb het sinds 2 dagen al zo ingesteld en m'n eigen lokale cache al verwijderd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
zoals Taks aangeeft. Het kan zomaar 24 uur duren voordat overal de dns wijzigingen zijn doorgevoerd. Bij mij werken ook beide.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
PainkillA schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:53:
zoals Taks aangeeft. Het kan zomaar 24 uur duren voordat overal de dns wijzigingen zijn doorgevoerd. Bij mij werken ook beide.
Maar na 48 uur mag het bij mij dan toch ook wel werken? Dat is toch vreemd?
Werkt mail.ict-service.eu bij jullie ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37
UniPer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:54:
[...]

Maar na 48 uur mag het bij mij dan toch ook wel werken? Dat is toch vreemd?
Werkt mail.ict-service.eu bij jullie ook?
Yep, werkt keurig. Heb je niet toevallig www.ict-service.eu aan je eigen hostfile toegevoegd en naar een ander ip adres verwezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:36
_admin_@Storage:~# telnet mail.ict-service.eu 25
220 ex1.ict-service.eu Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.4675 ready at Fri, 13 May 2011 14:36:56 +0200
Yep; werkt.. net zoals alle domainnamen die aangeeft.

Pvouput live

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 13:12
http://www.ict-service.eu:

"In aanbouw

De site die u probeert te bekijken heeft momenteel geen standaardpagina. De site wordt mogelijk bijgewerkt of geconfigureerd.

Probeer het later opnieuw. Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met de beheerder van de website."

IIS reageert lijkt me.
Heb je geen intern dns issue ?
Bekijk je het van buitenaf ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404472

Dit is een enorm handige en mooie tool.

http://www.whatsmydns.net/#A/www.ict-service.eu

Over het algemeen zijn DNS instellingen van mij wel binnen een uur gepropageerd. Het kan zijn dat jouw DNS server na-ijlt. Probeer eens een andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
aZuL2001 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:56:
http://www.ict-service.eu:

"In aanbouw

De site die u probeert te bekijken heeft momenteel geen standaardpagina. De site wordt mogelijk bijgewerkt of geconfigureerd.

Probeer het later opnieuw. Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met de beheerder van de website."

IIS reageert lijkt me.
Heb je geen intern dns issue ?
Bekijk je het van buitenaf ?
Oooh....noob mistake....ik had in m'n netwerk instellingen de 2k3 server als eerste DNS server staan en als 2de m'n router. Dit had ik zo ingesteld om te checken of m'n AD goed was geïnstalleerd en ik het domain kon joinen. |:( |:(

Achteraf niet meer teruggezet. Zojuist m'n router als enigste DNS laten draaien en ik kan er ook bij..pff...thanks anyway mensen... |:( |:(

[Voor 26% gewijzigd door UniPer op 13-05-2011 15:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 14:56
Veel modems ondersteunen zulke dingen niet.
Je moet vanaf extern netwerk kijken of het werkt.

En je email: welke isp heb je?
Veel isp's blokkeren namelijk port 25.
Dan moet je via de server van je isp sturen, die stuurt het dan weer door naar jou eigen server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
Wat ik me nog wel afvraag...hoe krijg ik het zo dat mail.ict-service.eu verwijst naar mijn exchange folder:
87.195.253.197/exchange

In een 'A' record kan ik geen /exchange er achter zetten dus dat gaat niet werken...hoe doe ik dit dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:36
Door een hostheader in IIS mee te geven. Lees dit eens: http://www.simpledns.com/kb.aspx?kbid=1149

Pvouput live

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op je weBserver

[Voor 3% gewijzigd door Sendy op 13-05-2011 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UniPer
Krypt schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:19:
Door een hostheader in IIS mee te geven. Lees dit eens: http://www.simpledns.com/kb.aspx?kbid=1149
Hmm...daar ga ik eens even mee stoeien..thanks :)

Update: Bedankt Krypt, hier is het helemaal mee opgelost..ideaal! Weer wat geleerd!

[Voor 14% gewijzigd door UniPer op 26-05-2011 21:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee