Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI Laptop opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 21:33
Ik heb MSI Cr620-002NL laptop.
Nu heb ik wat problemen met windows update, en nog een aantal andere zaken.

Ik wil dus een schone installatie, maar hoe doe ik dat zonder meegeleverde windows 7 cd?
Heb de klantenservice van MSI al gebeld en die zeiden dat ik een recovery moest doen m.b.v. F3.
Geprobeerd maar kreeg geen optie om een recovery uit te voeren. Dus weer gebeld naar MSI maar vervolgens werd me min of meer verteld dat ik het maar lekker zelf moest uitzoeken, kak.

Wel ik hoop dat iemand me kan helpen om mijn MSI laptop opnieuw te installeren.

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:57
het zou inderdaad met F3 moeten gaan:
http://www.ehow.com/how_7...nal-factory-settings.html

Om welk type laptop gaat het precies ?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:19
mcdorpers schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:22:
Ik heb MSI Cr620-002NL laptop.
Nu heb ik wat problemen met windows update, en nog een aantal andere zaken.

Ik wil dus een schone installatie, maar hoe doe ik dat zonder meegeleverde windows 7 cd?
Heb de klantenservice van MSI al gebeld en die zeiden dat ik een recovery moest doen m.b.v. F3.
Geprobeerd maar kreeg geen optie om een recovery uit te voeren. Dus weer gebeld naar MSI maar vervolgens werd me min of meer verteld dat ik het maar lekker zelf moest uitzoeken, kak.

Wel ik hoop dat iemand me kan helpen om mijn MSI laptop opnieuw te installeren.
Inderdaad zoals bij alle laptops van MSI als je hem aanzet op F3 drukken voor de Recovery.
Zo niet met de orginele cd's bijgeleverd in de doos bij aanschaf.
Zo niet met een Windows cd die bij je Code hoort die onder op je laptop zit.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je in het begin de recoverypartitie verwijderd? Dan werkt dan namelijk inderdaad niet meer.

Wat je moet doen is een OEM-schijf van jouw Windowsversie 'regelen', dan kun je de serial gebruiken die onderop de laptop staat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mektheb
Room42 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:24:
Heb je in het begin de recoverypartitie verwijderd? Dan werkt dan namelijk inderdaad niet meer.

Wat je moet doen is een OEM-schijf van jouw Windowsversie 'regelen', dan kun je de serial gebruiken die onderop de laptop staat.
Die zit standaard in de doos bij aanschaf ook, maar anders een isotje regelen.

• Room42
  • Niet online
Vaak leveren ze geen CD/DVD's meer mee en moet je na het activeren zelf een schijf branden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mcdorpers
Nou het leuke is dat ik van de week een schijf heb verwijderd van 10gb, die tussen mijn gewone schijven stond vond ik wat raar dus heb ik maar verwijderd. Dan is dat waarschijnlijk de recoveryschijf :P

Uh, windows 7 cd regelen, betekent dat dat ik deze ook mag downloaden?

• Mektheb
mcdorpers schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:31:
Nou het leuke is dat ik van de week een schijf heb verwijderd van 10gb, die tussen mijn gewone schijven stond vond ik wat raar dus heb ik maar verwijderd. Dan is dat waarschijnlijk de recoveryschijf :P

Uh, windows 7 cd regelen, betekent dat dat ik deze ook mag downloaden?
Denk inderdaad je de Recovery disk gesloopt heb :P.
Heb je niet de Doos nog ?, daar zitten de cd's in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een 10GB partitie hebt weggegooid dan gooi je inderdaad je recoverypartitie weg (als je je recoveryschijfjes niet eerder gebrand hebt).

Ja, je kunt een windows DVDtje gewoon downloaden, zolang je je eigen code maar gebruikt.

• mcdorpers
Ja ik heb de doos nog maar daar zit alleen een notebook cdtje met drivers, utilities en manuals in.
En een cd met intellipoint 7.
Dus daar zal het niet tussen zitten.?

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:57
nee daar zal hij niet tussen zitten.

Gewoon ergens een cd vandaan toveren en dan de code van de laptop gebruiken, let erop dat je een OEM cd zoekt.

[ Voor 61% gewijzigd door n0fragger op 13-05-2011 14:42 ]

• Room42
  • Niet online
Dat zeg ik, die Windows-DVD's zitten er niet meer bij, tegenwoordig. Dat zal wel niet mogen van Microsoft. Je kunt inderdaad gewoon een OEM-iso downloaden (of dat echt mag, is een ander verhaal).

• mcdorpers
Sorry, maar wat is OEM precies, is niet elke windows die je download oem?

• Room42
  • Niet online
Nee, je hebt Retail, Volume license (VLK) en OEM. OEM is wat er meegeleverd wordt met nieuwe apparatuur. Retail koop je in de winkel en Volume licenties koop je bij een reseller (in grotere aantallen).

Pagina: 1