Toon posts:

mysql update vanuit excel sheet

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 405314

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit met een klein probleempje. ik heb namelijk een crm achting programma gemaakt (php/mysql) nu moesten er een aantal records (paar honderd) aangepast worden ivm verkeerde cijfers. aangezien managers graag met excel sheets werken hebben dat uiteraard daarin aangepast. daarvoor heb ik gewoon een excel export gedaan.

nu wil ik die data weer importen, maar ik kan volgens mijn alleen een insert query doen. in ieder geval in phpmyadmin en in navicat.

ik sta enigzins onder druk en weet ff niet meer wat ik moet doen.....hoe krijg ik die data nu ge-update?

alvast bedankt!

Gr. Bart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Beetje verkeerde subforum volgens mij.

Anyway: CSV van sheet maken en importeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
EddoH schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:26:
Beetje verkeerde subforum volgens mij.
tja...er stond mysql achter. welke had jij gekozen dan?
Anyway: CSV van sheet maken en importeren?
Dat ben ik al aan het proberen maar dat lukt dus niet. ik krijg de hele tijd: Invalid column ("customer_id";"cluster_id";"country_id";"customer_sales_2010";"customer_sales_2009";"opco_id") specified!

heb ook al zonder quotes geprobeerd maar dat lukt ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:01
Ik zou een simpel script schrijven wat een tabelletje laat zien met waarde voorheen en waarde daarna zodat je zeker weet dat het goed gaat voor je echt een import gaat doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een local "test/dev" database, daar probeer ik het eerst uit. dan kan ik ook zien of het goed is gegaan. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:01
Dat sowieso uiteraard ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Anoniem: 405314 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:46:
[...]

tja...er stond mysql achter. welke had jij gekozen dan?

[...]

Dat ben ik al aan het proberen maar dat lukt dus niet. ik krijg de hele tijd: Invalid column ("customer_id";"cluster_id";"country_id";"customer_sales_2010";"customer_sales_2009";"opco_id") specified!

heb ook al zonder quotes geprobeerd maar dat lukt ook niet.
Ik ben geen SQL expert maar vanwaar de semicolons? Je moet comma's gebruiken me dunkt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49
EddoH schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:06:
[...]

Ik ben geen SQL expert maar vanwaar de semicolons? Je moet comma's gebruiken me dunkt...
Ligt er maar net aan wat je hebt ingesteld in phpmyadmin.

Het lijkt er trouwens eerder op dat er aan de gebruikerskant iets mis gaat met het importeren. Doe je dit in phpmyadmin? Sla je de eerste regel over als deze headers bevat? Heb je de kolommen van de CSV aan de goede Database kolommen gekoppeld?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ja ik was even wat dingen aan het uitproberen...maar je snapt al dat dat niet ging werken.

in de csv werden ; gebruikt voor "end of field" dus ik dacht dat moet ik dan ook gebruiken voor de kolom namen.

; vervangen door een , werkte wel. alleen......de velden die er niet tussen staan worden ne gevult met NULL. |:(

maar.....ik ben er bijna dus....... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Anoniem: 405314 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:13:
ja ik was even wat dingen aan het uitproberen...maar je snapt al dat dat niet ging werken.

in de csv werden ; gebruikt voor "end of field" dus ik dacht dat moet ik dan ook gebruiken voor de kolom namen.

; vervangen door een , werkte wel. alleen......de velden die er niet tussen staan worden ne gevult met NULL. |:(

maar.....ik ben er bijna dus....... 8)7
Dat is toch logisch, wat zou MySQL er anders in moeten vullen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat doet dit topic in de Devschuur? Een simpel import/export iets is nu niet iets waarvoor je zelf moet gaan programmeren ;) Vanuit Excel de boel weer als CSV o.i.d. exporteren en vervolgens dat weer inlezen in MySQL (bijv met phpmyadmin of een ander beheer programme en ander heb je altijd nog zoiets als LOAD DATA).

Anyway, ik zou je topic kunnen verplaatsen maar aangezien ik denk dat je er zelf nu wel uit moet komen, en je dit soort zaken ook in tig tutorials op het net kan vinden, denk ik dat je er wel uit gaat komen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee