Toon posts:

Outlook express, IMAP/POP3 combi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Wellicht een wat vage titel, maar wist niet hoe ik het anders kort moest omschrijven.

Mijn probleem/vraag is als volgt:

Voor mijn e-mail gebruik ik 3 opties:

• Webmail
• Telefoon
• Thuis: Outlook Express

Nu wil ik eigenlijk de volgende situatie creëren:

• Berichten die ik ontvang, verzend en verwijder in mijn webmail of op mijn telefoon synchroniseren (IMAP)
• Op het moment dat ik met Outlook Express mijn berichten ophaal alle berichten op de server verwijderen (wat gebeurd in geval van een POP account)
• Verzonden- en verwijderde items vanuit Outlook Express niet weergeven in de webmail of op m'n telefoon (gebeurd ingeval van SMTP)

Tot dusver niets ingewikkelds, echter is de volgende optie die ik graag zou willen wel een probleem:

• Online of via de telefoon verzonden/verwijderde berichten ophalen in Outlook Express en deze berichten op de server verwijderen (Eigenlijk hetzelfde wat gebeurd met ingekomen berichten)

Ik wil dus als het ware Outlook Express gebruiken voor de opslag/backup van al mijn berichten (incl. verwijderde en verzonden berichten) en het "legen" van mijn mailserver.

Ik hoop dat eea duidelijk is, behoorlijk lastig uit te leggen namelijk :S

De logische vraag die voort komt uit bovenstaande: Kan dit en, zo ja, hoe?

Edit:

Even een voorbeeldsituatie om het wat duidelijker te maken wellicht:

Startsituatie:

• Mailserver/telefoon/webmail: 5 ingekomen berichten / 3 verzonden berichten / 1verwijderd bericht
• Outlook express: 0 berichten

Situatie na ophalen mail met outlook express:

• Mailserver/telefoon/webmail: 0 berichten
• Outlook express: 5 ingekomen berichten / 3 verzonden berichten / 1 verwijderd bericht

Situatie na verzenden van 4 berichten / verwijderen van 2 berichten met outlook express:

• Mailserver/telefoon/webmail: 0 berichten
• Outlook express: 3 ingekomen berichten / 7 verzonden berichten / 3 verwijderde berichten

[Voor 20% gewijzigd door floriske.nl op 13-05-2011 14:08]

Tweakblog - www.floriske.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Het zou in ieder geval betekenen dat je systeem 24/7 aan moet staan en van buitenaf te benaderen moet zijn, inclusief toegang tot outlook. Lijkt mij een lastig verhaal worden. Als het uberhaupt al kan, volgens mij kan je bestanden die je via POP3 in je client hebt zitten niet zomaar weer terugkrijgen op de server.

Het eerste wat mij te binnen schiet: waarom werk je niet via gmail? Gmail biedt de mogelijkheid om andere POP3 accounts toe te voegen. Op die manier kan je mail die naar bijvoorbeeld hotmail gestuurd wordt binnen krijgen in je gmail. Daarnaast zou je dan de mail zelf via POP3 uit gmail kunnen downloaden naar outlook. Gmail geeft de mogelijkheid om de POP3 mail, op het moment van downloaden, te markeren als gezelen en te verplaatsen naar het archief.
Daarnaast ondersteund gmail IMAP, waardoor je dus ook met je telefoon kunt werken. Als je dan outlook zo instelt dat verzonden mail via gmail loopt kan je ook die via imap checken.

Volgens mij voldoe je dan aan de voornaamste punten... Puntje is wel dat je er dan dus nog een account bij krijgt ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Denk dat je me verkeerd begrepen hebt:

Op het moment dat ik thuis alle mail binnengehaald heb hoeven deze online en op mijn telefoon niet meer zichtbaar te zijn.

Probleem is dat dit met inkomende berichten standaard gebeurd als je POP3 gebruikt, maar ik zou dit ook graag voor verwijderde en verzonden berichten willen.

Edit en offtopic: mooie avatar overigens ;)

[Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 13-05-2011 16:12]

Tweakblog - www.floriske.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ahh, nu ik het terug lees valt het kwartje 8)7 Dan slaat mijn oplossing inderdaad helemaal nergens op!

Ik gooi je topic trouwens even over de schutting, volgens CSA Beleid horen mailclients onder OFF ;)

[Voor 74% gewijzigd door Rupie op 13-05-2011 16:15]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
Een gmail account aanmaken of Google Apps ( niet de betalende ) indien je een eigen mail domain hebt.

Indien GMail :

- Mails forwarden en zo openen op je mobiel / outlook / en andere clients

Indien google apps :

- Komt alles mooi rechtstreeks daar binnen...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Arjen42
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41
Volgens mij kun je in telefoon instellen dat verstuurde items op de server bewaard moeten worden i.p.v. op het apparaat zelf. Deze komen dan in een mapje sent o.i.d. terecht. Helaas is dit verschillend per client en taal instellingen.Deze zou je dan handmatig naar inbox kunnen verplaatsen waarnaar het via POP3 wordt binnen gehaald.

Alternatief is instellen dat verzonden email via BCC naar zelf gestuurd wordt.

Zelf werk ik volledig met IMAP, dus ook op mijn PC. Bewaarde mail sorteer ik altijd handmatig, dus handmatige move acties zijn geen probleem voor mij. Lege inbox geeft mij rust. Met IMAP kan je instellen welke folder je wilt synchroniseren. Op mijn telefoon is dat alleen de inbox, maar als het nodig is kan via mijn telefoon ook bij mijn andere mail folders.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee