Toon posts:

SSD kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:22
Vandaag merkte ik dat mijn pc niet meer bootte.
Even in de bios gekeken en daar zag ik dat de ssd niet herkend werd.

Heb de ssd uitgebouwd en in een andere pc aangesloten, maar ook in die pc is de ssd niet zichtbaar in de bios.

Gevalletje defect ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Tja, als je heel zeker weet dat de kabels goed zijn en beide mobo's normaal werken... Als de schijf dan nergens wordt herkend kan ik niet echt wat anders van maken... Je zou nog een live cdtje kunnen proberen, maar als hij in je BIOS niet herkent wordt is de kans dat dat lukt niet heel groot volgens mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:02
is het een ocz vertex 2/3, want ik heb hetzelfde probleem met mijn vertex 3, maar als ik het maar vaak genoeg probeer, 1 op de 10, lukt het wel en boot die goed...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 13:31
Probeer het eens met andere SATA-kabel, want misschien is je kabel wel kapot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
andere sata kabels geprobeert en het is een vertex 1

ik heb nog ergens een knoppix live cd liggen, die zal ik nu gaan proberen

Edit: De live cd heeft niks opgeleverd, het lijkt alsof de ssd kapot is.
Gelukkig heb ik nog garantie, dus het zal wel goedkomen.

Morgen gaan we in ieder geval een nieuwe vertex 3 aanschaffen, ik heb weinig zin om een poosje zonder te gaan zitten.

[Voor 50% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 13-05-2011 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 23:27
Zoek eens naar mijn post. Heb het al 2x gehad met de vertex 2 en die waren allebei zo dood als het maar kan.

• Speedy_Gonzalez
Nou dan had ik meer geluk denk ik.

De drive blijk helemaal niet defect zoals ik eerder dacht.

Ik nam de defecte drive mee naar de shop om een nieuwe te halen, dar werd hij snel ff getest en tot mijn verbazing werkte hij gewoon 8)7

Ik heb mezelf evengoed de vertex 3 kado gedaan, en de andere 120GB versie mag in de verkoop nu.

Bedankt voor de tips iedereen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Enig idee wat het probleem met jouw machine dan was?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Een of andere update gedaan en daarna pc uitgezet, de dag erna bootte hij niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik weet nu nog steeds niet over welke drive het gaat...

Laat me raden, een vertex 2? Jammer maar helaas heeft de vertex 3 net zoveel problemen als de voorgaande serie. Wil je betrouwbaarheid, neem dan een ander merk. Volgens de reviews op newegg kampt 19% van de vertexen met problemen. Bij de overige merken (samsung, crucial, intel) is dat 2 of 3%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 10:55
Ik heb dezelfde problemen met mijn vertex ondervonden. Mijn ssd had een health status van 7% en kon geen windows meer booten en werd soms wel meestal niet herkend. Opgestuurd onder garantie en kreeg netjes een defecte ssd terug. Kon ik nog een keer. Helaas zijn er inderdaad veel problemen met de vertex ssd's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:36
Damn,kheb ook een vertex 2 hopen dat ie het nog ff uithoud!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Als hij het nog doet is er niets aan de hand. Zorg wel dat je regelmatig backups maakt. Met een kleine SSD kan een bull-drive backup niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hoe testen jullie dan hoe levend je ssd is, want freestyle zegt dat hij 7% zag.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee