Toon posts:

[win 7 64b] .NET error

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:30
Ik probeer een programma te runnen alleen krijg de volgende foutmelding:
"To run this app, you first must install one of hte version of .NET framework: v4.0.30319"

Ok vrij duidelijk alleen ik heb deze geinstalleerd, als ik %systemroot%\Microsoft.NET\Framework64 run zie ik deze ook er bij staan (heb hem ook al 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit werkt ook niet.)

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen of wat ik nog meer kan proberen? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 20531

Misschien toevoegen om welk programma het gaat of je de systeemeisen al hebt gecontroleerd en wat de makers van het programma zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

lier

MikroTik nerd

Is het misschien een 32bits applicatie...?
(iets anders kan ik niet zo snel verzinnen O-) )

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drazzic
Het gaat om een heel klein programmatje niks bekends, zet alleen bestanden om. Het heet ENET tools maar kent hier niemand :) is om handhistory's van pokersite om te zetten naar tekstbestand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draai het eens in een 32bits Win7 (ff een trial Win7 Enterprise pakken).. desnoods in een VM of een VHD install
Niet elke proggert is even netjes in detecteren van OS varianten.

[Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 13-05-2011 15:42]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Drazzic
Ik heb de win7 cd zelf niet. Maar vond een .net framework verification tool en kreeg er een error uit;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
======================================================================
[05/18/11,13:41:57] Beginning of new SetupVerifier activity logging session
[05/18/11,13:41:57] Activity log file location: 
...
...
...
[05/18/11,13:42:02] Section [Registry - .NET Framework 4 Client (Wow6432Node)] - stop parsing entries
[05/18/11,13:42:02] Processing custom action 'Custom Action - .NET Framework 4.0 test application'
[05/18/11,13:42:02] ExecutablePath = 'Netfx40TestApplication.exe'
[05/18/11,13:42:02] FriendlyName = '.NET Framework 4 test application'
[05/18/11,13:42:02] TimeoutSeconds = '300'
[05/18/11,13:42:02] WaitOnExit = 'true'
[05/18/11,13:42:02] Silent = 'true'
[05/18/11,13:42:02] Launching process 'Netfx40TestApplication.exe' now
[05/18/11,13:42:02] Process successfully launched. Waiting 300 seconds for it to complete.
[05/18/11,13:42:02] ****ERROR**** Process 'Netfx40TestApplication.exe' exited with return code -2146232576
[05/18/11,13:42:02] ****ERROR**** Verification failed for product .NET Framework 4 Client

in the readme staat deze error code helaas niet

-----------------------------
EXIT CODES
-----------------------------

The verification tool can returns the following exit codes:

0 - verification completed successfully for the specified product
1 - the required file setupverifier.ini was not found in the same path as setupverifier.exe
2 - a product name was passed in that cannot be verified because it does not support installing on the
OS that the tool is running on
3 - a product name was passed in that does not exist in setupverifier.ini
100 - verification failed for the specified product
1602 - verification was canceled

snap er niks van :D had in register al gecheckt of de map goed stond en deze klopt ook gewoon, kom niet zovaak zoiets vaags tegen. Heb al andere versies proberen te installeren maar dit mocht ook niet baten.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gebruik je soms nog een beta of een Release candidate van windows 7? .Net framework versie 4 werkt namelijk niet met die versies van Windows 7 en windows 2008R2.
Je krijgt dan precies dezelfde fout als je aangaf.

Check anders even je windows versie met ver.exe in een command prompt (of winver.exe voor de gui versie).

Als je een lagere versie dan 6.1.7600 hebt, dan heb je niet de RTM (6.1.7600.16385) of SP1 (6.1.7601) versie en heb je dus een beta, RC, milestone, etc versie.

[Voor 40% gewijzigd door barber op 18-05-2011 14:00]

• Drazzic
Ah kijk eens aan ja ik heb Version 6.1 (build 7100). Iemand heeft voor mij deze win7 erop gezet omdat mijn vista te veel problemen gaf. Kan ik dit dan ergens updaten?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Drazzic schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
Ah kijk eens aan ja ik heb Version 6.1 (build 7100). Iemand heeft voor mij deze win7 erop gezet omdat mijn vista te veel problemen gaf. Kan ik dit dan ergens updaten?
7100 is de RC1 versie. Officieel is die niet te upgraden naar de RTM versie. Echter zijn er wel handleidingen te vinden omdat wel te doen, zoals http://blog.waldenl.com/2...7-rc1-to-rtm-version.html bijvoorbeeld. Je moet dan wel de installatie media van de RTM versie hebben. Echter is een herinstallatie van de RTM (of SP1) versie veel beter.

Aangezien je via "iemand" aan deze windows 7 versie komt, heb je kans dat je geen legale key hebt. Dan is het resultaat van een upgrade ook erg twijfelachtig. Vraag het die "Iemand" om het te fixen voor je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drazzic schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:24:
Door een normale versie te halen bij de winkel :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee