Toon posts:

goede cd & dvdbrander

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 373662

Topicstarter
Voor bij een netbook ben ik op zoek naar een goede externe cd & dvdbrander. Ik vond hier geen actueel topic over (wel een oude uit 2010, maar wederom ben ik op zoek naar een goede en ik vind in de pricewatch voornamelijk 'oude' branders). Het gaat om normaal gebruik. Ik wil hem voornamelijk om bv. dvd's te kunnen lezen om te installeren, maar als ik er toch één koop vind ik een cd/dvd brander ook wel leuk. Blu ray hoeft niet.
Welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Nuff said, lekker goedkoop. Goede lees en schrijfsnelheden en amper geluid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29
Niet goed gelezen d4ng3r, hij is op zoek naar een externe brander

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 21:49
. . . ik vind in de pricewatch voornamelijk 'oude' branders . . .
Deze is toch niet zo oud?

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Neefdave schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:35:
Niet goed gelezen d4ng3r, hij is op zoek naar een externe brander
Het spijt mij dat ik je moet teleurstellen, maar er lopen ook vrouwen rond op dit forum :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind een brander uit midden 2010 inmiddels best oud. Maar jij bent het daar duidelijk niet mee eens.
Is deze goed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Dvd branders zijn al jaren doorontwikkeld. Een brander van een paar jaar oud is misschien een klein beetje langzamer maar om nou te zeggen dat je dat echt merkt... Qua kwaliteit doet de ene in ieder geval niet (veel) onder voor de ander.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 21:49
Inderdaad, een DVD-brander die vandaag door de fabrikant op de markt wordt gebracht kan waarschijnlijk niks meer dan eentje die al sinds 2010 op de markt is.
Degene die ik noemde is zomaar de eerste die ik tegenkwam in de Pricewatch.
Ik heb hem zelf niet, dus kan er niet over oordelen.
Hij is er ook in het wit, rood en blauw.
Volgens mij is blauwe verf heel duur 8)7

Ik zou zeggen kijk hier gewoon ff lekker rond, beetje spelen met de filters (USB 2.0/3.0/Slimline) en gewoon iets uitzoeken wat je mooi vindt en in je budget past,
Op de een of andere manier zie ik in de categorie "Optische drives" een aantal staan die verdwijnen als ik de subcategorie "Branders" aanklik.
maar er lopen ook vrouwen rond op dit forum
Zelfs dáár hebben de fabrikanten rekening mee gehouden :+

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Houd er overigens wel rekening mee dat veel van die branders een Y-usb kabel hebben geleverd. Je hebt dus 2 poorten op je pc/laptop voor nodig. Anders krijgt hij niet genoeg power.

* Craven zat vorige week met een netbook en 2 poorten aan weerszijdes van dat ding, kabel te kort....

[Voor 24% gewijzigd door Craven op 13-05-2011 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 10:44

4ourty2

Life is just a ride.

Craven schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:05:
Houd er overigens wel rekening mee dat veel van die branders een Y-usb kabel hebben geleverd. Je hebt dus 2 poorten op je pc/laptop voor nodig. Anders krijgt hij niet genoeg power.

* Craven zat vorige week met een netbook en 2 poorten aan weerszijdes van dat ding, kabel te kort....
Als je een high powered usb poort op je laptop hebt werkt hij ook gewoon op 1 poort. Veel laptops hebben tegenwoordig in ieder geval wel 1 zon poort.

Bill hicks - life is just a ride

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Haha, werkelijk prachtig!

Dankjullie wel voor jullie reacties. Fijn dat een 'oude' brander ook goed is, want ik vond niet veel nieuwe :P.
Dat van die y-usb is wel goed om te weten, zeker nu ik nog mijn netbook aan het uitzoeken ben!

Thanx!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:42

TommieW

Numa numa.

Nog even een toevoeging:

Hier gebruik ik een Samsung Slim External DVD Writer. Werkt goed. Wel met een Y kabel, maar vaak werkt hij ook op 1 poort (bij mij).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee