Toon posts:

Moederbord blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04-2019
Ik heb een Asus m2n68 moederbord en heb Sins kort een externe HDD er aangekoppelt. Een Iomega EGO 2tb
Maar Sins een paar dagen blijft het moederbord rond de 5 min hangen, daarna start hij windows gewoon goed op en verder doet alles het prima. Wat is hiervan het probleem?

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00
Het is maar goed dat het moederbord blijft hangen anders heb je grote kans op kortsluiting... :+

[serieus mode on]Check je boot volgorde in het bios? Interne HD eerst[/serieus mode off]

[Voor 34% gewijzigd door drunkfux op 13-05-2011 13:34]

Systeem Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
drunkfux schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:33:
Het is maar goed dat het moederbord blijft hangen anders heb je grote kans op kortsluiting... :+

[serieus mode on]Check je boot volgorde in het bios? Interne HD eerst\[/serieus mode off]
Hij staat op interne Hdd eerst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:50
Als ik het goed heb zie je tijdens die 5 minuten het lampje van de extr-hdd knipperen. Doe maar eens een checkdisk op de externe HDD of richt de ext-HDD opnieuw in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 00:45

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij zal wel aan het proberen zijn dat USB device te initialiseren.
Mogelijk gaat dat niet zo lekker omdat die disk niet mee werkt, het BIOS niet zo blij is met 2TB of omdat het filesystem op de disk niet herkend wordt.

Als je de disk afkoppelt, boot hij dan wel vlot door?

[Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 13-05-2011 13:37]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Had mijn vorige laptop ook, zodra ik mijn 1tb externe schijf aangekoppeld bleef zitten, deed ie lang over opstarten. Zoals Utraman al zegt: Waarschijnlijk is ie aan het initialiseren. Ik kon de schijf tijdens dat de bios bleef hangen gewoon afkoppelen, dan startte hij direct verder op. Ik kon dat niet wijzigen in de bios trouwens.

[Voor 0% gewijzigd door Ruubster op 13-05-2011 13:39. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Probeer eens USB Legacy Support uit te schakelen in de bios (indien deze aan staat).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
Nielson schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:58:
Probeer eens USB Legacy Support uit te schakelen in de bios (indien deze aan staat).
Maakt geen verschil stond trouwens op AUTO. Als het moederbord blijft hangen knippert de externe hd niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
En als ik de externe HD los koppel doet hij er even snel over.

Pheanom2 x4 3.60GHZ
M2n68
Ati HD 4870
8 GB DDr2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 09-06 07:29

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb hetzelfde met een USB card reader.

Laat je de harddisk altijd aangesloten? Ik zou hem alleen aansluiten als je hem nodig hebt en als je hem structureel gebruikt zou ik er een intern inbouwen.

Misschien kun je in de bios iets van boot USB device uitzetten.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
Roman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:13:
Ik heb hetzelfde met een USB card reader.

Laat je de harddisk altijd aangesloten? Ik zou hem alleen aansluiten als je hem nodig hebt en als je hem structureel gebruikt zou ik er een intern inbouwen.

Misschien kun je in de bios iets van boot USB device uitzetten.
Ik zal wel even kijken als dat mogelijk is. Anders kan ik hem wel uit de case halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luuktoo
Kan het ook komen omdat ik sins kort ook een extra Dvd-cd speler er in heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, trek die DVDspeler er eens uit en kijk of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

luuktoo schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:25:
Kan het ook komen omdat ik sins kort ook een extra Dvd-cd speler er in heb?
Als je 'iets denkt' probeer het voortaan eerst die gedachte toe te passen.
Wij hebben helaas geen glazen bol :).

Probeer tevens alle overbodige hardware af te koppelen.
Denk aan DVD drives, cardreader, gpu (als je onboard hebt) enzovoorts.
Probeer te booten met 1 geheugendimm, en wissel dat af.

Controleer ook je harde schijf met checkdisk (cmd> chkdsk C: /R , als C je windows partitie is).
Ook kun je het programma HD Tune (hdtune.com > full version (14 dagen trial)) gebruiken om te kijken of er fouten zijn in de status pagina, en een error scan (full) zou ook niet misstaan.

BIOS al gereset?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee