Toon posts:

Vervanging Logitech VX Revolution

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Momenteel heb ik deze muis (nu al enkele jaren):

De Logitech VX Revolution

Echter begint deze wat mankementen te vertonen inmiddels. Nu was ik bezig met een zoektocht voor vervanging van deze (in mijn ogen) perfecte muis. En ik kwam nagenoeg niks tegen wat voldoet aan mijn eisen. Misschien hebben jullie een idee van een merk/type die aan deze eisen voldoet:

- Geschikt voor "been" gebruik Ik gebruik hem voornamelijk op mijn been naast mijn laptop. Dat doet de VX perfect.
- Draadloos (liefst geen bluetooth) maar bedraad is eventueel ook mogelijk
- Geschikt voor grote handen
- 8 knoppen zoals de VX (de vorige/volgende en zachter/harder knoppen in elk geval behouden, zoekknop onder de scrollwiel hoeft niet)
- op batterijen werken (mits de muis draadloos is natuurlijk)
- Budget rond de 80 euries

Welke heb ik gevonden:
- Logitech Wireless gaming mouse G700 (te veel knoppen, erg snel batterijen leeg)
- Logitech Wireless Mouse M705 (mooie muis, maar te weinig knoppen (geen "zoom" knop)
- Razer Mamba (erg duur en meer voor desktops)

Dan is er nog een vierde die ik had waar ik sterk naar neig, namelijk de Logitech Performance MX

Deze muis voldoet aan al mijn eisen eigenlijk maar ik had hier nog een vraag over waar ik nergens een antwoord op vind.

Hoe werkt de zoom button? Is het gewoon een knop of kan je de linkerkant los van de rechterkant schakelen? Ik wil van die knop dan de volume hoger/lager of volgende/vorige pagina maken.

Of heeft iemand een andere muis die aan mijn eisen voldoet?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb zelf ook lang van de VX Revolution gebruik gemaakt, maar die is intussen overleden verklaard.

Ik heb hem zelf vervangen door deze:
http://www.logitech.com/e...ointers/mice/devices/5846

Maar misschien vind je deze te klein (hij is wat kleiner dan de VX Revolution)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Sleepie schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:54:
Ik heb zelf ook lang van de VX Revolution gebruik gemaakt, maar die is intussen overleden verklaard.

Ik heb hem zelf vervangen door deze:
http://www.logitech.com/e...ointers/mice/devices/5846

Maar misschien vind je deze te klein (hij is wat kleiner dan de VX Revolution)
Die mist ook de zoom button. Als ik die eis niet had, was er veel meer keus.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Kryz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07-2018
wontcachme schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:44:
Dan is er nog een vierde die ik had waar ik sterk naar neig, namelijk de Logitech Performance MX
[afbeelding]

Deze muis voldoet aan al mijn eisen eigenlijk maar ik had hier nog een vraag over waar ik nergens een antwoord op vind.

Hoe werkt de zoom button? Is het gewoon een knop of kan je de linkerkant los van de rechterkant schakelen? Ik wil van die knop dan de volume hoger/lager of volgende/vorige pagina maken.
Ik heb deze muis sinds kort, en ben er erg tevreden over. De zoomknop is echter gewoon een knop (al snap ik niet precies wat je met linker- en rechterkant bedoelt), en na het indrukken ervan kan je het scrollwiel gebruiken om in of uit te zoomen.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Kryz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:36:
[...]

Ik heb deze muis sinds kort, en ben er erg tevreden over. De zoomknop is echter gewoon een knop (al snap ik niet precies wat je met linker- en rechterkant bedoelt), en na het indrukken ervan kan je het scrollwiel gebruiken om in of uit te zoomen.
of de linkerkant onafhankelijk werkt van de rechterkant van de knop. Dus eigenlijk twee schakelaars eronder. Ik wil hem gebruiken als volume aanpasser. Kun jij testen of zoals jij zegt dat je kunt zoomen dat je ipv zoomen het geluid harder/zachter kan doen?

• Kryz
wontcachme schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:14:
of de linkerkant onafhankelijk werkt van de rechterkant van de knop. Dus eigenlijk twee schakelaars eronder. Ik wil hem gebruiken als volume aanpasser. Kun jij testen of zoals jij zegt dat je kunt zoomen dat je ipv zoomen het geluid harder/zachter kan doen?
Je bedoelt waarschijnlijk voor- en achterkant, gezien vanuit de orientatie vanuit de muis? Maar goed, hoewel ik je beschrijving niet goed begreep, was mijn antwoord wel precies waar je naar vroeg: het is één knop, dus 1x binair, aan en uit, niets anders.

Ter illustratie: daarom heb je dus het scroll wiel nodig om daadwerkelijk te zoomen (en dat is ook waarom ik dat aangaf), want de knop geeft je niet 2 mogelijke uitkomsten (dus wat jij nodig hebt: harder en zachter), maar slechts 1 (en dat werkt dus niet voor volume).

[Voor 18% gewijzigd door Kryz op 14-05-2011 18:51]

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Maar zoals je in en uitzoomed (knop indrukken en scrollen) kun je dat vervangen door volume ipv zoom. Dus de zoom mappen als volume. Dan druk je de "volume" knop in en scroll je voor harder/zachter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:26

TommieW

Numa numa.

Bij Logitech kan je vaak instellen welke functies de knoppen hebben. Dit gaat met de bijgeleverde software.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:13:
Bij Logitech kan je vaak instellen welke functies de knoppen hebben. Dit gaat met de bijgeleverde software.
Dat is bij die ik nu heb ook. Maar of deze specifieke combo ook werkt? Werkt dat niet dan kan ik net zo goed een muis nemen met minder knoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kryz
Volgens mij kan dat niet - ik zou zo niet weten hoe. Het ding is namelijk dat je gewoon 'directe' functies kan aangeven: een bepaalde actie of een keystroke (toetsencombinatie). Echter, er is geen keystroke die zegt "als je hier drukt kan je met je scroll wiel het volume aanpassen" - dat is een soort meta-functie, en die bestaat zo te zien alleen voor zoom, omdat dat zo geïmplementeerd is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee