Toon posts:

[win7] Applicatie installeren -> kan exe niet overschrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20
Dit is niet specifiek aan een applicatie, maar gebeurt met veel applicaties. Als je een applicatie wil herinstalleren (nieuwe versie ofzo) dan gaat ie uiteraard z'n executable ook overschrijven. Vaak lukt dat niet. Dan krijg je een error die zegt dat die file niet geopend kan worden voor schrijven.

De betreffende file verwijderen lukt ook niet. Ook niet als administrator. De applicatie is niet open en de file is verder niet in gebruik. Als ik in de verkenner de file verwijder, dan doet ie net alsof de file weg is, maar na een F5 is ie weer terug. Admin of geen admin maakt niets uit.

In Total Commander of een command prompt krijg je de melding "access denied" bij het verwijderen van die file. Het lijkt dus net alsof iets of iemand de file keihard vast probeert te houden, maar er is alleen een installer die em wil overschrijven.

Ik heb dit op meerdere PC's. op het werk, thuis en op laptop. Op 32-bits en 64-bits. Maar wel allemaal op Windows 7 - op voorgaande windowsen is dit nog nooit gebeurd. En of ik een echte adfmin ben of niet, lijkt niet uit te maken.

En als je een paar minuten wacht, dan werkt het "opeens" :?

Wat is dit voor raars?

日本!🎌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Thanatos_
Niemand die dit heeft? Dit is op *iedere* PC met Windows 7 of Windows 2008 te reproduceren, keer op keer op keer. Overal, altijd, of je nou gele of zwarte sokken draagt :)

Zal toch wel iemand zijn die op z'n minst kan verklaren waarom Windows niet van die file af wil?

日本!🎌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat probeer je dan precies te herinstalleren? Iets dat door een service in gebruik is misschien?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 18:52
Toevallig net nadat je het oude programma afgesloten hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 20531

Nog nooit gehad om eerlijk te zijn en lijkt me ook niet normaal.

Je kunt om 3 redenen geen toegang krijgen:

1. Je hebt de rechten niet
2. Bestand is in gebruik door bv. de virusscanner of ander programma
3. Hardware defect aan de schijf

Ga debuggen, start file monitor en process monitor op van Sysinternals en ga errors verzamelen.

[edit]Werk met beide OSen

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 17-05-2011 19:06]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:47:

In Total Commander of een command prompt krijg je de melding "access denied" bij het verwijderen van die file. Het lijkt dus net alsof iets of iemand de file keihard vast probeert te houden, maar er is alleen een installer die em wil overschrijven.
Mits je die installer (met standaard UAC settings van kracht) ook echt met 'run as administrator' opstart werkt dat gewoon.
Tenzij je nonstandaard grappen hebt, of je NTFS ACLs op je schijf hebt lopen wijzigen, regelt de TrustedInstaller special account dat allemaal.

En ik werk zowel met normale settings thuis als Enterprise configs wat UAC betreft - die laatste betekent UAC maximaal.

[Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2011 07:59]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Thanatos_
Topic maar weer es een zet geven, want nieuwe laptop met versie installatie met precies dezelfde problemen.
Toevallig net nadat je het oude programma afgesloten hebt?
Ja. Ik moet een paar minuten wachten en dan werkt het opeens.
1. Je hebt de rechten niet
2. Bestand is in gebruik door bv. de virusscanner of ander programma
3. Hardware defect aan de schijf
Is geen van drieën aan de hand.
Ga debuggen
Kom nou toch, het gebeurt op ALLE Windows 7 bakken die ik ooit heb geinstalleerd. NIETS speciaals daarop, behalve wat eenvoudige configuratie die anderen ook echt wel doen.
Mits je die installer (met standaard UAC settings van kracht) ook echt met 'run as administrator' opstart werkt dat gewoon.
Tenzij je nonstandaard grappen hebt, of je NTFS ACLs op je schijf hebt lopen wijzigen, regelt de TrustedInstaller special account dat allemaal.
UAC staat uit en ik ben een administrator. Ik weet niet helemaal zeker of TrustedInstaller hier een rol speelt, want het gaat niet om MSI installers, maar "gewone" installers. Neem bijv CCleaner, XnView, Auslogics Defrag, you name it.

日本!🎌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat zegt unlocker ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

_Thanatos_ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 03:29:
[...]
Kom nou toch, het gebeurt op ALLE Windows 7 bakken die ik ooit heb geinstalleerd. NIETS speciaals daarop, behalve wat eenvoudige configuratie die anderen ook echt wel doen.
[...]
Ik heb hier drie machines onder W7 draaien en 1 onder 2008r2 maar nooit dat probleem gehad.
Toch maar even specifieker zijn over die "configuratie die anderen ook echt wel doen"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
_Thanatos_ schreef op zondag 10 juli 2011 @ 03:29:
het gebeurt op ALLE Windows 7 bakken die ik ooit heb geinstalleerd.
Allemaal met dezelfde installatie media gedaan?

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee