Toon posts:

Tweede beeldscherm iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ik ben inmiddels 1,5 jaar een trotse eigenaar van een iMac 27 inch (late 2009). Nu wil ik een tweede beeldscherm gaan kopen, om elders in mijn kamer op te hangen om vooral TV (EyeTV) op te kijken en om af en toe ene DVDtje op af te spelen (Apple's eigen DVD-speler-app). Heel af en toe zal het misschien voor gaan komen dat ik ook wil internetten op dat scherm maar ik denk niet dat dit vaak het geval zal zijn.

Welk beeldscherm ik aan ga schaffen is nog niet zeker. Het zal in ieder geval een 1920x1080 scherm worden van, hoewel dit eigenljk niet relevant is, Iiyama, LG of Dell.

Nu zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden:
  1. MAC Mini kopen, hierop EyeTV installeren en deze gebruiken als HTPC. Dit gaat 'm waarschijnlijk niet worden omdat dit de duurste oplossing is en ik maar een arme student ben :'(
  2. Monitor aansluiten en het scherm clonen. Hoe gaat dit werken? Het externe scherm heeft een lagere resolutie dan de iMac (1920x1080 vs. 2560x1440). Gaat OSX de resolutie van mijn interne scherm niet omlaag gooien naar 1920x1080?
  3. Monitor aansluiten en het scherm extenden. Is dit handig? De schermen komen fysiek niet naast elkaar te staan dus het is niet handig als bijvoorbeeld een venster op het externe scherm staat en ik deze dus niet meer terug zie op mijn interne scherm.

Heeft iemand een idee wat het handigste is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
RuntimeError schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:58:
...

• Monitor aansluiten en het scherm clonen. Hoe gaat dit werken? Het externe scherm heeft een lagere resolutie dan de iMac (1920x1080 vs. 2560x1440). Gaat OSX de resolutie van mijn interne scherm niet omlaag gooien naar 1920x1080?

• Monitor aansluiten en het scherm extenden. Is dit handig? De schermen komen fysiek niet naast elkaar te staan dus het is niet handig als bijvoorbeeld een venster op het externe scherm staat en ik deze dus niet meer terug zie op mijn interne scherm.

Heeft iemand een idee wat het handigste is?
[/list]
Als je synchrone weergave instelt voor een 2560x1440 en 1920x1080p, dan wordt inderdaad de resolutie van je iMac omlaag gegooid.

Je bureaublad uitbreiden lijkt mij het beste (heb ik zelf ook met een 1280x800 Beamer)
Dan behoud je iMac netjes z'n gigantische 2560x1440 resolutie.

Je kan dan een film gewoon naar dat andere scherm slepen en Full Screen kijken.
Enige nadeel is dat je iMac scherm altijd aan blijft staan, je kan wel de helderheid op minimaal zetten, maar helemaal uit gaat niet (naar mijn weten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:07
rbrouwers123 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Als je synchrone weergave instelt voor een 2560x1440 en 1920x1080p, dan wordt inderdaad de resolutie van je iMac omlaag gegooid.

Je bureaublad uitbreiden lijkt mij het beste (heb ik zelf ook met een 1280x800 Beamer)
Dan behoud je iMac netjes z'n gigantische 2560x1440 resolutie.

Je kan dan een film gewoon naar dat andere scherm slepen en Full Screen kijken.
Enige nadeel is dat je iMac scherm altijd aan blijft staan, je kan wel de helderheid op minimaal zetten, maar helemaal uit gaat niet (naar mijn weten).
Zo klinkt het inderdaad als de beste oplossing. Alleen, als ik mijn externe scherm uitschakel, ziet de iMac dit dan automatisch (aangesloten via HDMI of DVI). Is er nog een makkelijke manier om een venster dat geopend is op het tweede scherm weer terug te krijgen op het eerste scherm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
RuntimeError schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Zo klinkt het inderdaad als de beste oplossing. Alleen, als ik mijn externe scherm uitschakel, ziet de iMac dit dan automatisch (aangesloten via HDMI of DVI). Is er nog een makkelijke manier om een venster dat geopend is op het tweede scherm weer terug te krijgen op het eerste scherm?
Ja als je hem uitschakelt dan ziet de iMac dat en is het weer 1 venster met vaste randen zegmaar..

En een venster van je ene naar het andere scherm is heel makkelijk met spaces, zo werk ik bijvoorbeeld met 3 schermen (iMac 27" en dan 2 als externe monitors met DVI naar Mini DisplayPort adapters)
Als je op F5 drukt, dan kun je gewoon in spaces de schermen terug slepen.

Groot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

rbrouwers123 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Als ik met mijn MBP een video met VLC naar mn externe scherm sleep en op full screen zet, dan gaat mijn MBP scherm op zwart.

Zo kijk ik alle films en series op een 24". Met InsomniaX kan ik mijn MBP dan ook gewoon dichtklappen (maar dat is bij een iMac natuurlijk geen issue).

[Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 13-05-2011 11:23]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee