Ik ben inmiddels 1,5 jaar een trotse eigenaar van een iMac 27 inch (late 2009). Nu wil ik een tweede beeldscherm gaan kopen, om elders in mijn kamer op te hangen om vooral TV (EyeTV) op te kijken en om af en toe ene DVDtje op af te spelen (Apple's eigen DVD-speler-app). Heel af en toe zal het misschien voor gaan komen dat ik ook wil internetten op dat scherm maar ik denk niet dat dit vaak het geval zal zijn.
Welk beeldscherm ik aan ga schaffen is nog niet zeker. Het zal in ieder geval een 1920x1080 scherm worden van, hoewel dit eigenljk niet relevant is, Iiyama, LG of Dell.
Nu zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden:
Welk beeldscherm ik aan ga schaffen is nog niet zeker. Het zal in ieder geval een 1920x1080 scherm worden van, hoewel dit eigenljk niet relevant is, Iiyama, LG of Dell.
Nu zijn er eigenlijk 3 mogelijkheden:
- MAC Mini kopen, hierop EyeTV installeren en deze gebruiken als HTPC. Dit gaat 'm waarschijnlijk niet worden omdat dit de duurste oplossing is en ik maar een arme student ben
- Monitor aansluiten en het scherm clonen. Hoe gaat dit werken? Het externe scherm heeft een lagere resolutie dan de iMac (1920x1080 vs. 2560x1440). Gaat OSX de resolutie van mijn interne scherm niet omlaag gooien naar 1920x1080?
- Monitor aansluiten en het scherm extenden. Is dit handig? De schermen komen fysiek niet naast elkaar te staan dus het is niet handig als bijvoorbeeld een venster op het externe scherm staat en ik deze dus niet meer terug zie op mijn interne scherm.
Heeft iemand een idee wat het handigste is?