Toon posts:

Beeldscherm zwart na standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 225271

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op het werk sinds kort een nieuwe pc (enkel de bak, niet de randapp) en sinds dan ook met volgend probleem:

Als ik een uurtje ofzo weg ben, dan gaat het scherm eerst op schermbeveiliging en nadien schakelt het scherm zichzelf uit (standby).
Wanneer het scherm op schermbeveiliging staat is er geen probleem, even met de muis bewegen en alles komt terug.
Wanneer het scherm echter in standby staat, dan ben ik eraan voor de moeite. Ik kan alle toetsen op m'n keyboard indrukken, met de muis bewegen zoveel ik wil, het scherm blijft gewoon zwart.

Als ik het scherm uitzet met de aan/uit knop, en dan weer aan, dan krijg ik een fractie van een seconde het scherm te zien en vervolgens komt er de melding op "no signal" en gaat alles weer zwart.

Soms slaag ik er op eoa manier in om er toch in te komen door als een gek te gaan rondklikken als ik het scherm weer aanzet. Dus ik vermoed dat ik dan een bepaalde actie op mijn scherm doe (bv tekst selecteren, programma starten) die de wake up triggered.

Behoorlijk vervelend dus...

Ik heb de graphics drivers van nvidia gisteren geupdate met de laatste versie (270.71) die de scan op hun website mij voorstelde, maar vanmorgen had ik nog steeds hetzelfde probleem.

Het werkt allemaal wel als ik de schermresolutie halveer, dan werkt het wel als ik met de muis beweeg enzo. Dat heb ik afgelopen week geprobeerd, maar heb het nu met de nieuwe drivers weer terug op de hoogste (native) resolutie gezet. We leven in 2011, dus ik ga niet meer op een resolutie van 1024px werken. Ik ben developer, dus ik heb graag veel ruimte op m'n scherm om zoveel mogelijk code en schermen te kunnen zien.

De helpdesk hier op 't werk weet er geen raad mee, dus ik mocht het zelf uitzoeken :p
Iemand hier die weet waardoor dit komt, of wat ik allemaal kan testen/proberen?

Momenteel heb ik het probleem dus nog, dus ik kan nu even niet de specs opvragen van m'n systeem.
Zodra ik er weer in kom zal ik een lijstje posten hier met de specs.

Uit m'n hoofd kan ik wel zeggen dat het een Nforce kaart is, en dat het een windows XP SP3 systeem is.
Ik heb 2 schermen, en heb in het nvidia control panel geconfigureerd dat ik dual screen wil (met de taakbalk op 1 scherm en het 2de scherm als apart scherm).

Alvast bedankt voor eventuele tips of oplossingen :)

Edit:
Na een uur dan toch eindelijk erin geraakt omdat ik met wat geluk erin slaagde om het login venstertje vast te pakken en rond de zwieren...
Systeem specs:
Windows XP Professional SP3 32-bit
Intel Xeon CPU 5110 @ 1.60GHz
3.25GB RAM
Moederbord: Tyan Computer Corporation, Model D1808 (Fujitsu Siemens)
BIOS: Phoenix Technologies LTD, version 1.07.1808
Video: NVidia Quadro FX 550

Als ik system information opvraag in Nvidia Control Panel:
Quadro FX 550
Driver version: 270.71
DirectX support: 9.0c
Core Clock: 360 MHz
Memory Clock: 800 MHz (1600 MHz data rate)
Memory interface: 128-bit
Memory: 128 MB
Memory type: GDDR3
Video BIOS version: 5.43.02.97.01
IRQ: 16
Bus: PCI Express x16

Als ik nog wat andere info moet geven, laat dan even weten.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 225271 op 13-05-2011 10:12. Reden: system specs toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Ik heb de instellingen nu aangepast dat het scherm nooit uitgaat, maar blijkbaar heb ik dan nog altijd het probleem als ik de PC aanzet.
1 scherm is dan zwart (waar m'n loginscherm staat), en de andere doet het wel.

Geen idee waar ik nu moet gaan zoeken/proberen om het opgelost te krijgen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry maar
De helpdesk hier op 't werk weet er geen raad mee, dus ik mocht het zelf uitzoeken
doet me vermoeden dat je de machine het best daar over de balie kan mikken?

Wat je eventueel zou kunnen proberen (bedrijfs-policy of niet) is om de documentatie van UltraMon eens erbij te pakken en te kijken of zij iets vermelden of standby-meuk; mogelijk dat je met een trial versie kan kijken of het iets oplost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb weinig vertrouwen in de helpdesk hier. Meestal los ik m'n problemen zelf op, omdat ze op de helpdesk er weinig verstand van hebben... Ik werk op een overheidsdienst, dus helaas is het ambtenaarsgevoel ook op de helpdesk volop aanwezig.

Ik zal eens kijken of UltraMon een oplossing biedt, maar als dat zo is ben ik er nog niet want dat zullen ze niet aankopen wegens bedrijfspolicy. Maar ik kan ze dan wel onder hun kont schoppen dat ze het vanaf daar dan maar zelf uitzoeken.

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 23:16
Anoniem: 225271 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:03:
Ik werk op een overheidsdienst, dus helaas is het ambtenaarsgevoel ook op de helpdesk volop aanwezig.
Heel flauw: je computer schakelt daarom in de slaapstand. :P

Maar on-topic: neem toch aan dat ze bij de helpdesk ook gebaat zijn dat jij normaal aan het werk kan?

Het systeem gaat niet gewoon op standby dus? Wat met 1 druk op de powerknop van de computer weer inschakelt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Enkel het scherm gaat op standby na 20mins, niet het hele systeem.
Dat is nu opgelost, door in te stellen dat de schermen nooit in standby moeten gaan.

Maar als de PC helemaal uitstaat, en ik hem opstart heb ik nog altijd hetzelfde probleem.
Om eoa reden krijgt het scherm geen signaal.

De helpdesk ligt er niet van wakker of ik hierdoor gehinderd wordt in m'n werk. Als ze geen oplossing weten, dan mag ik het gewoon zelf uitzoeken, en horen ze nadien wel hoe het op te lossen valt. 't is dus niet dat ze actief gaan meezoeken om het probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Ambtenaarswereldje dus.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee