Toon posts:

ubuntu+nvidia+5m hdmi = knipperend beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:w tweakertjes,

Ik heb (nog) een ps3 waarop ik films kon kijken. Dat deed ik via PMS - die streamt 't beeld van de pc -> ps3 -> TV. Voordeel daarvan is de hardware matige upscale van de ps3. Speccies staan in me signature.

Echter heeft sony recentelijk besloten dat er geen films meer afgespeeld mogen worden welke auteursrechtelijk beschermd zijn. Dit betreft ook rips/kopieΓ«n van originele schijfjes[!]

Daarom een hdmi kabel aangeschaft zodat ik film direct op TV kan kijken, zonder de ps3 er tussen. Echter gaat mijn beeld knipperen (iedere 3-5sec. volledig op zwart) - dat is erg vervelend met kijken van film. Dit doe ik overigens onder linux ubuntu. Ik dacht eerst; verkeerde gfx-kaart, hardware bug, te lange kabel etc. maar wat blijkt; onder windows totaal geen probleem.

Gezien ik en mijn computer allergisch zijn voor windows wil ik dit probleem heeeel graag oplossen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb;
- hdmi sloten gereinigd
- drivers 2.70 opnieuw geinstalleerd
- ubuntu geupdate naar meest recentelijke versie
- nvidia configuratie tool gedraaid, maar geen vreemde zaken
- configuratie file verwijderd, herstart, ubuntu nieuwe laten bouwen
- veel gevloekt - verhelpt ook niets

nog niet geprobeerd;
- andere hdmi kabel (heb ik geen liggen)
- andere videokaart (heb enkel een 4850 ati liggen - dat werktte sowieso niet)

suggesties?

[Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 13-05-2011 09:55]

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52
Knippert het beeld enkel als een film wordt afgespeeld, of ook in de desktop/terminal?

Zo kan je een probleem met de kabel eventueel al uitsluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
het is altijd aan de orde vanuti de desktop

probleem is denk ik ook niet de kabel; in windows is er namelijk geen probleem.

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Theimon

Snapte!?

Klinkt alsof de driver de tv niet goed herkent. Kloppen de resolutie en refreshrates in de xorg.conf?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee