Toon posts:

USB-stick opent webpagina bij inpluggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 384356

Topicstarter
Ik heb hier een USB-stick van een bedrijf dat reclame wil maken. Als ik deze USB-stick in mijn Windows-computer steek (XP) wordt er automatisch zonder waarschuwing een script geopend dat het Run-menu opent en daar de URL van de webpagina van het bedrijf intypt met als gevolg dat die pagina bezocht wordt in mijn browser.
Onder Mac OS X opent hij op een of andere manier de App Store en wil daar dezelfde URL intikken (al is daar niet standaard een tekstveld gefocust). Dus hier werkt het programma niet.
Ook heb ik de USB-stick ingestoken in Ubuntu. Daar doet de USB-stick helemaal niets.

Wat ik me nu af vraag is hoe zo'n USB-stick werkt. Want de schijf wordt niet gemount, hij is niet te zien in /dev of /Volumes op Mac en niet in /media in Ubuntu. Ik kan ook niet ontdekken welk proces ervoor zorgt dat dit gebeurt en waar het vandaan komt, want als ik 'top' intik in de Terminal en sorteer op Process ID (aflopend) komen er geen nieuwe processen bij. Ook in de Windows Taakbeheer onder Processen blijft een vast aantal processen actief als ik de USB-stick insteek.

Hoe kan ik nu zien wat er op de USB-stick staat? En: Hoe krijgen ze het voor elkaar om een script uit te voeren zonder interactie met de gebruiker?

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zo een stick doet zich voor als een keyboard en bij het inpluggen simuleert hij enkele toetsaanslagen.

Edit: als je wat zoekt dan vind je hier op tweakers wel een topic. :)

[Voor 26% gewijzigd door IStealYourGun op 13-05-2011 08:28]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-03 08:36
Staat er een ' Autorun.inf ' bestand op de USB stick?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
IStealYourGun schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:27:
Zo een stick doet zich voor als een keyboard en bij het inpluggen simuleert hij enkele toetsaanslagen.

Edit: als je wat zoekt dan vind je hier op tweakers wel een topic. :)
Hmm, dat is slim. En hoe simuleert hij die toetsaanslagen? Is dat hardware-matig? Heb je trouwens tags of zoektermen waar ik mee kan zoeken? Ik had voordat ik dit topic opende al gezocht, maar kon niets vinden.
Muskalade schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:28:
Staat er een ' Autorun.inf ' bestand op de USB stick?
Dat kan ik dus niet zien, want de USB-stick kan ik niet mounten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens, de USB-stick is volgens mij niet alleen een keyboard. Bij het inpluggen op de Mac klikt hij op het appeltje in de linker bovenhoek en klikt dan op App Store. Hier stond vroeger een linkje naar een website op internet waar je software voor de Mac kon downloaden, dus dan opende hij Safari, maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:24
Als er nergens een alarmbel gaat rinkelen zou ik mij geen zorgen maken, zoals al eerder vermeld wordt zo'n stickie meestal geprogrammeerd met wat toetsaanslag shortcuts e.d., vrij eenvoudig en op een niet schadelijk niveau.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 09-06 23:19
Anoniem: 384356 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:41:
Trouwens, de USB-stick is volgens mij niet alleen een keyboard. Bij het inpluggen op de Mac klikt hij op het appeltje in de linker bovenhoek en klikt dan op App Store. Hier stond vroeger een linkje naar een website op internet waar je software voor de Mac kon downloaden, dus dan opende hij Safari, maar nu dus niet meer.
Je kan gewoon een muis en keyboard emuleren met een microcontroller. (V-USB is firmware voor de Avr bijvoorbeeld die dit kan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 08-06 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gevonden (die bookmarks zijn dus toch nog voor IETS handig).

NEC Univerge 360 USB button - URL aanpassen?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt, iStealYourGun. Ik ga verder in dat topic :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee