Toon posts:

Netwerkoverdracht optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 19:10
Hallo iedereen,

de situatie bij mij thuis is als volgt:

Ik heb een draadloze router in de woonkomer staan, welke draadloos verbinding met mijn laptop en iphone maakt, en bedraad verbinding maakt met mijn hoofdpc en de mediacenter.

Op de mediacenter speel ik mijn films, muziek, tv etc af. Met de hoofdpc download ik films en muziek, en kopieer die dan via het netwerk naar mijn mediacenter. Dit gaat met gemiddeld zo'n 9MB per seconde. Ik vroeg mij af of dit normaal is. Met zo'n 35GB ben ik dan meer dan een uur bezig. Ik download eigelijk alleen bluray rips, en dat zijn dus behoorlijk grote bestanden.

Ik vroeg mij af of dit te optimaliseren is. De mediacenter en de pc staan maar een klein stukje van elkaar af. Zo'n 2 meter. Is er misschien iets te proberen met USB 3.0? In beide een pci kaartje steken en er een kabel tussen leggen? Of werkt dat zo niet..

Resulteert anders een niewere/betere router in hogere doorvoer snelheden? Ik heb nu een router van inmiddels een jaar of 6/7 oud..

Hoor graag wat tips om het netwerk te optimaliseren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-05 15:25
waarschijnlijk is je netwerk 100Mbit, het upgraden naar Gigabit zal al heel wat uitmaken. Er zitten wel kosten aan natuurlijk: nieuwe router en misschien ook wel nieuwe bekabeling je hebt minimaal CAT5e kabels nodig

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wautah91 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:02:
waarschijnlijk is je netwerk 100Mbit, het upgraden naar Gigabit zal al heel wat uitmaken. Er zitten wel kosten aan natuurlijk: nieuwe router en misschien ook wel nieuwe bekabeling je hebt minimaal CAT5e kabels nodig
Hoewel z'n router van 6-7 jaar oud upgraden ongetwijfeld een goed plan is, zou ie ook genoeg kunnen hebben aan een gigabit switch ;) Vergeet ook niet de eventuele gigabit netwerkkaart, mocht z'n huidige onboard NIC of losse NIC dat nog niet kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor de reacties..

Ik heb nog een aantal vragen.

Mits de apparatuur goed is, wat voor doorvoersnelheid is gebruikelijk binnen een bedraad netwerk?

De systemen waar het om gaat:

Gamepc:
ASUS P6T SE
i7 920 @ 3.4Ghz
3X 2 GB DDR3
AMD 6870, 1GB

HTPC:
Gigabyte GA-EP45-DS3L
Intel E7300 @ 2,66Ghz
2X 2 GB DDR2
Ati 5770, 1GB

Denken jullie dat deze pc's beschikken over de juiste onboard netwerk kaart?

@wautah91: Je geeft aan dat mijn netwerk waarschijnlijk 100Mbit is. Je bedoeld dus een nieuwe router.. Zijn tegenwoordig alle routers gigabit? En hoe zie ik of ik Cat5 of Cat6 bekabeling heb?

EDIT: Dit is m'n router: (type: Belkin F5D7230-4)

[Voor 11% gewijzigd door powermarcel10 op 13-05-2011 08:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27

Jiffy

God, you're ugly!

Denken jullie dat deze pc's beschikken over de juiste onboard netwerk kaart?
ASUS P6T SE
Ja.

Gigabyte GA-EP45-DS3L
Ja.
Dit is m'n router: (type: Belkin F5D7230-4)
Nee.

Met een goedkope gigabit switch kun je echter het switchgedeelte van je router omzeilen. Da's wsl goedkoper (en zeker eenvoudiger, want er valt niks in te stellen) dan een nieuwe router.
En hoe zie ik of ik Cat5 of Cat6 bekabeling heb?
Dat staat normaal gesproken op de kabel zelf. Als er cat5 op staat, is het cat5. Als er cat6 op staat, is het cat6. Life is simple. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:04
Ik weet niet LAN > WAN snelheid nog iets is wat omhoog moet, anders zou het wellicht toch interessanter zijn om je router te upgraden, dan heb je ook gelijk zaken zoals 802.11n geregeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 20:16
Dit zou kunnen, echter als het alleen om doorvoer van pc naar mediacenter gaat, volstaat een switch met andere bekabeling al. Er zal wel 1 extra kabel getrokken moeten worden van de switch naar de router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor het meedenken mannen!

Heb de boel even geinspecteerd, en ik heb een CAT 5 kabel... Daar zal het dus niet aan liggen..

Hoe zit het dan precies met zo'n switch? Wat doet dat ding? Wat bedoel je precies met; "Met een goedkope gigabit switch kun je echter het switchgedeelte van je router omzeilen" Vind zo gauw even geen relevante info op het web.. Kost zo'n ding niet al snel €40,-? En is daarmee een nieuwe router niet de betere optie?

EDIT: ik begrijp inmiddels dat de mediacenter en de pc met elkaar verbonden worden met die gigabut switch, en dat die op zijn beurt weer verbonden word met de router, om zo de beide apparaten te voorzien van internet, en om de rest van de apparaten in huis(iphone en laptop) ook mee te kunnen laten delen in het netwerk.. Wat ik me nog wel afvraag: Is de doorvorsnelheid van mijn huidige router ook een bottleneck in de internetverbinding? Of is hij daar wel snel genoeg voor.. Ik heb het middelste alles in 1 pakket van ziggo wat neer komt (volgens de specs) op 40 Mb/s

[Voor 38% gewijzigd door powermarcel10 op 13-05-2011 09:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een 5 poorts Gb switch kost ~20 euro: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Een router met Gb poorten (4x) en wireless-N kost ~50 euro: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Ik weet niet hoeveel bandbreedte je internetverbinding heeft zie in je EDIT dat je 40Mbit down hebt; de router hierboven heeft meer dan voldoende WAN-LAN throughput voor deze verbinding, itt waarschijnlijk je huidige router.

Ik zou voor de router gaan, dan kun je er weer even tegen.

CAT5 kabels zou goed moeten gaan met gigabit, maar is niet gegarandeerd. Bij relatief korte kabels (tot 10m) verwacht ik niet zo snel een probleem. Natuurlijk wel alle aderparen aansluiten.

[Voor 4% gewijzigd door JPS op 13-05-2011 09:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
JPS schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:37:
Een 5 poorts Gb switch kost ~20 euro: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Een router met Gb poorten (4x) en wireless-N kost ~50 euro: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Ik weet niet hoeveel bandbreedte je internetverbinding heeft zie in je EDIT dat je 40Mbit down hebt; de router hierboven heeft meer dan voldoende WAN-LAN throughput voor deze verbinding, itt waarschijnlijk je huidige router.

Ik zou voor de router gaan, dan kun je er weer even tegen.

CAT5 kabels zou goed moeten gaan met gigabit, maar is niet gegarandeerd. Bij relatief korte kabels (tot 10m) verwacht ik niet zo snel een probleem. Natuurlijk wel alle aderparen aansluiten.
In dat geval zou ik voor een nieuwe router gaan voor deze prijs. Is dit een goed exemplaar die je heirboven beschijft? Er zijn zoveel routers op de markt met ongeveer de zelfde specs alleen zulke andere prijzen! Ik heb maar een stukje kabel nodig van 2 meter tussen beide apparaten, dus dan kan ik er net zo goed een cat6 kabel bij nemen..

Wel heb ik tussen de modem en de router een lange kabel van ongeveer 10 meter die ziggo er bij leverde.. Zal eens kijken wat dat voor kabel is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Agreed.

De router vervangen is waarschijnlijk de beste keus om ook weer even voorbereid te zijn op de toekomst.
Een nieuwere draft-N router met ingebouwde gigabit switch biedt schaalvoordelen.

Natuurlijk moet ook de router weer even ingesteld worden (draadloze verbindings eigenschappen, SSID, WPA of WPA2 beveiliging (liefst de hoogts mogelijke beveiliging gebruiken) etc)

Wat die kabels betreft: voor doorvoer van gigabit is het noodzakelijk dat alle 4 de aderparen (dus 8 draadjes want 1 paar=2 ;-) ) zijn aangesloten

Dit geldt voornamelijk als je zelf kabels maakt of trekt. Als het kant-en klare kabels zijn, kun je ervanuit gaan dat het al goed zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
Deze router heeft een onverslaanbare prijs/kwaliteit verhouding en staat niet voor niets hoog in de tweakers populariteit.

Als die Ziggo kabel een paar jaar oud is zal dat cat5e zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:47:
[...]

Wel heb ik tussen de modem en de router een lange kabel van ongeveer 10 meter die ziggo er bij leverde.. Zal eens kijken wat dat voor kabel is..
Die enorme dikke rol witte UTP kabel haal je gigabit snelheden mee, gebruik hem hier ook. Heb hem lekker opgerold gelaten en gebruik hem maar voor 2 meter maar werkt prima voor gigabit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:47:
[...]
In het verleden leverde Ziggo een 10/100Mb kabel, hierin zaten namelijk maar twee aderparen (4 draadjes) ipv alle vier paren zoals je nodig hebt voor Gb. Maakt echter niet uit zolang je internetverbinding dus lager is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:16:
Heb de boel even geinspecteerd, en ik heb een CAT 5 kabel... Daar zal het dus niet aan liggen..
je moet voor gigabit cat5e kabel
zie onderin link cat5 is tot en met 100mbit
cat5e is tot 1000mbit
Wikipedia: Getwist paar

verder zou ik gewoon een wifi-router kopen die ipv6 ondersteunt dan ben je helemaal klaar ook voor de toekomst dan heb heb je ook wifi n

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Over de kwaliteit van bovenstaande router gesproken; ik herrinerde me ineens dat ik laatst een artikel las in de computer totaal waarin heel wat routers werden vergeleken. Dat blad heb ik er even gauw bijgepakt, en daar kwam deze inderdaad als één van de winnaars naar voren. Mede om z'n goede prijs/kwaliteit verhouding. Deze ga ik dus maar eens bestellen!

Die kabel die ik van ziggo heb gekregen ligt hier nu sinds ik hier woon, zo'n half jaar. Zal dus wel cat5 zijn:) Ik bestel er dus voor de verbinding mediacenter-->router en pc-->router nog 2 korte cat6 kabels bij mocht dat een beetje goedkoop zijn..

Heren, bedankt voor al het meedenken!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
dezejongeman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:57:
[...]

cat5e is tot 1000mbit
Nee hoor, CAT5 is minimaal vereist voor Gb, CAT5e wordt aanbevolen:

Wikipedia: Twisted pair
Wikipedia: Category 5 cable

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
dezejongeman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:57:
[...]

cat5e is tot 1000mbit

verder zou ik gewoon een wifi-router kopen die ipv6 ondersteunt dan ben je helemaal klaar ook voor de toekomst dan heb heb je ook wifi n
Het is dus een E, dat tekentje dat achter de 5 op de kabel staat:p haha.. Maar zoals ik al aangaf, bestel er denk ik maar cat6 kabels bij, dan weet ik in ieder geval zeker dat het met de bandbreedte van de kabels wel goed zit..

Mij lijkt wel dat deze router ipv6 heeft toch? Vind het alleen niet terug bij de specs:s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:59:
Die kabel die ik van ziggo heb gekregen ligt hier nu sinds ik hier woon, zo'n half jaar. Zal dus wel cat5 zijn:)
Nee, dat zal dan hoogstwaarschijnlijk cat5e zijn, dus gegarandeerd geschikt voor gigabit.

Cat6 is helemaal niet nodig, zeker niet voor die korte stukjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:38
Ik gebruik sowieso ook een losse Gbit switch achter mijn Linksys wrt610 n....omdat de losse switch Jumbo-frames ondersteund en de Linksys niet,hier kan je ook nog wat performance winst uithalen.
9Mb/seconde is dus vrij normaal op een 100mbit netwerk.
Als je kosten wil besparen zou je dus een Gbit switch erachter kunnen hangen,je kabel vervangen door minimaal cat 5e,eventueel je netwerk kaarten vervangen door ook Gbit versies.

Als de router verder nog prima werkt zou ik deze mooi laten staan.
Die kan je erna alsnog vervangen als dat nodig is,en als dat nodig is/wordt heb je weer een nieuwere model dan nu beschikbaar zijn denk ik maar,waarom voorbereid zijn op de toekomst als het nog allemaal verder prima werkt (afgezien dat je dus alleen lokaal cq netwerk performance omhoog wil krikken)

Tevens is cat 6 echt niet nodig,ik gebruik ook 5e en haal prima 1gbit,langste kabel die hier ligt is circa 15 meter,en geen problemen mee.

[Voor 31% gewijzigd door fragcompany op 13-05-2011 10:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Oké, dan laat ik het gewoon bij cat 5e :) Nog wel de vraag: Wat verwachten jullie van mijn doorvoersnelheid met deze nieuwe router? Nogmaals: Het is nu aldoor ongeveer 9 MB p/s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Dat zal waarschijnlijk meer afhangen van bijvoorbeeld de harde schijven in je beide pc's dan van je netwerk, maar theoretisch dus rond de 110MB/s.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
Jumboframes zou ik niet aanraden; het levert vaak meer gedonder op dan het marginale snelheidsvoordeel. Zeker naarmate huisnetwerken complexer/groter worden met allerhande aangesloten apparaten.

LAN snelheid moet in optimale omstandigheden boven de 100 MB/s uit kunnen komen. Let wel: je PC's moeten dan geen bottleneck zijn en de datastroom goed kunnen verwerken. Niet iedere Gb NIC kan dat bijvoorbeeld, of de HD is te traag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Nielson schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:25:
Dat zal waarschijnlijk meer afhangen van bijvoorbeeld de harde schijven in je beide pc's dan van je netwerk, maar theoretisch dus rond de 110MB/s.
Oké, dat zijn goede vooruitzichten :)

De pc's zullen vermodelijk niet de bottleneck zijn.

In de mediacenter zit een 60GB Vertex 2 SSD en een 1TB samsung spinpoint F3. In de gamepc een 750GB Samsung spinpoint F1.

Schijven zijn dus lijkt me snel genoeg. Zal ook ff de netwerkkaarten updaten, en dan moet het goed komen.

Heb de router zonet besteld bij Azerty. Zal jullie nog even laten weten welke snelheden ik ga halen.. Vinden jullie vast wel even leuk om te weten! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:31:
[...]

De pc's zullen vermodelijk niet de bottleneck zijn.
Dat zou ik niet te hard zeggen 100MB/s van of naar een PC is nogal wat, reken je niet rijk in ieder geval. 50MB/s met Windows bestandsuitwisseling is ook al heel fijn hoor ;)

[Voor 4% gewijzigd door JPS op 13-05-2011 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:31:
De pc's zullen vermodelijk niet de bottleneck zijn. In de mediacenter zit een 60GB Vertex 2 SSD en een 1TB samsung spinpoint F3. In de gamepc een 750GB Samsung spinpoint F1. Schijven zijn dus lijkt me snel genoeg.
Die ssd misschien wel, die F1 mogelijk niet (bij mij iig niet). Verder heb je natuurlijk ook nog de overhead van het gebruikte protocol, windows filesharing is niet het meest efficiënte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
JPS schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Dat zou ik niet te hard zeggen 100MB/s van of naar een PC is nogal wat, reken je niet rijk in ieder geval. 50MB/s is ook al heel fijn hoor ;)
Je hebt gelijk.. Nouja, 50MB p/s is ook al een ver5voudiging, dus daarmee ben ik ook al dik tevrede! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 12:04

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

JPS schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:27:
Jumboframes zou ik niet aanraden; het levert vaak meer gedonder op dan het marginale snelheidsvoordeel. Zeker naarmate huisnetwerken complexer/groter worden met allerhande aangesloten apparaten.

LAN snelheid moet in optimale omstandigheden boven de 100 MB/s uit kunnen komen. Let wel: je PC's moeten dan geen bottleneck zijn en de datastroom goed kunnen verwerken. Niet iedere Gb NIC kan dat bijvoorbeeld, of de HD is te traag.
Netwerk bandbreedte test draaien mbv Iperf, how-to-tje, dit om evt. harddisk beperkingen uit te sluiten en de 'naakte' performance te bepalen. Dat je uiteindelijk in de echte wereld minder haalt heeft inderdaad te maken met hardware/software beperkingen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• powermarcel10
He mannen, ik wil jullie advies nog graag één keer gebruiken!

Bovengenoemde router (TP-Link TL-WR1043ND) komt morgen binnen. (als het goed is) Ik heb me een beetje verdiept in deze router, en ik kwam een aantal dingen tegen over: DD-WRT firmware, welke ook voor deze router geschikt is. Het zou je router nog sneller kunnen maken, en je krijgt er extra opties bij.

Het zou relatief eenvoudig moeten zijn deze firmware te installeren; De juiste/geschikte firmware downloaden van DD-WRT.com en deze installeren, en deze vanuit de webinterface van de router installeren.

Mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben, en dit aanbevelen..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

If it ain't broke, don't fix it. ;) Het is theoretisch beter voor de snelheid van je draadloze netwerk ja, en je kunt er leuke dingen mee. Lees de topics erover anders eens door en kijk of je voor jouw situatie een nuttige toepassing vindt. Zo niet: lekker default laten.
Met de hoofdpc download ik films en muziek, en kopieer die dan via het netwerk naar mijn mediacenter. Dit gaat met gemiddeld zo'n 9MB per seconde.
Is het geen optie om je downloaddirectory te sharen en vanaf de mediaspeler te benaderen, en zo de films vanaf je pc te 'streamen'? Scheelt weer moeite. :)

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is idd hoe ik het doe. share en 3 mediaspeler die daar tappen

Iperf

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:06
powermarcel10 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:18:
He mannen, ik wil jullie advies nog graag één keer gebruiken!

Bovengenoemde router (TP-Link TL-WR1043ND) komt morgen binnen. (als het goed is) Ik heb me een beetje verdiept in deze router, en ik kwam een aantal dingen tegen over: DD-WRT firmware, welke ook voor deze router geschikt is. Het zou je router nog sneller kunnen maken, en je krijgt er extra opties bij.

Het zou relatief eenvoudig moeten zijn deze firmware te installeren; De juiste/geschikte firmware downloaden van DD-WRT.com en deze installeren, en deze vanuit de webinterface van de router installeren.

Mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben, en dit aanbevelen..
Ja daar hebben wij volop ervaring mee, ik verwijs je graag naar dit topic [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND :)

My favorite programming language is solder.

• powermarcel10
CodeCaster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:23:
If it ain't broke, don't fix it. ;) Het is theoretisch beter voor de snelheid van je draadloze netwerk ja, en je kunt er leuke dingen mee. Lees de topics erover anders eens door en kijk of je voor jouw situatie een nuttige toepassing vindt. Zo niet: lekker default laten.

[...]

Is het geen optie om je downloaddirectory te sharen en vanaf de mediaspeler te benaderen, en zo de films vanaf je pc te 'streamen'? Scheelt weer moeite. :)
Mannen,

mijn nieuwe router is net binnen, en hij is aangesloten.. En wat schetst mijn verbazing? Ik haal gewoon 100 MB P/S !!!! Niet normaal man, dat dat zoveel kan schelen.. Gewoon 10 keer zoveel als met mijn oude router!!

Wat streamen betreft; Is uiteraard een optie, maar dat betekend wel dat mijn hoofdPC aan moet staan tijdens het kijken van een film. Die PC is geen lawaaischopper, maar ook zeker niet zo stil als mijn HTPC. Verder komt dit natuurlijk het stroomverbruik niet te goede.. (bijzaak, maar toch)

Ik had zojuist een filmbestand van meer dan 12GB binnen, en deze naar mijn HTPC gestuurd.. Daar deed hij slechts 2 minuten over!! :d

Ik ga me nog wel even inlezen in het hele DD-WRT gebeuren.. Kom er later nog wel eens op terug :)

EDIT: Ik heb nog even gekeken op de site van DD-WRT, en wat me opvalt is dat de laatste firmware versie die geschikt is voor deze router dateert van 09-08-2010. Dat terwijl ik zojuist de officiele firmware van TP-Link heb bijgwerkt naar een versie van begin deze maand..

Of werkt het zo dat je de router eerst geschikt maakt voor gebruik met DD-WRT, en dan de laatste versie van DD-WRT download ofzo..

[Voor 13% gewijzigd door powermarcel10 op 19-05-2011 13:02]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:06
Nee zo werkt het niet, DD-WRT heeft "stable" en "unstable" releases de laatste unstable op dit moment is: http://dd-wrt.com/site/su...4%2Ftplink_tl-wr1043nd%2F en dateert van 2011-05-08

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee