Toon posts:

Ziggo HD Ontvangers?

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views

• cedal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 23:05
Sinds een half jaar hebben wij een alles-in-1 abonnement van KPN dat ons niet bevalt. Ze beloven wel maar leveren slecht of niet.
Een van die dingen is een super trage digitale tv-ontvanger. Hij reageert bijvoorbeeld pas na 4 of 5 seconden op de tv-gids-knop en p+ kost3 seconden.

Nu willen we een nieuw abonnement, en het ziggo alles-in-plus of -extra pakket lijkt ons wel wat (o.a. 40Mb/s down of 120Mb/s down). Nu vraag ik me alleen af wat voor ontvanger je erbij krijgt aangezien ik geen zin heb om 4 seconden op mijn tv-gids te zitten wachten.

Heeft iemand ervaring of heeft iemand vrienden die een ziggo pakket hebben? Wat voor apparaat hebben jullie en bevalt het jullie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cedal
*** je hebt gelijk.
Lees ik nog eens door maar ik ben stiekem niet van plan 400 pagina's door te lezen. :+
Dus is dit even het snelst

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dit is het snelst, volgens de laatste info daar "krijg" je er nog steeds geen ontvanger bij maar dient deze aangekocht te worden.
thaan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:14:
Houd wel in je achterhoofd: digitaal TV kijken is betekent altijd trager zappen dan analoog. Het apparaat hoeft verder niet traag te zijn, dat hang af van welke decoder je gebruikt (of je TV als je een CI+ module gebruikt). Het wisselen tussen kanalen zelf is echter nooit zo snel als bij analoog.
Als jij zou weten hoe traag die dingen van KPN zijn dan is in vergelijking daarmee elke geschikte Ziggo ontvanger een Porsche :)

[Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2011 23:18]

Testing, one, two ...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:47
Houd wel in je achterhoofd: digitaal TV kijken is betekent altijd trager zappen dan analoog. Het apparaat hoeft verder niet traag te zijn, dat hang af van welke decoder je gebruikt (of je TV als je een CI+ module gebruikt). Het wisselen tussen kanalen zelf is echter nooit zo snel als bij analoog.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thaan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:14:
Het wisselen tussen kanalen zelf is echter nooit zo snel als bij analoog.
:? Mijn standaard Humax zapt anders sneller dan de analoge TV die op de slaapkamer staat... Evenals de sat-decoder bij mijn ouders thuis; die is ook sneller dan welke analoge TV dan ook.

Dat is dus TV-afhankelijk en daarna pas digitaal/analoog-afhankelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cedal
hardware-lover schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:13:
Dit is het snelst, volgens de laatste info daar "krijg" je er nog steeds geen ontvanger bij maar dient deze aangekocht te worden.

[...]

Als jij zou weten hoe traag die dingen van KPN zijn dan is in vergelijking daarmee elke geschikte Ziggo ontvanger een Porsche :)
Ik heb de boekjes van ziggo voor me liggen :)
Ik heb het internet open staan en wat ik tot nu toe echt wéét (ziggo ervaringen topic) is dat de internetsnelheiden vrijwel helemaal waargemaakt worden en zolang je zorgt dat je een HD ontvanger krijgt er niets mis is met ziggo.

Thnx voor de reacties!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vergeet ook niet de vertraging van al je beeldverbeteringen, sommige tv's kunnen daar echt traag in zijn

Iperf

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een Cisco HD ontvanger bij Ziggo erbij genomen. Waardeloos apparaat, ontzettend traag ook...

Ik zelf zweer bij een Dreambox, maar dat is behoorlijk hobby'en, daar moet je maar van houden.

Ik heb toevallig deze week iets voor iemand moeten uitzoeken en kreeg overal te horen dat ik de Humax 5050c moest hebben als apparaat voor iemand die gewoon goed digitaal wil kijken en opnemen. Ziggo geschikt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is een ci+ kaartje niks voor je

Iperf

• cedal
Verstekbakker schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:27:
Een vriend van mij heeft een Cisco HD ontvanger bij Ziggo erbij genomen. Waardeloos apparaat, ontzettend traag ook...

Ik zelf zweer bij een Dreambox, maar dat is behoorlijk hobby'en, daar moet je maar van houden.

Ik heb toevallig deze week iets voor iemand moeten uitzoeken en kreeg overal te horen dat ik de Humax 5050c moest hebben als apparaat voor iemand die gewoon goed digitaal wil kijken en opnemen. Ziggo geschikt.
mooi om te weten dat ik even moet checken welk apparaat ik in huis krijg vóórdat ik het afsluit. (en dat opnemen)
Ik heb zelf lange tijd dreambox gehad, maar zoals je al zegt het was me te veel hobby'en omte kunnen ontvangen.

Ik heb nog een oude breedbeeld beeldbuis als tv, en zou niet weten waard ik zo'n CI+ kaart in zou moeten douwen in dat ding :)
Wegens meerdere redenen zie ik liever een heel apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cedal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:59:
[...]

mooi om te weten dat ik even moet checken welk apparaat ik in huis krijg vóórdat ik het afsluit. (en dat opnemen)
Ik heb zelf lange tijd dreambox gehad, maar zoals je al zegt het was me te veel hobby'en omte kunnen ontvangen.

Ik heb nog een oude breedbeeld beeldbuis als tv, en zou niet weten waard ik zo'n CI+ kaart in zou moeten douwen in dat ding :)
Wait whut ? waarom zoek je dan hd ontvangers ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Check trouwens de pricewatch en koop hem niet zomaar bij Ziggo, ik heb gehoord dat ze daar belachelijke prijzen vragen.

De nieuwe HD Dreamboxen zijn trouwens (ik gebruik Open PLi 2.0) erg 'onderhoudsvrij' als je ze eenmaal hebt geinstalleerd. DM500HD en DM800HD-SE bedoel ik dan. Snelle apparaten en ontzettend veelzijdig. Vooral door de cablescan (Open PLi 2.0). Cardsharen is er ook erg handig bij. Leest avi met srt ondertiteling en mijn PS3 ziet hem als mediaserver.

Anyway, ik ben er enthousiast over, maar ik ben al gewend met het apparaat dus ik zal wel niet in de gaten hebben wat een werk het is om zo ver te komen. Mijn Dreambox-reviews zijn dus verre van objectief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

cedal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:59:
[...]
Naar een CI+ slot kan je lang zoeken op zo'n ding, net als naar een HDMI-poort. Behalve als je van plan bent een upgrade te maken naar een HD (ready) scherm heb je dus weinig aan een HD ontvanger.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:15:
[...]

:? Mijn standaard Humax zapt anders sneller dan de analoge TV die op de slaapkamer staat... Evenals de sat-decoder bij mijn ouders thuis; die is ook sneller dan welke analoge TV dan ook.

Dat is dus TV-afhankelijk en daarna pas digitaal/analoog-afhankelijk.
Dan heb je óf een stel gigantische slome TV's, of jij hebt het puur over zappen, terwijl er eigenlijk bedoeld wordt: het moment waarop je beeld te zien krijgt.

Mijn Humax schakelt inderdaad sneller over van kanaal, maar op analoog moet je eigenlijk altijd sneller beeld hebben, aangezien je decoder het signaal nog moet omvormen naar digitaal.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 23:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

cedal schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:08:
*** je hebt gelijk.
Lees ik nog eens door maar ik ben stiekem niet van plan 400 pagina's door te lezen. :+
Dus is dit even het snelst
Volgens mij werkt het niet zo hier...
Dat kun je trouwens ook nalezen in Het algemeen beleid

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee