Anoniem: 42791

Topicstarter
Onder het motto "nooit geschoten is altijd mis" hier een vraagje over Drupal:

Wie weet er hoe je met taxonomy en pathauto clean URLs maakt in Drupal 7?

Ik heb bij 'URL aliases > patterns > Taxonomy term paths' het volgende pattern voor de taxonomy term pagina's.

[term:vocabulary]/[term:parent]/[term:name]/

Dit werkt echter maar gedeeltelijk. De paden volgen niet de structuur van de boom, maar pakken alleen de naam van het vocabulary en de huidige term, ongeacht hoe diep die term ligt. Het wordt dus altijd example.com/vocab_naam/huidige_term.

Wat ik wil is example.com/mijn_vocabulaire/term1/term2/home voor term pagina's en voor nodes example.com/vocab_naam/term1/term2/dit-is-een-artikel-titel-1234.

Op een of andere manier was dit in Drupal 6 niet zo ingewikkeld, maar voor Drupal 7 heb ik het halve internet moeten lezen, filmpjes van een 12-jarige Londense dude moeten kijken (drupal 6 helaas) en ik ben nog steeds nergens. Yargh! Hulp is zeer welkom, oh Tweakerts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 00:01
Niet goed je vraag gelezen, vandaar deze edit.

[Voor 129% gewijzigd door nerz101 op 13-05-2011 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 21:46
vergeet wat mijn boven buurman allemaal verteld...

Het gedrag wat pathauto vertoond is correct, maar je hebt waarschijnlijk geen pathauto regel aan gemaakt voor de node die bij je term hoort. Als je uberhaupt een node aan je term hebt gekoppeld.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:23:
vergeet wat mijn boven buurman allemaal verteld...

Het gedrag wat pathauto vertoond is correct, maar je hebt waarschijnlijk geen pathauto regel aan gemaakt voor de node die bij je term hoort. Als je uberhaupt een node aan je term hebt gekoppeld.
Ik heb het content type wat ik gebruik (Book) voorzien van een taxonomy-veld en dat werkt. Als ik een Book artikel toewijs aan een categorie dan verschijnt het ook op de categorie (term) pagina.

(click)

Waar ik naar op zoek ben is een pattern om mijn book artikelen een leuke URL te geven a la example.com/term1/term2/mijn-titel1234.

Dat moet onder de pattern tab gebeuren, maar ik heb tot nu toe geen succesvol pattern kunnen vinden.

Ik zie ook bij de "replacement patterns" geen variabelen terugkomen die met taxonomy te maken hebben.

Heb jij misschien een idee welk pattern ik kan gebruiken om de gewenste URL voor mijn Book-pagina's te krijgen?

Topicstarter
Het heeft me gek genoeg heel veel zoekwerk gekost om dit te vinden, maar het zit als volgt.

Door de grote wijzigingen in de manier waarop taxonomy werkt in Drupal 7 is het maken van taxonomy-paden voor nodes (/vocab/term1/term2/term3/dit-is-een-titel) niet mogelijk.

Er is echter een discussie gaande over dit gebrek, omdat dit in Drupal 6 wel mogelijk was en veel mensen kunnen nu niet overschakelen naar Drupal 7.

Zie hier: http://drupal.org/node/741914

Mooier nog, in post 18 biedt een van de ontwikkelaars een patch aan die het mogelijk maakt om Taxonomy variabelen in paden voor nodes te gebruiken. Hiermee kun je dus mooie taxonomy paden maken. Er zitten aan de patch wel enkele beperkingen. Daarvoor moet je de hierboven gelinkte pagina lezen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee