Toon posts:

HDMI micro

Pagina: 1
Acties:

• Menl2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-08-2018
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om HDMI kabels door 16 mm electra buizen te leggen en verschillende kabel delen aan elkaar te verbinden. Ik heb intussen verschillende opties gezien, wellicht dat daar ervaring is bij iemand hier.

- Zelf HDMI connectoren maken aan losse kabels. Is dit te doen? En hoe zit het met kwaliteitsverlies

- HDMI micro moet volgens mij ook door de buis passen. Hiervoor zijn standaar kabels, maar deze zijn alleen te vinden in HDMI-D male versies. Hiermee kun je niet weer verder dmv adapter of zo. Weet iemand hier iets voor.

Graag hoor ik reactie hierop of wellicht een ander alternatief.

mvg

MENL

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Menl2006 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:09:
En hoe zit het met kwaliteitsverlies
Er bestaat geen kwaliteitsverlies bij HDMI. Je hebt slechts 3 staten van TV:

1, Perfect beeld.
2, Beeld met artifacts.
3, Geen beeld.

Hoe lang is de kabel die je er doorheen wilt halen? Want ik denk dat je niet meer als 7m zonder artifacts gaat krijgen met zo'n dunne kabel..

fish schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:31:
Het hebben van artifacts is voor mij kwaliteitsverlies hoor.
Onder kwaliteitsverlies worden meestal ruis en onevenheden verstaan. Bij een digitaal signaal met artifacts praat je direct over irritante oplichtende of uitvallende pixels. Bij een digitaal signaal krijg je direct dit soort "Blokjes"

[Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 12-05-2011 22:39]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het hebben van artifacts is voor mij kwaliteitsverlies hoor.

Jooo.. dat is wel een hele extreme gast :+ je hebt ook wel mildere vormen

[Voor 39% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 22:42]

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dit kon je niet vinden bedoel je
HDMI male naar mini HDMI female adapter, verguld.

Deze adapter zorgt er voor dat een mini HMDI aansluiting wordt omgezet naar de gewone HDMI aansluiting. Dit wordt veel gebruikt als een HDMI kabel met een HDMI mini plug door een buis getrokken wordt en vervolgens weer naar normale HDMI plug omgevormd moet worden.

SPECIFICATIES:
Kleur: Zwart
Aansluitingen: HDMI 19pins male - mini HDMI 19pins female
Connectors: Verguld
LET OP: AFBEELDING WIJKT AF!
Als dit artikel niet op voorraad is dan is de levertijd 4 weken.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menl2006
@fish,

Dit is de mini versie, die bedoel ik niet. Je hebt ook de micro versie of te wel de HDMI-D formfactor, nog kleiner maar wel met de volle 19 pins.

De draadloze optie is denk ik net iets te veel van het goede ;)

De afstand die ik wil overbruggen is ca 6-7 m.

Die zelfbouw die je aanhaalt heb ik ook al in verschillende vormen gezien. Heeft iemand daar hands on ervaring mee of dat lukt met die 19 kabeltjes ?!?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menl2006
Deze adapters bestaan wel, zie link, alleen kan ik nog geen winkel hier vinden die ze levert.

http://www.alibaba.com/pr..._HDMI_Female_Adapter.html

Om ze nu per 1000 of zo te bestellen is ook niet de bedoeling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik zou niet gaan rotzooien met verlooppluggen.

HDMI heeft een redelijk bereik, maar met verlopen ertussen wordt dat zeker minder, daarbij komt, dat als je met de micro conenctor gaat werken, je heel dunne kabel gebruikt, dus de kwaliteit van het signaal waarschijnlijk nog sneller onder het ontvangstniveau van je beeldscherm / beamer ligt.

Als je door 16mm buis wil gaan werken is de beste optie CAT5:
Marmitek is toch wel goed verkrijgbaar, maar er zijn er veel meer te vinden...

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 14:55
MegaView60 werkt dat goed?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat werkt goed, maar enkel als je solid UTP neemt; dus geen losse draadjes.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee