Toon posts:

Multi monitor Scale Problem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 06:57
Ik zou graag een Surround Setup gaan installeren maar ik heb nog enkele vraagjes hierover.

huidige setup
1 x 24" Phillips 1920x1200
2x 20" Samsung 206BW 1680x1050
Nvidia 460 1GB
Nvidia GT210
900Watt Antec Voeding

voorlopig speel ik met SoftTH op drie schermen, maar het ziet er niet uit,
de verhouding van pixels komt niet overeen, daardoor zou ik over willen schakelen op "Nvidia Surround"

Nu wil ik een 2de GTX460 bijkopen voor Nvidia Surround
  • zal Nvidia Surround beter scalen over verschillende resoluties & Schermgroottes?
  • is de performance van nvidia surround hetzelfde als bij een normale SLI setup?
  • Kan ik met de houdige setup het scalen verbeteren?

zoals je ziet is het beeld vanonder bijna gelijk, terwijl het vanboven een paar cm verschoven is.\
doordat ik met 2 verschillende resoluties zit.

in de toekomst zullen de drie schermen in landscape gezet worden.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeVM
Even mijn topic bumpen :)

ik ben een beetje ten einde raad.

• MikeVM
Ik ben een beetje gaan berekenen wat het verschil in pixels/inch de 2 schermen hebben

na een korte berekening
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    16:10   24      20
    16  1920        1680
    10  1200        1050

" Height        12,719975       10,59998
" Width     20,35196        16,959968
"Diagonal       24,00000083     20,00000226

Pixels / Inch   Horizontal  94,33980806     99,05679067
Pixels / Inch   Vertical    94,33980806     99,05679067

kom ik uit dat mijn 20" hetzelfde beeld 5% groter weergeeft dan mijn 24"
omdat de pixel dichtheid hier 5% hoger ligt

is er een mogelijkheid in windows om een scherm met 5% te laten (un)zoomen?

is er een reden waarom ik geen reacties krijg?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 20:39
  • Nee
  • Nee (resolutie impact)
  • Nee
3 verschillende monitor groottes is en zal altijd lelijk blijven. Overigens staan al die vragen gewoon bij nVidia op de website.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee