Toon posts:

Internet knalt eruit bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406420

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een Asus NX 1101 gigabit netwerkkaartje gekocht en deze in mijn computer geprikt.
Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat als ik ga downloaden via mijn newsserver knalt hij mijn internet eruit (had ik bij mijn geïntegreerde 10/100 mbp/s netwerkkaartje niet). Ik heb hamachi al uitgeschakeld en de geïntegreerde ook. Driver is ook up to date. Iemand een idee om mij met die probleem te helpen?

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Hoeveel connecties maak je tegelijk? Bij bijv torrents worden er soms 100en verbindingen tegelijk opgengezet.. Ik neem aan dat hetzelfde gebeurt bij Nieuwsgroepen?

Laat maar.

[Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 12-05-2011 21:06]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:04:
Hoeveel connecties maak je tegelijk? Bij bijv torrents worden er soms 100en verbindingen tegelijk opgengezet.. Ik neem aan dat hetzelfde gebeurt bij Nieuwsgroepen?
Nee, dat is niet hoe nieuwsgroepen werkt. Daarnaast zou een netwerkkaartje zich daar niet in verslikken. Een router maybe, maar een netwerkkaart niet.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:32

mendel129

Radioactivator

standaardoplossing: heb je nieuwste driver geinstalleerd staan? :9

Bringer of heat, food and silence!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 23:08
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:04:
Bij nieuwsgroepen worden inderdaad ook verschillende verbindingen opgezet, al is dit meestal niet zo veel als (dus) bij bittorrent.
Mijn usenetprovider (Bintube) ondersteunt maximaal 20 verbinden tegelijk.

@Flashbag,
Sommige usenetproviders gebruiken omstreden systemen om 'shared connections' tegen te gaan. Probeer het MAC-adres van je externe adapter te clonen van de geïntergreerde adpater (zodat ze beide het MAC-adres hebben van de geintergreerde adapter)

EDIT:
@thaan,
volgens mij werkt Usenet wel zo, er wordt zelfs mee geadverteerd, kijk maar op de productpagina van BinTube (dit is kan zijn sluikreclame) http://bintube.com/usenet/
20 connections - Use up to 20 connections for high speed downloading

[Voor 16% gewijzigd door Huismus op 12-05-2011 21:10]

Topicstarter
Huismus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Bij nieuwsgroepen worden inderdaad ook verschillende verbindingen opgezet, al is dit meestal niet zo veel als (dus) bij bittorrent.
Mijn usenetprovider (Bintube) ondersteunt maximaal 20 verbinden tegelijk.

@Flashbag,
Sommige usenetproviders gebruiken omstreden systemen om 'shared connections' tegen te gaan. Probeer het MAC-adres van je externe adapter te clonen van de geïntergreerde adpater (zodat ze beide het MAC-adres hebben van de geintergreerde adapter)

EDIT:
@thaan,
volgens mij werkt Usenet wel zo, er wordt zelfs mee geadverteerd, kijk maar op de productpagina van BinTube (dit is kan zijn sluikreclame) http://bintube.com/usenet/

[...]
Ik heb net een nieuwe nieuwsserver dus die weten eigenlijk helemaal niks van mijn geïntegreerde kaart omdat die uit stond. Ohja ik gebruik usenetxtreme sinds vandaag. Deze bieden 20 connecties aan.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 406420 op 12-05-2011 21:15]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
20 connecties is niet bijzonder, met een enkele bittorrent client (uTorrent) haal ik al met gemak 200 open connecties.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:18:
20 connecties is niet bijzonder, met een enkele bittorrent client (uTorrent) haal ik al met gemak 200 open connecties.
Met 20 connecties download ik ongeveer 10~15mb/s
Met 5 2~3mb/s

Dus jij wilt mij vertellen dat jij met tientallen misschien wel 100mb/s download? 8)7

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:17
Probeer het eens met een paar connecties minder?

Topicstarter
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:21:
Probeer het eens met een paar connecties minder?
Al geprobeerd bij 5 connecties hetzelfde probleem.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:17
Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:22:
[...]

Al geprobeerd bij 5 connecties hetzelfde probleem.
Maar bij het downloaden van iets anders (bijv. torrents, of gewoon een bestand via je browser) gebeurt het niet dat je internet uitvalt?

Zo niet: misschien eens een ander downloadprogramma proberen?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waar zit die gigabit kaart op aangesloten? (modem/router/switch) Wat voor internet heb je en welke snelheid?

[Voor 44% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-05-2011 21:27]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
Ziggo gebruiker toevallig? Ik heb dezelfde problemen met mijn lijn, zodra ik de boel vol open gooi om wat binnen te halen via usenet dan klapt mijn verbinding er binnen 10 minuten uit. Ik heb er zelfs al aardig wat geld aan uit gegeven, al diverse routers geprobeerd op aanraden van Ziggo, andere netwerkkaarten etc. Maar het blijkt heel specifiek te kunnen zijn volgens de helpdesk van Ziggo... maar echt duidelijk is het mij nooit geworden, ook niet van Ziggo.

Ik heb dat eigenlijk vrij simpel opgelost, want het gebeurd bij mij alleen als ik echt maximaal inzet op de download, ik stel 95% van de maximum snelheid inmijn usenetclient welke ik normaal gesproken haal met mijn verbinding... en dan gaat het wel altijd goed.

Topicstarter
hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:23:
[...]
Maar bij het downloaden van iets anders (bijv. torrents, of gewoon een bestand via je browser) gebeurt het niet dat je internet uitvalt?

Zo niet: misschien eens een ander downloadprogramma proberen?
Ik kan wel even vragen aan een vriend of ik zijn nieuwsserver gegevens is mag gebruiken om te testen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Knalt je internet eruit of je netwerkverbinding?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Topicstarter
Getest met een andere server van astraweb en gebeurd hetzelfde.
Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:27:
Knalt je internet eruit of je netwerkverbinding?
Mijn netwerkverbinding. Foutje.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat gebeurt er dan bij een hoge netwerkload naar een andere pc toe?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:29:
Wat gebeurt er dan bij een hoge netwerkload naar een andere pc toe?
Netwerkload houd in? Nooit van gehoord :P

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Probeer je netwerkkaartje eens op 100Mbps ipv 1000Mbps. Kan zijn dat je kabel niet cat5e/cat6 is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

@TS: Klapt trouwens je hele router eruit (je hele thuisnetwerk dus) of alleen de netwerkverbinding op de PC waarop je download?
Huismus schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:
@Flashbag,
Onzin, servers op internet (dus aan de andere kant van je router) hebben geen weet van wat het MAC-adres is van computers achter diezelfde router.

Oftewel: Die usenet-server kan echt niet het MAC-adres zien van je PC. Wel die van je router , maar dat is iets anders. (Dat weet ik trouwens ook nog niet eens zo zeker, correct me if i'm wrong)
Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:20:
Met 5 2~3mb/s

Dus jij wilt mij vertellen dat jij met tientallen misschien wel 100mb/s download? 8)7
Nee, dat zegt hij niet. Hij bedoelt dat Usenet dus nog wel mee valt qua connecties. Meer connecties betekent niet per se ook sneller downloaden.

[Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 12-05-2011 21:34]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Anoniem: 395864
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Klinkt meer als een routerprobleempje. Toevallig router van merk okkiwokki of takkitakki?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een hoge load (belasting) op je netwerk, dus gewoon bestanden kopieren naar een andere pc bijvoorbeeld.

Topicstarter
MicGlou schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:24:
Ziggo gebruiker toevallig? Ik heb dezelfde problemen met mijn lijn, zodra ik de boel vol open gooi om wat binnen te halen via usenet dan klapt mijn verbinding er binnen 10 minuten uit. Ik heb er zelfs al aardig wat geld aan uit gegeven, al diverse routers geprobeerd op aanraden van Ziggo, andere netwerkkaarten etc. Maar het blijkt heel specifiek te kunnen zijn volgens de helpdesk van Ziggo... maar echt duidelijk is het mij nooit geworden, ook niet van Ziggo.

Ik heb dat eigenlijk vrij simpel opgelost, want het gebeurd bij mij alleen als ik echt maximaal inzet op de download, ik stel 95% van de maximum snelheid inmijn usenetclient welke ik normaal gesproken haal met mijn verbinding... en dan gaat het wel altijd goed.
Ja ik ben ook ziggo gebruiker
Compizfox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:31:
@TS: Klapt trouwens je hele router eruit (je hele thuisnetwerk dus) of alleen de netwerkverbinding op de PC waarop je download?

[...]

Onzin, servers op internet (dus aan de andere kant van je router) hebben geen weet van wat het MAC-adres is van computers achter diezelfde router.

Oftewel: Die usenet-server kan echt niet het MAC-adres zien van je PC. Wel die van je router , maar dat is iets anders. (Dat weet ik trouwens ook nog niet eens zo zeker, correct me if i'm wrong)

[...]
Nee, dat zegt hij niet. Hij bedoelt dat Usenet dus nog wel mee valt qua connecties. Meer connecties betekent niet per se ook sneller downloaden.
Alleen op mijn pc klapt hij eruit. Als ik hem weer op mijn oude 10/100mbit kaart zet gaat alles goed.

Anoniem: 20531

Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Met 5 2~3mb/s

Torrents zijn bestanden die je in kleine blokjes van bv. 2MB tegelijk van vele verschillende peers download. Hierdoor is het rendabel om heel veel connecties te gebruiken.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:36:
Alleen op mijn pc klapt hij eruit. Als ik hem weer op mijn oude 10/100mbit kaart zet gaat alles goed.
Dus een probleem met de router kan uitgesloten worden. :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:38:
[...]

Dus een probleem met de router kan uitgesloten worden. :)
Precies. Ik heb nu een eweka server en die doet het tot nu toe nog wel gewoon :9. Kan het dan toch aan de kabel liggen? Het is wel een oude.. staat niet op of deze cat5e/cat6 is.

• Biersteker
Ja denk het. Probeer je netwerkkaart eens op 100 Mbps Half Duplex

Topicstarter
Biersteker schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:40:
Ja denk het. Probeer je netwerkkaart eens op 100 Mbps Half Duplex
Hoe of waar stel ik dat in? Zelf nooit gedaan kon het bij mijn netwerk adapters niet vinden :-( .

• Biersteker
Configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Netwerk en Sharingcenter -> Change adapter settings (of je gooit dit in je adres regel: Control Panel\Network and Internet\Network Connections)
dan staat er Local Area Connection: Rechts klik - properties. Configure -> Tabje advanced -> En dan bij Speed and Duplex

Topicstarter

Of het ligt aan of het staat er niet tussen. Heb er ook al door gescrolled maar kon niks bijzonders vinden..

• Anoniem: 395864
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Connection type

• Biersteker
Connection type misschien, de optie heet altijd iets anders per netwerkkaart
-edit te laat ;)

[Voor 10% gewijzigd door Biersteker op 12-05-2011 21:53]

Topicstarter
Gevonden! ik ga het even testen.

Topicstarter
Hetzelfde effect. Verbinding valt weer weg. Bij eweka met 4 connecties blijft hij het wel gewoon doen..
Zou het dan toch aan de kabel liggen?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 406420 op 12-05-2011 22:10]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Stopt je nieuwsdownload ook als de netwerkverbinding eruit klapt?

Ik heb namelijk een hele poos gehad dat als ik met een nieuwsgroep download mijn connectie dichttrok windows de netwerkconnectie verloor (browsen, netwerk benaderen etc werkte niet) maar de nieuwsgroep download zelf bleef wel werken gek genoeg. Bij het stoppen van download werkte alles weer.

Sys Specs

Topicstarter
Danfoss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:10:
Stopt je nieuwsdownload ook als de netwerkverbinding eruit klapt?

Ik heb namelijk een hele poos gehad dat als ik met een nieuwsgroep download mijn connectie dichttrok windows de netwerkconnectie verloor (browsen, netwerk benaderen etc werkte niet) maar de nieuwsgroep download zelf bleef wel werken gek genoeg. Bij het stoppen van download werkte alles weer.
Ja niks doet het meer tot ik mn netwerkkaartje weer uit en inschakel.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Jumbo frame supoort, staat die uit? Zo ja, laat maar uit staan.

Laatste driver hiervandaan gehaald?
http://www.asus.nl/Networ...tworking/NX1101/#download

Dat hij niet helemaal lekker plug&play is kan kloppen
productreview: Asus NX1101 (1Gbps, RJ-45, PCI) review door pjottum

[Voor 71% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-05-2011 22:15]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:09:
Hetzelfde effect. Verbinding valt weer weg. Bij eweka met 4 connecties blijft hij het wel gewoon doen..
Zou het dan toch aan de kabel liggen?
Laten daar dan eens naar kijken. zelfgemaakte kabel toevallig ?
het is een feit dat sommige kaarten gevoeliger zijn voor interferentie met een fout geknepen kabel dan andere

if (yes)
Post eens de kleuren van de snoertjes in beide stekkers van links naar rechts.

btw dit is normaal

[Voor 17% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 22:20]

Iperf

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:14:
Jumbo frame supoort, staat die uit? Zo ja, laat maar uit staan.

Laatste driver hiervandaan gehaald?
http://www.asus.nl/Networ...tworking/NX1101/#download

Dat hij niet helemaal lekker plug&play is kan kloppen
productreview: Asus NX1101 (1Gbps, RJ-45, PCI) review door pjottum
Ja dat heb ik uit staan. Ik zal drivers nog wel eens opnieuw downloaden. Had van de Asus site gehaald.

Topicstarter
Geeft aan dat de nieuwste drivers al geïnstalleerd zijn.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Checksum offloading uitgezet? (laat maar uitstaan, zie http://searchwindowsserve...aused-by-Windows-Firewall

Ik had een tijdje geleden dit probleem ook met mijn gigabit laptop nic en 100mb Telfort router (opgelost inmiddels met Ziggo en gigabit router).

Wat voor router heb je? En heb je Ziggo 120mb?

[Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-05-2011 22:24]

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:22:
Checksum offloading uitgezet? (laat maar uitstaan, zie http://searchwindowsserve...aused-by-Windows-Firewall

Ik had een tijdje geleden dit probleem ook met mijn gigabit laptop nic en 100mb Telfort router (opgelost inmiddels met Ziggo en gigabit router).

Wat voor router heb je? En heb je Ziggo 120mb?
Heb ik nu uitgezet! Even testen hoor.

Topicstarter
Knalt er nog steeds gelijk weer uit helaas.. ;(

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hoe zit je netwerksetup eruit en wat voor internetconnecte heb je?

In mijn ogen zijn er meerdere opties:
- je router / modem / netwerkkaart kunnen niet goed overweg met gigabit (dan zou kaart instellen op 100MB full dulplex wel moeten werken)
- je kabel is brak
- je netwerkkaart / drivers begeven het onder load (alhoewel ik dat betwijfel aangezien je waarschijnlijk max 120Mbit eroverheen trekt)

Sys Specs

Topicstarter
Danfoss schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:29:
Hoe zit je netwerksetup eruit en wat voor internetconnecte heb je?

In mijn ogen zijn er meerdere opties:
- je router / modem / netwerkkaart kunnen niet goed overweg met gigabit (dan zou kaart instellen op 100MB full dulplex wel moeten werken)
- je kabel is brak
- je netwerkkaart / drivers begeven het onder load (alhoewel ik dat betwijfel aangezien je waarschijnlijk max 120Mbit eroverheen trekt)
Ik heb een gygabit linkys router dus dat moet geen probleem zijn..
Dat mijn kabel brak is dat zou best kunnen maar dat moet ik dan toch even uittesten. Gaat alleen wat moeillijker omdat mijn pc's op mijn kamer staat en de router beneden in de meter kast.
Bovendien heb ik 120mbit van ziggo.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als je meerdere pci slots hebt probeer dan eens een andere zie
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1548726

Topicstarter
Naja dat doe ik morgen dan wel even is het me nu beetje te laat voor.. In ieder geval bedankt :D Jullie horen nog van me :*)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 406420 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Dat mijn kabel brak is dat zou best kunnen maar dat moet ik dan toch even uittesten. .
[...]
Geef eens antwoord op mijn vraag dan

Iperf

Topicstarter
fish schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:16:
[...]

Laten daar dan eens naar kijken. zelfgemaakte kabel toevallig ?
het is een feit dat sommige kaarten gevoeliger zijn voor interferentie met een fout geknepen kabel dan andere

if (yes)
Post eens de kleuren van de snoertjes in beide stekkers van links naar rechts.

btw dit is normaal
Volgens mij wel (niet door mij in ieder geval). maar ik probeer morgen wel even met een gekochte uit de winkel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je had beter even de kleurtjes kunnen posten

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Internet... downloaden... klinkt allemaal wat minder als (Overige) Hardware en wat meer als Netwerken

Move OH -> NT

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee