Toon posts:

[Probleem] Voeding, videokaart, mobo of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 367553

Topicstarter
Hoi,

ik zit met het volgende probleem & systeem.

MSI 770-G45 AMD 770, SATA300 RAID, GLAN
AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 6MB AM3 95W Box
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD5770 1GB DDR5 2xDVI/DP
Cooler Master Midi Tower Elite 334 ATX No PSU (zwart)
Cooler Master Voeding eXtreme Power 460W
Iiyama TFT Monitor E2210HDSD-B1 22", DVI, Speakers (zwart)
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Windows 7, overigens.

Het systeem hield er mee op, nadat de videokaart enigzins raar beeld gaf. Het bootte niet meer. Het mobo heeft geen on-board graphics, dus ik heb de videokaart in een ander systeem geplaatst. Daar werkte het ook niet.

Vervolgens heb ik een oude videokaart in het systeem geplaatst (Radeon X600). Deze deed het 1 avond goed, maar de volgende ochtend startte het systeem niet meer op en gaf het BIOS voor het eerst ook het "ik kan geen video-adapter detecteren geluid" (1x lang 2x kort). Dit geluid geeft hij niet wanneer de HD5770 erin zit.

Daarna heb ik de Radeon X600 nog op mijn andere PCI-e slot geprobeerd (het mobo heeft er 2). Toen deed hij het ineens weer. Vervolgens heb ik de Radeon X600 weer naar de originele plek weer teruggeplaatst. En daar doet hij het ook gewoon weer, terwijl hij het vanmiddag niet, en gisteravond wel deed. Ik kan mijn HD5770 niet testen op de andere plek, aangezien hij daar niet past.

Ik dacht dus eerst aan een kapotte GPU, maar ik denk nu toch aan de voeding, of is het toch mijn mobo? Heeft iemand een idee, tips of advies?

Alvast bedankt!
Steven

• Anoniem: 274613
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik denk dat je videokaart gewoon kapot is en dat je de oude kaart nier goed in het slot hebt gedrukt.
nu doet het systeem het gewoon met de oude kaart erin? en met de andere kaart op dezelfde plaats niet?

Topicstarter
Ja dat dacht/hoopte ik ook, want dan weet ik waar het probleem zat maar het ging zo:

HD5770 in Slot 1 -> Kapot
X600 in Slot 1 -> Werkt een avond
X600 in Slot 1 -> Werk niet meer :(, zonder dat ik eraan gezeten heb
X600 in Slot 1 -> Los gehaald, vast gezet, werkt nog steeds niet
X600 in Slot 2 -> Werkt!
X600 in Slot 1 -> Werkt!
HD5770 in Slot 1 -> Werkt niet!
X600 in Slot 1 -> Werkt!

Edit: Maar misschien blijft het systeem nu wel weer stabiel, dat hoop ik, maar ik was toch aan het uitzoeken waar het probleem zat, want als het de videokaart is laat ik die vervangen (heb nog garantie)

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 367553 op 12-05-2011 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nu ik er zelf nog eens over nadenk (zo'n topic helpt je toch reflecteren :) ) is het misschien inderdaad zo wat Denskie zegt. Aangezien mijn systeem nu al gewoon weer een dag goed draait.

Mochten er nog problemen optreden dan laat ik dat wel weten. Toch bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee