Toon posts:

WPA verbinding faalt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:32
Ik heb mijn router met wpa beveiliging ingesteld. Maar het probleem is dat veel apparaten niet automatisch willen connecten. Het is zo dat alles op mijn Lenovo T400 met Win 7 alles gewoon automatisch goed gaat. Als ik in range ben, connect hij automatisch.
Maar op mijn andere laptop en ook op mijn telefoon blijft hij proberen verbinding te maken, maar kan die niet tot stand brengen. Dan moet ik de router een soft reset geven, en dan kunnen die apparaten wel weer verbinding maken. Meestal lukt het om 1 verbinding op te zetten met dat apparaat en daarna, als b.v. de laptop uit is geweest, moet de router weer gereset worden.
De devices die hier het probleem zijn:
- Lenovo R60 met Windows XP
- HTC Wildfire met Android
- Belkin router
Maar ook bij mijn ouders met een heel andere router (linksys W54G met Tomato firmware) heb ik hetzelfde probleem voor mijn broers, waardoor ik dat netwerk uit armoede terug heb moeten zetten naar een WEP beveiliging.
Hij staat nu op WPA/WPA2-personal (PSK), WPA-PSK+WPA2-PSK, AES, maar het lijkt niet uit te maken welke WPA ik neem.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:40
Hoe oud is je draadloze router?
Lijkt mij dat die brak is.
Had vroeger een klein belkin router, tot die op een geven moment uitviel bij meer dan 1 draadloos apparaat.
Enige oplossing: nieuwe kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:45
- Staat je router ingesteld als router en niet als switch? Een ISP beperkt meestal het aantal IP's dat uitgedeeld wordt aan een verbinding. Je kan dat heel makkelijk zien, uw IP's moeten 10.x.x.x of 192.x.x.x zijn. Is dat niet het geval dat is je router een switch.
- De range in je router kan ook nogal smal zijn. Als je bv maar toelaat om 2 adressen te laten uitdelen, krijgt het derde, vierde, ... apparaat geen IP meer toegewezen.
- Kijk ook eens naar de leasetijden, als die belachelijk hoog zijn, kan uw DHCP tabel te snel vol lopen.
- Drivers voor de netwerkkaarten?

• MightyMauz
Ik ben ook bang dat hij brak is. Heb nog eens rondgesnuffeld, maar de reviews die ik van het apparaat tegenkom zijn niet best. Ding is pas een paar maanden oud :S

Hij is echt als router ingesteld. Alles loopt via 192.168.2.x adressen. En na een reboot kan hij vaak wel connecten met meerdere apparaten, maar na een half uur heeft hij daar geen zin meer in.

• MightyMauz
Ik merk hetzelfde probleem bij andere routers. Bij familie is het zo dat er ee vaste pc met wpa is verbonden, die heeft geen problemen, maar als ik met mijn ipad connect, dan doet de verbinding het even. Maar na enkele minuten moet ik opnieuw een verbinding maken. Dat is met een conceptronics router.

Voor mij lijkt het erop dat wpa niet geschikt is voor meerdere pcs en dat kan nooit de bedoeling zijn. Is er dan niemand die tegen dezelfde problemen aanloopt? Want met WEP werkt het altijd wel gewoon

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

WPA is natuurlijk wel geschikt voor meerdere pc's. Het lijkt mij dat er toch echt iets met die router is of met de apparaten waarmee je verbind.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MightyMauz
Maar dus het gekke is dat het met 3 compleet andere netwerken is, met meestal ook andere apparaten. Soms nieuwe, soms iets oudere pc. En elke keer is in ieder geval pas een probleem na de eerste pc

En ik heb zelf maar 1 router ingesteld. De andere 2 zijn door anderen gedaan

[Voor 16% gewijzigd door MightyMauz op 25-06-2011 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MightyMauz
Het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die daar ooit last van heeft gehad? En dat op 3 verschillende netwerken, met verschillende apparaten, van oud tot nieuw?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee