Toon posts:

Beste iPod-Dock voor een Onkyo!

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 358597
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar de verschillen in geluidskwaliteit om mijn keuze te bepalen tussen deze twee iPod-docks van Onkyo voor mijn Onkyo TX-NR5007.

Het gaat om deze twee iPod Docks:
* ND-S: http://www.eu.onkyo.com/products/ND-S1.html
* UP-A1: http://www.eu.onkyo.com/products/UP-A1.html

De ND-S1 verbind de audio naar de Onkyo reciever via een optische kabel, waarvan ik denk dat dit zorgt voor een superieure Audio-verbinding.

De Onkyo UP-A1 werkt alleen op de nieuwere Onkyo x07-modellen, en wordt via Universal Port op de reciever aangesloten.
Helaas kan ik nergens info vinden of te weten komen of het Universal Port een digitale of analoge verbinding heeft, :?
Is deze dock net zo goed als deze ND-S1 met een optische aansluiting of ligt deze meer in lijn met de DS-A3’s RCA-aansluitingen :?

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
Ik neem aan dat universal port een digitale verbinding is, analoog lijkt me niet heel makkelijk Universeel.
Tevens denk ik dat het qua geluidskwaliteit niet veel zal schelen en dat je tekortkoming zal liggen bij de kwaliteit van de muziek op de ipod.
Persoonlijk vind ik de ND-S een stukje mooier ook.

[Voor 0% gewijzigd door duifi op 12-05-2011 19:35. Reden: Ipod ipv Ipad]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de UP-A1 aangesloten op een Onkyo TX-SR607. Op zich een prima ding alleen heb ik last van digitale storing in het geluid. Ik betwijfel dus dat het om een digitale verbinding gaat. Als het wel om een digitale verbinding gaat dan is het in ieder geval niet goed ontstoord. Ik kan de digitale storing wel wat verminderen door te rommelen met de iPod maar dat is natuurlijk niet de oplossing.
Op de Onkyo TX-SR607 werkt videodoorgifte ook niet, daarvoor is een hoger typenummer nodig.
De afstandsbediening werkt natuurlijk wel.

Met de ND-S1 heb ik geen ervaring.

"When you grow up your heart dies"

• Niet online
Zal video bij de UP-A1 dan ook niet op mijn Onkyo TX-NR5007 werken?

• sjaool

sjaool

Dat durf ik niet te zeggen maar staat volgens mij wel ergens op de Onkyo site vermeld.

• Niet online
Video maakt voor me eigenlijk niet uit.
Wat ik het belangrijkste vind is het geluid en gebruiksgemak.
Kan men de tracks ergens aflezen op de display v/d Onkyo of gebeurd alles via het scherm van de iPod?

• Niet online
Na wat rondneuzen in de winkel ben ik het volgende te weten gekomen.
Deze twee eerder genoemde iPod Dock's zijn totaal verschillende van elkaar.

De verschillen:
UP-A1: Heeft een analoge aansluiting en een universal-poort. Video wordt pas weergegeven vanaf de xx8 reeks.
ND-S: Heeft een digitale aansluiting, die het digitale audio-signaal uit de iPod/iPhone haalt en deze digitaal naar de reciever levert.

Het nadeel van deze 2 toestellen is dat ik de weergave van nummer, artist, album, enz.. niet kan aflezen op de display van mijn receiver "TX-NR5007" zelf. Zodat het onmogelijk is om mijn muziekcollectie te beheren vanuit de zetel.

Wat dan verder wel kan is om de muziekcollectie te beheren via de tv of via het schermpje van de iPod.
Het steeds moeten opzetten en laten aanstaan van de tv lijkt me te gek en het schermpje is me te klein om vanuit de zetel te kunnen aflezen.

Misschien is een netbook met een digitale audio uitgang, wel een goed alternatief om op de stereo aan te sluiten.
Zo heb ik mijn muziekcollectie ook bij de reciever en kan ik de weergave van artist, nummer, album aflezen en beheren vanuit de zetel of gaat dit niet werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op die manier gebruik ik mijn laptop (3.5mm digitale uitgang) tegenwoordig ook regelmatig. Dan gebruik ik mijn iPod Touch als afstandsbediening voor iTunes. Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Lijkt me leuk om het systeem te bedienen met een iPod.
Gaat de bediening dan via Bluetooth?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee