Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Zorgen dat de audio op 1 fase staat, verder alles aarden. Laptops met adaptors ook optisch proberen te isoleren (Macbooks hebben bijvoorbeeld optical out).
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
wat bedoel je precies met optisch isoleren?
dank voor uw snelle reactie
Er bestaan toch optische verbindingen? daar kan geen stroom door lopen of aardlussen veroorzaken.Fordox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:24:
het zit allemaal aangesloten met een standaard pc met een versterker erachter en een mengpaneel. ik hoop dat alles gewoon analoog is, ik weet nog niet precies hoe het er allemaal uit ziet daar.
wat bedoel je precies met optisch isoleren?
dank voor uw snelle reactie
[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 19:32 ]
voor zover ik weet is alles gewoon simpel bedraad met koper en dus niet optisch
[ Voor 38% gewijzigd door Fordox op 12-05-2011 19:33 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 12-05-2011 19:36 ]
Je snapt het niet. Wat werkt beter, je zit in een kring met 10 personen. we gaan een verhaaltje doorvertellen en de laatste moet het heel hard zeggenFordox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:32:
nja het staat hard of uit dus dat is het probleem niet altijd
a) de eerste 9 personen fluisteren het heel zachtjes, nauwelijks verstaan baar door. en de laatste zegt het gewoon hard
b) iedereen verteld het op normaal spraakniveau door. en de laatste zegt het gewoon hard.
c) Iedereen gaat zo hard praten dat je oren ervan gaat klapperen
Hoe komt het verhaal met zo min mogelijk verstoring door ?
Zelf geen ervaring mee maar van horen zeggen het schijnt handig te zijn om licht en geluid niet van dezelfde fase te trekken met veel licht
[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 19:44 ]
dit dus ^^ en niet het de versterking op de eindverstekerMJ-Princeps schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:33:
Ik denk dat fish bedoelt tussen de verschillende componenten.
De eindversterker regel je gewoon in op wanneer deze 0 dB ingestuurt wordt het volume niet boven het geacepteerde of wettelijke grens komt
Fordox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:51:
kijk dat snap ik nog wwel, maar iik bedoel gewoon hard voor als thuis gebruik. niet alsdat je vooraan bij de boxen staat van een festival/tentfeest (watikwelaltijddoe:$)
Weet je zeker dat je nog steeds een fijn oorhebtFordox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:35:
ik volg ook niet alles precies met de namen, ik heb meer de ervaring in het praktijk met afstemmen en bedraden e.d. (er zijn vast genoeg dingen die ik kan leren). ik ken niet precies alle termen en referenties (leek in theoretisch gedeelte van geluid, maar heb een heel fijn (heel fijn) oor)
[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 12-05-2011 20:00 ]
ik hoor altijd wanneer het geluid uit balans is oid.