Toon posts:

2de Videokaart in een Mac pro early 2008

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 72293

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Mac Pro (3.1) met daarin een Radeon 4870 512 MB videokaart.
Dit is de snelste die in deze Mac pro past volgens Apple.
Nu ben ik zeer tevreden over de prestaties van deze Mac behalve met het spelen van Games..
Merk zo langzamerhand dat de 4870 met maar 512 MB de bottleNeck aan het worden is.
Nu heb ik wel eens ergens gelezen dat je een dikke videokaart naast de apple kaart kan zetten die dan wel onder windows (bootcamp win 7) kan worden gebruikt maar die dan onder OSX niet kan worden gebruikt maar dat dan de huidige kaart dat overneemt.
Heeft iemand dit draaien en zo ja welke kaart ?
Vindt het een beetje erg zonde om een videkaart van 400 euries te kopen die niet werkt.
Ik krijg niet echt een duidelijke beeld met google.
Zoek dus geen vervanging van de huidige kaart maar een die je er naast kan zetten

Thanks..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
echt helemaal niemand een idee ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 21:56
Waarom geen crossfire setup met een zelfde 4870 kaart? in dit topic lijkt het te kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 21:05
Volgens mij moeten de 5770 en 5870 ook in de MacPro3,1 werken (hoewel officieel niet ondersteund). Dan zou je dus je huidige kaart helemaal kunnen vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020
Ik heb inderdaad ook gewoon een 5870 in mijn Mac Pro 3,1. Volgens mij ook de makkelijkste optie.

Als je naast je huidige video kaart een tweede "dikke" videokaart wilt kan dat wel, maar volgens mij heb je dan wel een extra stroom voorziening nodig.

Ik had hiervoor een GeForce 8800 GT en een GT 120, maar die GT 120 had niet zoveel stroom nodig. Voor de 5870 moest ik echter twee stroom kabels connecten.

Diablo3

Topicstarter
Thanks allemaal...

Als ik die nieuwe kaart via de apple site bestel en het werkt niet dan kan ik die toch binnen 7 dagen zonder reden van opgaaf terugsturen en krijg ik mijn geld terug ?

@Barthak : Hoe heb je dat gedaan dan die twee stroom connectoren ?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 72293 op 14-05-2011 08:57]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Stroomkabels krijg je erbij, die moet je dan op het logicboard steken (je hebt er al eentje inzitten van jouw 4870, dus de ander in de connector ernaast prikken) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Topicstarter
ooooh makkie dat kan ik zelfs >:)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee