Toon posts:

Overclocken Q9550 P5QLD PRO

Pagina: 1
Acties:

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
hallo tweakers,

Onlangs heb ik een waterkoeling setje aangeschaft om te gaan overclocken. Dit is al redelijk gelukt dmv de FSB te verhogen en de Vcore omhoog te gooien naar 1.275. Ik zit nu op 410mhz met mijn FSB maar zodra ik hoger wil, start mijn pc niet meer op en gaat de ventilator die ik op de cpu-fan aansluiting op mijn moederbord geprikt heb hard draaien. Ik krijg ook geen beeld meer. (nadat ik uit de bios ga, pc start opnieuw op, cpu fan 100% en zwart beeld)

Ik heb al even de FAQ doorgelezen en daar staat dat er waarschijnlijk ergens een bottleneck zit. Wat ik ook al gedaan heb is mijn geheugen timings losser gezet (8-8-8-24 ipv 6-6-6-18). Ook heb ik geprobeerd de Vcore te verhogen, het FSB voltage, NB voltage en het ram voltage te verhogen.

Verder heb ik op mijn NB een kleine fan geplaatst om de warmte af te voeren, mijn cpu word niet warmer dan 40 graden.

specs van mijn systeem:
intel q9550 E0 stepping (op dit moment stabiel op 410x8.5)
asus P5QLD PRO
samsung PC2-6400 (800mhz) ram (standaard 6-6-6-18 @ 1.8v
xfx gtx260 core edition
cooler master 500w voeding

hopelijk kunnen jullie me helpen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:11
FSB Wall?
P43 usually tops out @ ~400MHz to 420MHz FSB..

Je kan proberen om een tikkeltje meer spanning op de Northbridge te gooien.
Mijn Q9550 op en X-48 haalt niet meer dan FSB420 * 8.5. Dit is in een Lite-On FS020 met Sythe Mugen Push/Pull en 3 * 120MM Case fan.

Houd ook rekening met je koeling,
Wat voor Heatsink gebruik je?
Temperatuur?
Stabiel met Prime?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:19
Heb zelf een P5Q pro, en je ontkomt er niet aan om bij het overklokken van quadcores aan je GTL instellingen te morrelen. Dit is best ingewikkeld, maar met een beetje finetuning zou je dan een stukje verder kunnen komen.

Probeer ook eens met een lagere multiplyer een hogere FSB in te stellen, zo kun je testen of het een FSB wall is, of dat het probleem ergens anders ligt.

Zelf heb ik met mijn q9550 448*8.5 gehaald voor 24/7.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Mijn Q9550 draait op 3.6ghz op een Nvidia 780i SLI 8.5x.
Stock Volt voor zowel geheugen als Ram.
En ja werkt al 2 jaar zo :) ( lucht btw )

[Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 13-05-2011 14:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JobM
  • Niet online
bedankt voor jullie reacties!

Meteen even proberen of het de FSB wall is dadelijk. Als koeling heb ik een EK supreme LT waterblock met EK DCP 4.0 pomp (800 liter/uur) en een magicool 360 radiator met 3x een 120mm fan erop. daarmee zit ik met prime95 stabiel rond de 42 graden.

EDIT:
Heb alle voltages wat omhoog gegooid (geheugen, FSB, NB, cpu op 1.25 laten staan) wanneer ik dan de fsb van 410 naar 415 gooi gebeurt er nog steeds hetzelfde dus ik denk dat ik hier tegen een FSB wall aan loop |:(
Is er dan nog een mogelijkheid om verder te komen of moet ik het nu voor gezien houden?

[Voor 36% gewijzigd door JobM op 13-05-2011 14:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 23:19
Je kan proberen je GTL instellingen aan te passen. Er is niet echt een guideline voor, beetje googlen kan je wat wijzer maken. Ook in dit topic kun je wat info hiervoer vinden. In dat topic staat trouwens sowieso erg veel info over de q9550: [OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)

Succes!

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JobM
  • Niet online
dankje, ik ga het proberen en ik post de results!

EDIT:
Ik heb de bios versie geüpdatet van 305 naar 601 en de GTL op 0.667x gezet maar nog steeds krijg ik dat mijn pc een zwart scherm geeft als ik de bios verlaat :?

iemand nog ideeën om hoger te komen?

[Voor 68% gewijzigd door JobM op 14-05-2011 11:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee