Hallo
Volgende week komen ze hier Fibernet 40 installeren.
Nu ben ik er pas achter gekomen dat ze een modem installeren waar al een router zit ingebouwd.
Een tijdje geleden heb ik zelf een nogal dure router gekocht (dlink dir855) die ik natuurlijk wil blijven gebruiken.
Hier in huis heb ik een klein thuis-netwerk met een server, NAS enz.
In mijn geval ga ik dus deze opstelling hebben:
(Telenet Modem/Router) --> (Router DIR855) --> (switch) --> (computers)
Twee routers = 2x NAT en dat wil ik voorkomen. Als ik een poort wil forwarden zou ik dit ook alleen op mijn DIR-855 willen doen, en niet nog eens op mijn telenet router.
Mijn vraag is: Kan ik dit voorkomen?
Ik heb zelf al 2 mogelijke oplossingen bedacht, maar ik weet niet of ze gaan werken:
Oplossing 1: in de router van telenet een poort forwarden naar mijn DIR-855 router.
Oplossing 2: DMZ aanzetten met als IP het IP van mijn DIR-855.
Heeft er iemand hier een beetje ervaring mee?
Alvast bedankt!
Volgende week komen ze hier Fibernet 40 installeren.
Nu ben ik er pas achter gekomen dat ze een modem installeren waar al een router zit ingebouwd.
Een tijdje geleden heb ik zelf een nogal dure router gekocht (dlink dir855) die ik natuurlijk wil blijven gebruiken.
Hier in huis heb ik een klein thuis-netwerk met een server, NAS enz.
In mijn geval ga ik dus deze opstelling hebben:
(Telenet Modem/Router) --> (Router DIR855) --> (switch) --> (computers)
Twee routers = 2x NAT en dat wil ik voorkomen. Als ik een poort wil forwarden zou ik dit ook alleen op mijn DIR-855 willen doen, en niet nog eens op mijn telenet router.
Mijn vraag is: Kan ik dit voorkomen?
Ik heb zelf al 2 mogelijke oplossingen bedacht, maar ik weet niet of ze gaan werken:
Oplossing 1: in de router van telenet een poort forwarden naar mijn DIR-855 router.
Oplossing 2: DMZ aanzetten met als IP het IP van mijn DIR-855.
Heeft er iemand hier een beetje ervaring mee?
Alvast bedankt!