Toon posts:

Aansluiten van de side Casefan van de HAF X

Pagina: 1
Acties:

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 20:17
Goedemiddag allemaal,

Voordat ik begin met het kleine probleem is dit mijn systeem specs:
Coolermaster HAF X
Cooler Master Mega Flow Red 200mm
Corsair HX750W
Corsair XMS3 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial RealSSD M4 64GB
Intel Core i5 2500K
Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 64-bit NL OEM
MSI P67A-GD65 (B3)
MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition OC
Optiarc AD-7260S Black
Samsung Spinpoint F3 1TB
Scythe Mugen 2 Rev. B

Het probleem ligt bij de zijkant van de casefan dat hij niet aangesloten is. Ik weet niet precies hoe ik dit aan moet sluiten. Ik heb in de gids gekeken en ik zie dat alle 4 aansluitingen al gebruikt zijn voor de andere 4 case fans. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Als je goed in de verpakking kijkt, zie je ook dat er een verloopkabeltje is ingesloten. Deze sluit je aan op de aansluiting van de fan en aan de andere kant sluit je het aan op een molex aansluiting.

• mootjee
Dankje voor je advies!

Welke verpakking precies? Ik heb zoveel dozen gekregen dus ik weet niet precies naar welke verpakking ik moet kijken. Hoe zit het verloopkabeltje eruit?

• KeDeShCh
Graag gedaan. Lijkt mij in de verpakking van de fan.
Een 3 pinaansluiting naar een dubbele molex (1 x male, 1 x female).

• mootjee
Nogmaals bedankt. Ik heb de veloopkabeltje gevonden maar ik weet niet waar ik deze moet aansluiten op de moederbord. Kan iemand mij aangeven waar ik dit precies moet aansluiten op de MSI P67A-GD65 (B3)?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet op je CPU-FAN of CHA-FAN connector...

Ik ken je bord niet maar in je handleiding staan 3 tot 5 aansluitingen genoemd; kijk ff wat handig is en wat eventueel aan te sturen is via software/BIOS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mootjee
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:52:
Niet op je CPU-FAN of CHA-FAN connector...

Ik ken je bord niet maar in je handleiding staan 3 tot 5 aansluitingen genoemd; kijk ff wat handig is en wat eventueel aan te sturen is via software/BIOS.
Op deze afbeelding zie ik 4 aansluitingen voor case fans en een CPU-FAN. 3 zijn er al gebruikt en bij 1 kan er niet bij komen door de videokaart namelijk SYSFAN 1. Ik vraag mij af waar ik nu de molex moet aansluiten. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

http://imageshack.us/photo/my-images/594/32635543.jpg/

• KeDeShCh
Ga je me nu echt vertellen dat je niet weet wat een molex aansluiting is en waar je die kan vinden?????

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Inderdaad, als je een Molex aansluiting nog niet eens herkent/weet te vinden denk ik niet dat het handig is dat je zelf zit rond te prutsen in je PC..

Je moet 1 kant hierop aansluiten:

En dan aan de andere kant de fan aansluiten.

Kan maar op 1 manier, dus ga niet duwen en trekken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mootjee
KeDeShCh schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:31:
Ga je me nu echt vertellen dat je niet weet wat een molex aansluiting is en waar je die kan vinden?????
Wel lezen. ;) Ik heb echt toch gezegd dat ik het gevonden heb. Het enige probleem is wanneer ik dit aansluit er helemaal niks gebeurt. :-( Ik wil alleen weten waar ik de molex precies moet aansluiten.

@ D4NG3R....Bedankt voor de afbeelding en die molex gebruik ik ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 16:42
De 3 pins aansluiting van je fan verbind je met het adaptertje van 3-pin naar molex... en de (female) molex verbind je direct met 1 van de (male)molex aansluitingen van je voeding.

Fan (Male) 3-Pin <-> 3 (Female) Adapter ___ (Female) Molex <-> (Male) Molex connector van 1 van je voedingskabels

*Hoopt dat het duidelijk is en zoekt ondertussen een plaatje*

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
Over lezen gesproken. Ik had het dus over de molex aansluiting in je kast, niet die aan de fan zit dmv het losse kabeltje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 16:42

*heeft even zo snel niks op google gevonden dus zelf de paint skills maar ff opgefrist*

Lijkt me duidelijk zo toch ?

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mootjee
Bedankt allemaal! Het is gelukt.;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee