Toon posts:

internet beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:42
hallo, heb een vraagje:
Je typt een bepaald adres in, bijvoorbeeld fok.nl
- Door een bepaalde van tevoren gemaakte instelling vraagt de add-on nu automatisch jou een wachtwoord in te vullen.
- Vul je het wachtwoord goed in, dan wordt je doorgestuurd naar de site, fok.nl
- Vul je het wachtwoord niet goed in, dan krijg je gewoon een about:blank ofzo, maar in ieder geval geen toegang tot de site.

is er een add-on of programma ?
ik heb chrome en internet explorer.

ik heb gezocht op google, maar kwam niet echt verder

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snap je vraag niet...

Heb je een site en wil je dat mensen een user+pass moeten intikken?

Of ben je lui en wil je een add-on die constant per site je user+pass herinnert en invult?

Of ben je paranoia en wil je elke keer bij elke site opnieuw dat je je user+pass moet inloggen om te voorkomen dat iemand anders onder je account speelt?

99% van de tijd is dat een cookie die gezet wordt; in andere gevallen moet je alleen nog op "Submit" klikken maar heeft de browser je gegevens al ingevuld.

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 17:20]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Volgens mij is zoiets te maken met behulp van OpenDNS
http://www.opendns.com/

Niet helemaal op de manier met een password popup, maar je kunt met verschillende OpenDNS accounts de toegang tot sites regelen.

• FireBladeX
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:20:
Snap je vraag niet...

Heb je een site en wil je dat mensen een user+pass moeten intikken?

Of ben je lui en wil je een add-on die constant per site je user+pass herinnert en invult?

Of ben je paranoia en wil je elke keer bij elke site opnieuw dat je je user+pass moet inloggen om te voorkomen dat iemand anders onder je account speelt?

99% van de tijd is dat een cookie die gezet wordt; in andere gevallen moet je alleen nog op "Submit" klikken maar heeft de browser je gegevens al ingevuld.
nee , kijk als ik bijv. facebook.com laat blokken dus dat ik er niet meer op kan.
en als ik dan op facebook ga dat die dan een wachtwoord vraagt, dat je der dan wel achter kan.zodat er geen andere mensen op facebook kunnen die het wachtwoord niet weten.

• MAX3400

MAX3400

Nog steeds snap ik de vraag niet...

Je wil dat iedereen die bijvoorbeeld facebook.com intikt eerst een user+pass moet intikken om uberhaupt op de site van facebook te komen (waar je dan mogelijk weer moet inloggen met je facebook user+pass)? Zo ja, proxy-server.

Heeft wel wat meer voeten in de aarde dan je "even" vraagt maar dat lijkt me de enige optie om voor een groep mensen af te schermen waar ze wel en niet heen mogen surfen.

[Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 17:27]

• FireBladeX
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:26:
Nog steeds snap ik de vraag niet...

Je wil dat iedereen die bijvoorbeeld facebook.com intikt eerst een user+pass moet intikken om uberhaupt op de site van facebook te komen (waar je dan mogelijk weer moet inloggen met je facebook user+pass)? Zo ja, proxy-server.

Heeft wel wat meer voeten in de aarde dan je "even" vraagt maar dat lijkt me de enige optie om voor een groep mensen af te schermen waar ze wel en niet heen mogen surfen.
Bepaalde mensen in mijn familie hebben de recht niet op facebook te gaan, nu wil ik dus facebook blokkeren, waarbij ik gewoon nog kan inloggen wanneer ik wil ( dmv een wachtwoord in te voeren)

Het hoeft geen facebook te zijn, maar zeg even voor de gein youtube, ik wil dus dat als iemand op youtube klikt , eerst een wachtwoord moet invullen voordat die persoon toegang krijgt.

Ik hoop dat het nu wat duidelijk is. Excuses voor het onduidelijke uitleg.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
FireBladeX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:31:
[...]

Bepaalde mensen in mijn familie hebben de recht niet op facebook te gaan, nu wil ik dus facebook blokkeren, waarbij ik gewoon nog kan inloggen wanneer ik wil ( dmv een wachtwoord in te voeren)
Waar slaat dat dan weer op 8)7 .

Een proxy opzetten is een mogelijkheid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MAX3400

MAX3400

Proxy-server

En als je maar 1 PC thuis hebt, kan je met je hosts-file, een willekeurig "internet security" pakket of iets als "parental supervision software" ook een heel eind komen.

• FireBladeX
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:32:
[...]

Waar slaat dat dan weer op 8)7 .

Een proxy opzetten is een mogelijkheid.
er moet toch wel een simpelere oplossing voor zijn ? want ik ben totaal niet bekent met een proxy.

• DaSt1986
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 20:48
Als zoiets als add-on zou zijn, bedenk je dan wel dat mensen wellicht met IE niks kunnen, maar door Chrome of Firefox te gebruiken nog altijd gewoon de site kunnen bezoeken. Zonder proxy krijg je dit nooit 100% voor elkaar. Wat is precies de reden van het blokkeren van websites? Wellicht dat het ook nog via een GPO te regelen is, maar zo uit mijn hoofd zou ik niet weten waar.

Wat voor sites wil je precies blokken? Ik vind de vraag erg onduidelijk.

(je zoekt trouwens een 'webfilter', geen 'internet beveiliging'... Het Internet is zo ontzettend veel meer als alleen websites)

[Voor 12% gewijzigd door DaSt1986 op 12-05-2011 17:37. Reden: extra informatie]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 13:17
internet opties > inhoud > internetrestricties inschakelen

Dan moet je alleen nog ff kijken hoe je de overige sites wel kunt toestaan.

• MAX3400

MAX3400

jimbo123 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:36:
internet opties > inhoud > internetrestricties inschakelen

Dan moet je alleen nog ff kijken hoe je de overige sites wel kunt toestaan.
Lekker handig als je niet instelt dat mensen die lijst niet kunnen aanpassen.

Je zal dus met een local machine GPO moeten werken of voor iedereen een aparte account op de machine aanmaken (in geval van 1 PC in het huis) en dan per user die policy aanpassen.

Ik snap de vraag en het doel nog steeds niet; tenzij er kids van 3 niet naar prontube mogen surfen...

En dan nog; zien we volgende week een nieuw topic van iemand waar FirebladeX de PC heeft dichtgebouwd en dan komt de vraag hoe dat te omzeilen is :)

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 17:39]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Simpler? sites blacklisten in windows parentel supervision voor bepaalde gebuikers op de pc?

http://windows.microsoft....Windows-Parental-Controls

(zit in vista en windows 7)

Zijn ook software pakketjes voor te vinden.

echter blocks op de PC zijn te omzeilen (als je ook maar een beetje handig bent) en een proxy is de enige manier hoe je het dichter kunt krijgen.
Ik snap de vraag en het doel nog steeds niet; tenzij er kids van 3 niet naar prontube mogen surfen...
In dat geval is http://www.mybee.nl/ wel handig. (maar tot een bepaalde leeftijd, als ze te slim worden is het te omzeilinen.

Maar ik vind dat topic starter zelf maar eens aan het werk moet gaan om een oplossing te zoeken. De Het algemeen beleid #quickstart is wellicht een hulpmiddel om het probleem beter te beschrijven.

[Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 12-05-2011 17:42]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 13:17
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:38:
[...]

Lekker handig als je niet instelt dat mensen die lijst niet kunnen aanpassen.
die kunnen ze dus niet aanpassen zonder het wachtwoord als het eenmaal is ingeschakeld.
Zo slim was Microsoft nog net...

• DaSt1986
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:38:
Dan zou je gewoon via Norton Internet Security (ofiets dergelijks) een filtertje moeten maken ...

• MAX3400

MAX3400

jimbo123 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:39:
[...]

die kunnen ze dus niet aanpassen zonder het wachtwoord als het eenmaal is ingeschakeld.
Zo slim was Microsoft nog net...
Eens... Ware het niet dat je gebruik maakt van een lijst van een Amerikaans bedrijf wat wel/niet bepaalde sites toelaat...

Ik ken voldoende Nederlandse sites die onschuldig zijn maar niet door dat soort Amerikaanse censuur worden toegelaten.

• DaSt1986
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Eens... Ware het niet dat je gebruik maakt van een lijst van een Amerikaans bedrijf wat wel/niet bepaalde sites toelaat...

Ik ken voldoende Nederlandse sites die onschuldig zijn maar niet door dat soort Amerikaanse censuur worden toegelaten.
Of andersom ;-) Sites die zeker niet onschuldig zijn maar wel doorgelaten worden

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-05 14:05

allure

Titaan fase 2/3

Of je blokkeerd voor een bepaalde range ipadressen de betreffende websites, dit is niet sluitend maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Dit lijkt alsof iemand broertjes of zusjes dwars wil zitten :D

• FireBladeX
Ik zou zeggen, lock deze topic maar weg. Ik was gewoon op zoek naar iets simpels om bepaalde sites te blokkeren en alleen toegang te laten verschaffen dmv een wachtwoord. Als het alleen mogelijk is door proxy en ip adressen blokkeren, laat het dan maar zitten. Sorry dat ik paar bytes in beslag heb genomen op deze forum. excuses

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 08:28

crashoverride

Security-Override

FireBladeX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:49:
Ik zou zeggen, lock deze topic maar weg. Ik was gewoon op zoek naar iets simpels om bepaalde sites te blokkeren en alleen toegang te laten verschaffen dmv een wachtwoord. Als het alleen mogelijk is door proxy en ip adressen blokkeren, laat het dan maar zitten. Sorry dat ik paar bytes in beslag heb genomen op deze forum. excuses
Blue Coat K9 kan dat...
Je kunt met je 'master password' gewoon alle sites bezoeken, check de manual maar :)

Binnen een 15 min heb je dit lokaal draaien :)

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee