• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 10:12
Beste Tweakers,

Mijn broertje heeft gisteren een HTC Hero gekocht via marktplaats.
Deze was gereset in de fabrieksinstellingen uiteraard door die persoon. Deze zei ook dat er niet gerommelt was met de Hero.
De Hero werkte ook naar behoren.
Thuisgekomen vroeg de Hero om een update. Deze was maximaal 3mb denk ik, hij was snel gedownload.
Dus die update installeren, Nou, het bekende updatescherm, en toen opnieuw opstarten. Alleen daar gebeurde het, alleen het witte scherm met HTC in het midden kwam, en bleef staan. een half uur gewacht, maar nog steeds hetzelfde.

Toen de batterij eruit gehaald, en er weer in, opnieuw opgestart, maar weer niet. Vannacht aangezet in de hoop dat hij het na 2/3 uur zou gaan doen, maar helaas. Ook volume - knop en homeknop ingedrukt, en gereset, maar helaas mocht dit niet helpen.

Vandaag telefoon in de pc gedaan en aangezet, de computer ziet hem wel, maar HTC Sync niet.
Ik heb de RUU gedownload van de site van HTC via het serienummer van de telefoon, en de stappen gevolgd in het installatieprogramma. 1 van de punten is dat de batterij boven de 30% moet zijn, dus heb ik eerst de HTC helemaal opgeladen (groene led). Helaas zegt de RUU dat mijn batterij-niveau onder de 30% is en de RUU er dus niet opgezet kan worden...

De HTC blijft dus in het eerste scherm staan waar die komt als je em aan zet, dus nog niet dat geluidje en quietly brilliant eronder.

Ik heb ook de Android sdk gedownload en in het mapje tools ddms opgestart, daar ziet ie de Hero ook.

Zouden jullie mij alstublieft willen helpen? ik vind het echt naar voor mn broertje..

Alvast bedankt!

Gerjannn

UPDATE: op internet vond ik het volgende:

1. Go to HTC Hero - ROM Upgrade for HTC Hero and download the RUU version of the software (2.73 - so yeah, it's 1.5 alright).

2. Boot your phone into the bootloader - hold down the VOLUME DOWN key and then press POWER (or hold it for a bit) for the phone to boot up. It will boot into the bootloader.

3. Press the BACK key to switch the phone to FASTBOOT mode.

4. Connect the USB cable. Drivers should get installed to your PC (check in Device Manager under Android Phone) and the FASTBOOT on the phone should change to FASTBOOT USB.

5. Run the .exe file from step #1 and follow the instructions. You should see the installation process on your phone.

----------------------------------------

Dit heb ik gedaan, en hij was bezig met updaten. helaas kwam fout 140, de bootloaderversie was niet goed.

[Voor 23% gewijzigd door Gerjannn op 12-05-2011 18:32]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:00

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Wat gebeurt er met de telefoon als je hem aanzet met de [home] en [end call] knop ingedrukt?

Het lijkt er op dat hij de ROM niet meer kan starten, dat kan gebeuren met custom ROM's die niet goed geïnstalleerd zijn of dat er een update overheen wordt gezet die niet geschikt is. Ik vermoed dat het een geroot toestel is, maar kan me vergissen.

[Voor 57% gewijzigd door janvanduschoten op 12-05-2011 17:11]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Gerjannn
dan staat er een telefoon met een rode 3hoek naast en daarin een uitroepteken..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titel even ontschreeuwd :)

• Gerjannn
*weg* aub niet kicken binnen 24 uur

[Voor 65% gewijzigd door pven op 13-05-2011 21:00]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 12:03

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je in fastboot komt zou je een andere rom moeten kunnen pushen (controleer wel de md5 tag)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerjannn
De telefoon is niet geroot heb ik net te horen gekregen van de verkoper.

• Gerjannn
Ik denk dat ik de telefoon kan fixen als hij via adb devices gezien wordt, dat is helaas niet het geval.
Hier een screenshot, de eerste is van mijn Desire HD, daar wordt het serial nummer daarvan getoond, maar van de Hero niet.

http://i53.tinypic.com/1zbyn8i.png

Als dat wel lukt kan ik een goldcard maken en daarna kan er andere software op gezet worden volgens deze tutorial: http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

Weet iemand hoe dit op te lossen is? de drivers heb ik al verschillende keren opnieuw verwijderd en geïnstalleerd.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:00

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Oeps, verkeerde topic... 8)7

[Voor 108% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2011 16:08]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee