Toon posts:

speakers aan schuine wand (zolder) bevestigen.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 372857

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Een tijdje geleden hebben mijn ouders gezegd, dat als ik de zolder op zou ruimen, ik er mee mocht doen wat ik zou willen. Mijn keuze viel op een thuisbioscoopje.

Nu heb ik een simpel 5.1 setje gekocht (ik ben niet zo'n audiofiel), maar ik loop tegen het probleem aan dat ik de 2 achterste speakers aan een schuine wand zou moeten bevestigen, maar ik heb geen idee hoe.

Ik heb al iets geprobeerd met een hoekbeugeltje, maar de speaker gaat dan verkeerd hangen (zwaartekracht. >.<).

Ik vroeg me af of hier iemand hetzelfde probleem heeft gehad en hier een leuke oplossing voor heeft voor een niet al te hoge prijs.

dit is het setje dat ik gekocht heb:

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Plankje maken?

Zwart = schuine dak
Rood = plankje
Blauw = stukje staaldraad/ketting

[Voor 82% gewijzigd door Meelobee op 12-05-2011 16:20]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Ik heb mijn (grotere) speakers met kettingen aan het plafond hangen. Doordat de bevestiging aan de achterkant van de speakers is, hangen de speakers door de zwaartekracht voorover. Precies gericht enzo. Maar je zou zelf desnoods nog een extra touwtje (=visdraad?) kunnen bevestigen om jouw speakers in de [voor jouw kamer] juiste stand te hangen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpel hoekbeugeltje is idd te zwak. Bij Vogels hebben ze wel wallmounts voor speakers die je kunt verstellen. En die kunnen behoorlijk wat aan :)

Edit: zie http://www.vogels.com/web...m?dbid=6&typeofpage=81807
hangt er een beetje vanaf welke hoek je nodig hebt en hoe zwaar je speakers zijn. Bij dat setje verwacht ik geen al te zware speakers, due ik denk dat de hoek die je nodig hebt meer bepalend is :)

[Voor 51% gewijzigd door The Eagle op 12-05-2011 16:27]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Topicstarter
Ik heb vanmiddag de vlb500 gehaald van Vogels. Monteren was nog even lastig, omdat er in deze speakers maar 1 gaatje zit om een schroef in te "hangen" en de meegeleverde schroeven van Vogels een te grote kop hadden. Maarrrr, het is nu helemaal gelukt! Ik had ook geen zin om voor die 2 tientjes van Vogels een, misschien minder mooie) oplossing te fabriceren.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

Touchdomex

Meisje!

Heb je misschien een duidelijke foto van de achterkant van de boxjes? Zitten daar niet een soort van ophangsysteem op? Ook lijkt mij een duidelijke foto van de zolder en vooral van de hoek van de muren. Ik heb hier thuis ook lang moeten werken met schuine wanden en dit soort kleine speakertjes. Had er uiteindelijk best creatieve manieren voor gevonden maar voordat ik wat zou adviseren of tekenen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Topicstarter
Het is al opgelost =) Speakertjes hangen nu. Het was dus zelfs moet de vogels even klooien omdat de wand schuin is (grotere hoek dan de 20 graden die de vogels aankunnen), maar nu hangt alles en kan ik dus beginnen met mijn speakertjes in te stellen =D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee