Toon posts:

[OSX] Macbook loopt vast tijdens partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 18:16
Goedemiddag Tweakerts,

Ik heb het probleem dat mijn Mabook vastloopt terwijl ik zijn HDD aan het partitioneren ben. Ik wilde in eerste instantie mijn 250GB HDD ineens partitioneren naar 100GB en 150GB maar toen liep deze vast. Tijdens het vastlopen blijft de CPU belasting op 100%.

Ik heb toen geprobeerd om in stapjes van 10GB de HDD kleiner te maken. Dit lukte wel. Ik heb hem in enkele stappen van 250GB naar 120GB kunnen verkleinen. Het lukt overigens ook om de vrije ruimte (nu dus 130GB) te besteden aan een nieuwe partitie.

Echter, ik wil 100/150GB en niet 120/130GB. Als ik dus de partitie van 120GB nog verder probleem te verkleinen naar 100GB of 110GB dan loopt hij weer vast. Ik gebruik het standaard schijfhulpprogramma van OSX en ik heb OSX 10.6. De hele HDD is in zijn totaal gevuld met iets van 60GB.

Ik weet niet goed wat ik verder nog kan proberen of wat ik nog allemaal zou kunnen vermelden. Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik toch de schijf naar 100GB kan verkleinen?

Edit: Als ik de Macbook via de cd van OSX opstart en het dan nog eens probeer via schijfhulpprogramma dan zegt hij dus 'Het partitioneren is mislukt. De grootte van de partitie kan niet worden gewijzigd. Probeer een minder grote wijziging aan te brengen."

Edit2: Laat maar, ik heb een work-around gevonden. Gewoon opnieuw OSX geformatteerd. Geheel per ongeluk |:(

[Voor 15% gewijzigd door BFmango op 12-05-2011 17:18]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee