Toon posts:

ADSL lijn snelheid bij alle providers gelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een vraag.

Ik heb op dit moment een adsl verbinding van 8Mb. Ik heb dit abonnement bij xs4all.
De lijn zou in april 2010 technisch gereed zijn voor 16Mb.

Ik wilde tv van xs4all maar toen bleek dat ik 3.2KM van het centrale kastje afzit en ik maximaal 5.75 Mb internet snelheid kan halen.

Dit betekende dat xs4all mij heeft afgeraden internet tv te nemen want er zou geen bandbreedte voor internet overblijven tijdens het tv kijken.

Mijn vraag is nu; is deze snelheid provider gebonden of echt gerelateerd aan de lijn naar mijn huis?
Als het aan mijn lijn ligt dan heeft overstappen naar een andere adsl provider geen zin.

Jochemmol

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige providers hebben een wijkkast dichter bij jouw huis waardoor de up & downstream hoger kan zijn en (mogelijkerwijs) geschikter voor IPTV of iets dergelijks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 10:52

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Toen ik een storing had heeft een medewerker mij ook iets verteld. Dit was overigens bij KPN.

Omdat onze lijn af en toe uitviel ging hij een bepaalde taak starten in de router/centrale. Hierbij werd opnieuw een balans gemaakt tussen snelheid en stabiliteit. Dit kun jij misschien ook aanvragen.

offtopic:
De storing die ik wilde melden stond hier eigenlijk los van, normaal na een reset werkte het weer en nu niet. Ik heb hem verteld dat ik de link begreep tussen afstand en stabiliteit, maar dat ik niks heb gehoord van een centrale die zou zijn opgestegen en 5 km verderop was neergezet dus dat dit niet mijn probleem oploste, maar wel een andere

All-Round nerd | iRacing Profiel

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:03:
Sommige providers hebben een wijkkast dichter bij jouw huis waardoor de up & downstream hoger kan zijn en (mogelijkerwijs) geschikter voor IPTV of iets dergelijks.
Dat zou alleen kunnen als je DSL vanuit de straatkast krijgt. Anders loopt het koper toch echt van jouw meterkast naar de dichtstbijzijnde (over het algemeen toch) telefooncentrale.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 08:25
misschien dat je hier iets mee kan
http://www.adslcentrale.nl/

verder denk ik dat andere, niet koper-providers, geen adsl centrales hebben staan dichte bij jou in de buurt. zal voornamelijk glas (fiber) zijn, denk ik
dus om je vraag te beantwoorden, nee, je zal bij een andere provider geen hogere snelheden halen mits er gebruik wordt gemaakt van dezelfde modulatie, ADSL/ADSL2/ADSL2+ etc.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:03:
Wijkkast? Dat gaat toch alleen op bij VDSL? Voor zover ik weet is er bij ADSL altijd sprake van dezelfde centrale.

omniscale.nl

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18
Nieuwe situatie kan ook ADSL2+ geleverd worden vanaf apparatuur in de wijkkast. De eerste wijkkasten die een 2 jaar terug zijn gebouwd hadden (en hebben) dit niet inderdaad.

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 12-05-2011 15:11]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Robinski
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jochemmol schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:01:
Ik heb een vraag.

Ik heb op dit moment een adsl verbinding van 8Mb. Ik heb dit abonnement bij xs4all.
De lijn zou in april 2010 technisch gereed zijn voor 16Mb.

Ik wilde tv van xs4all maar toen bleek dat ik 3.2KM van het centrale kastje afzit en ik maximaal 5.75 Mb internet snelheid kan halen.

Dit betekende dat xs4all mij heeft afgeraden internet tv te nemen want er zou geen bandbreedte voor internet overblijven tijdens het tv kijken.

Mijn vraag is nu; is deze snelheid provider gebonden of echt gerelateerd aan de lijn naar mijn huis?
Als het aan mijn lijn ligt dan heeft overstappen naar een andere adsl provider geen zin.
Dit zit puur in de lijn en is provider onafhankelijk.
Alleen met een ander type medium (Coax of Glasvezel) zou je meer kunnen gaan halen.
Of KPN moet bij jou een wijkkast met DSLAMs gaan neerzetten.

Weet je overigens zeker dat je 3.2KM van de centrale zit?

Ook te wel is dit gebaseerd op lijnmetingen?
Mogelijk als je de kabel in huis nog kunt inkorten/verbeteren. Moet deze natuurlijk wel aan de lange kant zijn (lees meer dan +/- 1 meter). Zo kun je misschien de kwaliteit van je lijn nog iets verbeteren om er net iets meer uit te kunnen halen (6 Mbit oid).

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Jochemmol
w4rguy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:07:
Toen ik een storing had heeft een medewerker mij ook iets verteld. Dit was overigens bij KPN.

Omdat onze lijn af en toe uitviel ging hij een bepaalde taak starten in de router/centrale. Hierbij werd opnieuw een balans gemaakt tussen snelheid en stabiliteit. Dit kun jij misschien ook aanvragen.

offtopic:
De storing die ik wilde melden stond hier eigenlijk los van, normaal na een reset werkte het weer en nu niet. Ik heb hem verteld dat ik de link begreep tussen afstand en stabiliteit, maar dat ik niks heb gehoord van een centrale die zou zijn opgestegen en 5 km verderop was neergezet dus dat dit niet mijn probleem oploste, maar wel een andere
De helpdesk van Xs4all had het erover dat dmv een stukje software de lijn sneller kon worden maar gaf aan dat de lijn onderheven was aan slijtage waardoor er geen hogere snelheid zou zijn.
De lijn kon niet sneller dan 5.75 Mbit. De helpdesk heeft mij afgeraden om tv te nemen via ADSL.
Dan lijkt het een slechte lijn te zijn.

Jochemmol

• Jochemmol
Robinski schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:44:
[...]

Weet je overigens zeker dat je 3.2KM van de centrale zit?

Ook te wel is dit gebaseerd op lijnmetingen?
De helpdesk gaf dit aan. Wat hij precies ging doen weet ik niet.
Hij kon via de computer een test uitvoeren

Jochemmol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb zojuist op de website van online de test gedaan en zij geven aan dat ik op mijn lijn tussen de 10 en 14 Mb moet halen.

Dat is dan wel vreemd omdat Xs4all aangeeft dat het max 5,75 dan kan online op dezelfde lijn al 2x zoveel bieden :?

Jochemmol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Robinski schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:44:
[...]

Dit zit puur in de lijn en is provider onafhankelijk.
Alleen met een ander type medium (Coax of Glasvezel) zou je meer kunnen gaan halen.
Of KPN moet bij jou een wijkkast met DSLAMs gaan neerzetten.
Dat klopt dus niet helemaal,
Ik zit nu bij tele 2 waar ik een 20mbit abbo heb (haal iets van 16) maar bij Online kan ik alleen een 8mbit verbinding krijgen want "meer is technische niet mogelijk op deze lokatie"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
heuveltje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Dat klopt dus niet helemaal,
Ik zit nu bij tele 2 waar ik een 20mbit abbo heb (haal iets van 16) maar bij Online kan ik alleen een 8mbit verbinding krijgen want "meer is technische niet mogelijk op deze lokatie"
Dat heeft er vaak maar net mee te maken of de provider wil investeren in DSLAM kaarten die adsl 2+ aankunnen. Als online dat niet wil en alleen maar adsl 1 kaarten in de centrale heeft hangen dan is dat inderdaad niet mogelijk.
Jochemmol schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:09:
Ik heb zojuist op de website van online de test gedaan en zij geven aan dat ik op mijn lijn tussen de 10 en 14 Mb moet halen.

Dat is dan wel vreemd omdat Xs4all aangeeft dat het max 5,75 dan kan online op dezelfde lijn al 2x zoveel bieden :?
Wat men aangeeft op de website is de theoretische maximum snelheid op basis van de gegevens die bekend zijn. Dan heb je inderdaad nog de "slijtage" aan de lijn zoals xs4all dat noemt. Overigens is ook niet altijd helemaal bekend hoe een koperlijn precies loopt. Ik heb hier wel eens in een maand tijd 3 monteurs gehad voor een adsl lijn en iedere keer had de lijn een andere lengte. Varierend van een paar honderd meter tot 2 kilometer. Dat geeft dus al aan dat het natte vingerwerk is als ze de lengte van je lijn meten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 15:37
OK13 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:43:
[...]
Varierend van een paar honderd meter tot 2 kilometer. Dat geeft dus al aan dat het natte vingerwerk is als ze de lengte van je lijn meten.
De enige die precies weet hoe lang jouw koperroute is is KPN; hebben ze een hele mooie database voor. Ook kunnen zij een meting doen over de weerstand, geleiding en capaciteit van de kabel en zo kan je vrij precies uitrekenen hoe lang je kabel is.

Echter kunnen andere providers dit meestal niet (tenzij direct vanaf de DSLAM) en gebruiken ze daarom een postcodeafstand en die kan flink afwijken van de echte afstand. Afstand kan ook vreemd zijn; 2 jaar terug in een nieuwbouwwijk zat de kabelverdeler ruim 2 km vanaf de wijkcentrale en haalde je op de kabelverdeler nog ruim 20Mbit. Een andere verbinding zat 300 meter vanaf de centrale en had moeite om 10Mbit te halen. Ook hebben nog steeds niet alle providers hun oude ADSL kaarten overal vervangen voor ADSL2 danwel hybride VDSL2 kaarten.

De snelheid is mede afhankelijk van hoeveel lassen (reparaties), de ouderdom en de hoeveelheid andere klanten op jouw kabel. Vaak loopt er van de telefooncentrale naar de kabelverdeler een kabel met 900 aderparen; je kan jezelf wel voorstellen hoeveel overspraak je daarop kan hebben wat je weer merkt in de performance van je verbinding. Gelukkig kunnen de nieuwere DSLAM kaarten rekening houden met het spectrum waarop die overspraak plaats vind en deze negeren.

Er zijn maar weinig kabelverdelers (straatkasten) omgebouwd naar VDSL2 centrales. Probleem is dat er nieuwe kabels vanaf de wijkcentrale naar de straatkasten moeten worden getrokken, er nieuwe kasten moeten worden gebouwd (vergunningen bij gemeente, er moet ruimte voor zijn) en dan staan de meeste straatkasten ook nog vrij en dus in de zon wat ook niet je van het is voor de apparatuur die je erin gaat zetten.

Ofwel de snelheid kan tussen providers niet verschillen tenzij de ene ADSL2 / VDSL2 kan aanbieden en de ander alleen ADSL. :)

edit: En als je dan kan kiezen tussen ADSL2 of VDSL2 kan je vaak beter voor VDSL2 gaan aangezien deze (KPN) met IP (ethernet encapsulation) werkt ipv ATM waardoor je minder overhead hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 13-05-2011 10:12]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
XS4ALL zal waarschijnlijk een lijnmeting uitvoeren met behulp van een systeem bij KPN. Andere ADSL providers moeten over dezelfde lijn en kunnen dus ook geen hogere snelheid bieden. Enige optie is via een ander medium, zoals kabel of glasvezel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jochemmol schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:09:

Dan zou ik zeer zeker eens naar je bekabeling thuis kijken.

Hoe lang is de bekabeling vanaf je ISRA naar je modem?
Als deze aan de lange kant is, is het wellicht erg slim dit te vervangen door een korte kabel zodat je misschien meer uit de lijn kunt halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemmol
Mijn kabel binnen is 5 meter.

Maar XS4All geeft aan dat 5,75Mbit max is, Dat is de max die ik uit mijn lijn kan halen. Ik ga er vanuit dat dit de theoretische snelheid is tot aan het punt waar mijn lijn binnenkomt en niet tot aan mijn modem of zie ik dat verkeerd? Checken zij wel tot aan mijn modem incl mijn eigen kabel?

Glasvezel is nog niet beschikbaar bij mij in Zeist en kabel is een stuk duurder (alles in 1).

Jochemmol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 15:09
Dat zie je verkeerd :) Om een snelheidsmeting te doen hebben ze een closed loop nodig. Kort door de bocht; ze sturen een signaaltje naar je toe en kijken wat er terug komt. Wat ze meten bij een snelheidsmeting zijn de waardes waarop het modem is ingetrained en de ruis tussen jou en de centrale. Gebaseerd op de snelheid die je haalt en de ruis die ontstaat wordt een schatting gemaakt van de afstand. Daarbij is dus ook bekabeling in huis van belang. Het kan dus zo zijn dat bij een ouderwetse platte telefoonkabel van 30 meter een afstand van 3 Km wordt gemeten en in hetzelfde huis met een nieuwere ronde telefoonkabel van 1 meter naar het modem de afstand naar de centrale maar 1 Km is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
5 meter kabel tussen ISRA en modem is vrij lang. Zorg dat dit zo kort mogelijk is. (lees: korter dan 1 meter) Wellicht dat je hiermee nog wat extra snelheid uit de lijn kunt krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 13:29
Ik weet dat het inderdaad erg afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Ik had vroeger ADSL, abbo van 12Mbps afgesloten, bleek dat ik maar 4 kreeg, omdat 12 niet haalbaar was. Ik kreeg ook continue dropouts (maar echt continu, ongeveer elke 10 seconden) en soms kon het een kwartier duren eer ik een connectie kon opbouwen. Uiteindelijk hebben ze me op 1Mbps gezet... Omdat ik tever van de centrale zit... Bij navraag bij 3 andere providers kreeg i;k zelfde verhaal. Nu heb ik kabel, 40Mbps en via tests 39.64Mbps, dus joepie...

Dus om te antwoorden op je vraag, de snelheid bij alle adsl-providers zal niet veel schelen per adres... Maar wel per klant (verduidelijking: als jij op je adres van de 1e provider 6Mbps krijgt, zal een andere provider je ook 6Mbps kunnen geven... Maar als jij er 6 krijgt, kan het zijn dat iemand die enkele straten verder woont er 14 kan krijgen, of juist maar 2...)

[Voor 3% gewijzigd door Kerberos84 op 13-05-2011 12:01]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 15:37
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:54:
5 meter kabel tussen ISRA en modem is vrij lang. Zorg dat dit zo kort mogelijk is. (lees: korter dan 1 meter) Wellicht dat je hiermee nog wat extra snelheid uit de lijn kunt krijgen.
Je kan als je wil 50 meter van je ISRA afzitten zolang je maar twisted pair (kabel met vaste kern) gebruikt zonder dat je router lager ingetraind tov direct aansluiten op je ISRA punt. Het nadeel is dat veel mensen thuis platte telefoonkabel (zoals hierboven werd genoemd) tussen splitter / ISRA en router heeft en dan kan het na een meter al flink inkakken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochemmol
Bedankt voor jullie reacties.

Een goede oplossing is dan om te testen of ik met een nieuwe telefoonkabel een snellere snelheid behaald.

XS4all gaf aan dat alles technisch gereed was om 16Mbit te kunnen halen. Het zou dus goed in mijn oude kabel kunnen zitten die de vorige bewoner er in 1990 in heeft laten leggen.

Ik ga het testen:)

Jochemmol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:04:
[...]

Je kan als je wil 50 meter van je ISRA afzitten zolang je maar twisted pair (kabel met vaste kern) gebruikt zonder dat je router lager ingetraind tov direct aansluiten op je ISRA punt. Het nadeel is dat veel mensen thuis platte telefoonkabel (zoals hierboven werd genoemd) tussen splitter / ISRA en router heeft en dan kan het na een meter al flink inkakken.
Zoals je zelf al aangeeft gebruiken de meeste mensen gewoon een telefoonoonkabel, ook bij langere afstanden. Modem dus altijd zo dicht mogelijk bij het ISRA plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jochemmol schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:49:
Bedankt voor jullie reacties.

Een goede oplossing is dan om te testen of ik met een nieuwe telefoonkabel een snellere snelheid behaald.

XS4all gaf aan dat alles technisch gereed was om 16Mbit te kunnen halen. Het zou dus goed in mijn oude kabel kunnen zitten die de vorige bewoner er in 1990 in heeft laten leggen.

Ik ga het testen:)
Het is zeker de moeite waard.
Als je in je modem kijkt naar de intrain snelheden kun je precies zien hoeveel en wat het verschil is.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 23:25
DIt probleem heb ik dus ook en het komt door waar het kastje staat. Ik woon in een nieuwbouwwijk en kan niet meer halen dan 10 MB. Ik heb zelf xs4all gebeld om aan te geven dat de snelheid waarvoor ik betaalde, die hun aangaven te kunnen hallen niet gehaald werd. Ik kreeg 3 maanden geld terug.

Op dit moment wordt er weer een abbo aangeboden van max 20 MB ik heb ze gebeld van hoe zit dat nu want volgens de test van bbned zou dit niet mogeliujk zijn. Aan de telefoon werd mij duidelijk gemaakt dat er een max t halen valt van 12 MB en dat ze dan in het abbo van max 20 MB zitten.

Wat hij wel kon doen is binnen het abbo van 8 MB mij qua snelheid op 10 MB zetten... aangezien ik er toch gewoon voor betaal. Ik heb ook gedacht aan TV via XS4all maar dat mocht niet baten met deze snelheid.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 15:53

Plekuz

available in strong mint

Kan je eigenlijk het ISRA punt ook laten vervangen? En zo ja, bij wie en wordt dat dan een hele dure grap? Het is nogal een bouwvallig ding waar het kapje niet meer terug op kan en de draadjes niet echt solide vast zitten naar mijn idee. Ziet er ongeveer zo uit (niet mijn foto, maar lijkt er op, mijne nog iets slordiger):

Ik vertrouw het ding niet helemaal en vermoedt dat deze mede de oorzaak is van een ietwat slechte lijn. Of maakt het niet zo veel uit dat je ISRA er uit ziet als stukje onhandig knutselwerk?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Dj-sannieboy
  • Niet online
KPN is toch 'eigenaar' van het ISRA punt?
Als er iets niet aan deugt, moeten zij dat toch repareren? (Officieel mag je er zelf toch ook niets aan wijzigen)

[Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-06-2011 10:18]

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dj-sannieboy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:17:
Als er iets niet aan deugt, moeten zij dat toch repareren? (Officieel mag je er zelf toch ook niets aan wijzigen)
Volgens mij is vanaf de 'schroefjes' waar de draadjes in zitten van jou.
Misschien is het handig de draadjes eens te vervangen, zodat ze weer goed zitten!?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18
Het ISRA is van KPN inderdaad. Als het hersteld moet worden moet je je melden bij de dienst leverancier (je ISP) of bij KPN als je telefoon daar hebt (PSTN/ISDN). Als je dus alleen DSL hebt van een provider huurt deze de verbinding bij KPN en en niet jij, jij neemt een dienst af van je ISP. Dus je doet je beklag bij de ISP waar je dienst afneemt en die kan dingen met de verbinding (lijn/isra) bij KPN aanmelden als storing.

Bij dit type ISRA is het bovenste kapje inderdaad het RA deel (Rand Apparatuur) en mag (en moet) je zelf doen inderdaad. Kan bijna niet mis gaan mits je de draadjes maar netjes een 5mm kaal stript en onder de schroef verbinding stevig monteert.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dj-sannieboy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:17:
Wij hebben al 3x een KPN monteur laten langskomen, ons ISRA 'punt' is eigelijk een dikke kabel uit de grond met dacht 5 draden. Eerste keer zou dit zo'n 120 euro kosten (dacht het niet), 2de keer zou hij nog contact opnemen, bij de 3rde keer had ik zelf een telefoonaansluiting er aan vast gemaakt en de monteur vond het niet meer nodig hier iets aan te vervangen.

Onze overburen hadden door schade een groot deel van de kabel moeten laten vervangen (die de grond in gaat), waar enkel dus de kabel en ISRA 'gratis' werd gedaan door KPN, maar deel uithakken van de vloer mochten ze fijn zelf betalen.

Goed, het zijn huizen uit de jaren '50, maar voor mij was de 3rde keer toch echt de laatste keer dat er een KPN monteur binnen is geweest.

Ter illustratie, markweb4871 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6"
Zo ziet het er ook ongeveer bij ons uit, maar zonder de aansluitbox (die heb ik zelf later geplaatst).

[Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2011 23:49]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee