• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 22:37
Ik heb filmpjes opgenomen met een JVC camera. Nou poept deze camera .mov (mpeg2) filmpjes uit.
Deze filmpjes moet ik gaan bewerken maar Adobe Premiere Pro en iMovie pakken deze codec niet.

Verdere bewerking software staat op deze laptop niet geïnstalleerd.
Ik heb op google gezocht en een programmatje gevonden die ffmpegX heet.
Als ik de video decodeer naar .mp4 en deze laad in Quicktime of Premiere krijg ik goed geluid alleen er is geen beeld. Alleen een wit vlak.

Dus verder zou ik niet weten wat ik moet doen.
Weet iemand een goed programmatje om mpeg2 te decoderen naar H.264/.mp4 ?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

SUPER

weer helemaal terug

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.mediacoderhq.com

Iets zegt me dat je niet al te veel moeite hebt gedaan om je te verdiepen in en-/decoding...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Servertje
?
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:46:
www.mediacoderhq.com

Iets zegt me dat je niet al te veel moeite hebt gedaan om je te verdiepen in en-/decoding...
Op die site zie ik wel een download staan maar niet iets voor Mac? Wel een nieuw topic om Windows prog op OS X te openen :?

Ik ben ook een noob hierin. Ik heb wel op google gezocht naar topic's hierover maar niet heel veel gevonden. Wel vond ik dit programmatje dat dus niet helemaal werkt zoals ik graag wil.

• MAX3400

MAX3400

Je hebt dus een Apple? En daar ook nog een bepaald OSX op? Had handig geweest als dat vermeld zou zijn in je startpost.

De eerste hit die ik in Google kreeg op "convert mpeg2 to mp4 mac" was gewoon VLCPlayer...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
SUPER is ook een video conversie tooltje, wat je had gevonden als je even had gezocht.
Ik heb filmpjes opgenomen met een JVC camera. Nou poept deze camera .mov (mpeg2) filmpjes uit.
De bestanden die dit soort camera's produceren zijn geen standaard mpeg2 (of mpeg4) maar een iets aangepaste versie. Je moet dus even zoeken op 'jvc mov converter' oid, dan vind je tig conversie tooltjes.
Wel vond ik dit programmatje dat dus niet helemaal werkt zoals ik graag wil.
Dan probeer je een ander, zijn er zat.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 11:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:57:
De eerste hit die ik in Google kreeg op "convert mpeg2 to mp4 mac" was gewoon VLCPlayer...
Yup, dat heb ik ook gevonden.
Ik zou dus VLC eens uit proberen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MAX3400

MAX3400

Gutteguttegut schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:59:
[...]
Yup, dat heb ik ook gevonden.
Ik zou dus VLC eens uit proberen.
Klein nadeel; er zit over het algemeen geen progress-bar in; iets wat voor beginners misschien wel eens een storende factor kan zijn.

Zelf ben ik wel tevreden over VLC; in ieder geval voor het rippen van webstreams en het herindexeren van corrupte audio-headers in MKV-files.

• Servertje
Bedankt voor de vele reactie's zo snel!

Ik ben inderdaad wat vergeten te melden in de TS.
Ik heb gegoogled op mpeg2 decoder en daar kreeg ik weinig hits.
Ik heb ook vlc geprobeert maar ik kan niet vinden hoe je nou een filmpje naar .mp4 kan converteren.

Ik zal eens kijken naar mpeg2 to mp4 mac op google.

• MAX3400

MAX3400

Servertje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:03:
Ik heb ook vlc geprobeert maar ik kan niet vinden hoe je nou een filmpje naar .mp4 kan converteren.
Sorry als ik wat bot overkom maar op de support-forums zijn meerdere threads te vinden over commandline encoding; in hoeverre dit direct aansluit bij jouw initiele vraag, kan ik niet 1-2-3 beoordelen.
Servertje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:51:
[...]
Op die site zie ik wel een download staan maar niet iets voor Mac? Wel een nieuw topic om Windows prog op OS X te openen :?
Tja, lezen is een vak inderdaad; op dat forum wordt een beschrijving gegeven hoe MediaCoderHQ te installeren op een Mac middels enkele simpele Unix-commando's.

[Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2011 15:14]

• Servertje
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Sorry als ik wat bot overkom maar op de support-forums zijn meerdere threads te vinden over commandline encoding; in hoeverre dit direct aansluit bij jouw initiele vraag, kan ik niet 1-2-3 beoordelen.
Dit is inderdaad gewoon mijn schuld en moet ik zelf uitzoeken.

Het rare is dat als ik het filmpje bekijk in VLC ik wel gewoon beeld heb.
Als ik het converteer met MPEG Streamclip of ffmpegX zoals aanbevelen wordt of andere fora dat ik dan geen beeld heb en wel geluid. Dit snap ik dus niet?
MAX3400 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Tja, lezen is een vak inderdaad; op dat forum wordt een beschrijving gegeven hoe MediaCoderHQ te installeren op een Mac middels enkele simpele Unix-commando's.
Ja inderdaad maar ik heb niet zo heel veel tijd en dan moet ik veel zoeken. O-)

[Voor 22% gewijzigd door Servertje op 12-05-2011 15:17]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 11:00

Gutteguttegut

CEO of TFD

Servertje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:03:
Dit vond ik:
The VLC software requires a two step process for me to use, but it works great.

I just open the mpeg2 in VLC, then use the File/Export wizard to export to MPEG4. The saved MPEG4 file can then be imported into iMovie HD for editing.
Maar ik kan het zelf niet uittesten...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Servertje
Gutteguttegut schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:19:
[...]
Dit vond ik:

[...]
Maar ik kan het zelf niet uittesten...
Ik heb dit geprobeerd maar als ik het afspeel dan lopen de audio en het beeld niet met elkaar samen. Ook is het beeld heel erg 'korrelig'. Ik zie een soort van grote pixels.

Ik heb het net ook geprobeerd met MacX Video Converter Pro. Deze ingesteld voor een export voor iMovie maar ik heb hierbij hetzelfde probleem als met VLC :?
Inmiddels ook geprobeerd om het via MacX te exporteren als mp4 maar ik blijf last hebben van de audio en video die niet gelijk lopen.

[Voor 11% gewijzigd door Servertje op 12-05-2011 15:44]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee