Toon posts:

Wijzingen login prompt & login boodschap Arch Linux

Pagina: 1
Acties:

• Dennis Beekman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb me helemaal rot gezocht op google maar kan het volgende niet vinden.

Mijn Arch Linux 64-bit systeem boot altijd "init 3" en komt dan ook uit bij de Bash login prompt.
Als ik in moet loggen staat er altijd 'login@hostname' en ik wil dit hostname gedeelte er eigenlijk uit hebben.
is dit mogelijk ? en hoe pas ik dit aan ?

Ook krijg ik na het inloggen te zien wanneer ik voor het laatst ingelogt was, deze melding wil ik ook graag weg hebben omdat ik het een onnodige melding vind.

ik heb /etc/motd en /etc/issue al leeg gemaakt maar dit lost de bovenstaande dingen niet op

heeft iemand hier nog suggesties ?

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Tada :)

http://www.cyberciti.biz/...h-shell-setup-prompt.html

Overigens /etc/motd en /etc/issue geven login boodschappen weer en hebben niets met je login prompt te maken ;)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05-2022

Firestone

$ su - vuursteen

Of je kijkt op de wiki van Arch, die erg uitgebreid is: PS1 en Motd bvb. In die eerste staat bvb dat je de '\h' uit je PS1 moet halen, welke gedefinieerd is in je .bashrc.

Hier staat hoe je dat last login bericht kan uitschakelen.

[Voor 40% gewijzigd door Firestone op 12-05-2011 15:11. Reden: Wat meer info]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een snelle manier om allerlei inlog-berichten uit te schakelen is de file '.hushlogin' aanmaken in je homedir.

Je eerste vraag is mij niet helemaal duidelijk. Gaat het om de commando-prompt die je krijgt na het inloggen (zoals mijn voorgangers terecht aannemen) of om de inlog-prompt zelf (wat je vraagt een beetje suggereert)?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dennis Beekman
als ik moet inloggen staat er
login@hostname:
password:
hier wil de hostname graag uit hebben om persoonlijke redenen,maar met agetty gaat dit blijkbaar erg moeilijk.
Ik heb al geprobeert om --nohostname in te voegen in inittab voor tty1 maar dit werkt niet en dan boot de machine niet meer...

de rest van de meldingen zijn met ~./hushlogin inderdaad weg, mijn dank hiervoor.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat je op het goede pad zit. Je zou nog eens kunnen kijken naar alternatieve getty's

fgetty - very small, efficient, console-only getty and login
mgetty - Smart Modem getty replacement
mingetty - Console-only getty
qingy - framebuffer-enabled replacement for getty
rungetty - minimal console getty that can run any process
ngetty - getty replacement - one single daemon for all consoles

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dennis Beekman
ik moet nog wel openbox kunnen draaien als dit nodig is voor mkv video ofzo... dus framebuffers moeten wel werken.

ik zal fbgetty een proberen, die zit in de arch repo en ondersteunt framebuffers.

• Dennis Beekman
fbgetty werkt dus ook niet, de machine wil niet eens starten.
iemand nog een suggestie om het met agetty voor elkaar te krijgen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01-2022
Als je computer helemaal niet start, kan ik me nauwelijks voorstellen dat het aan getty ligt. Die komt pas aan de orde aan het einde van het boot proces. Misschien start hij wel maar zie je niets op het scherm omdat er iets met de framebuffer mis is. Kun je via ssh inloggen op deze machine als hij een minuut of wat aan staat?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee