WLAN stick, verschi tussen €10-stick en €40-stick

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ik verkoop al geruime tijd WLAN sticks aan mijn klanten die hun computer draadloos verbonden willen hebben met hun router.

Nu heb ik daar eigenlijk altijd al goedkope sticks voor gebruikt van TP-Link (TP-Link TL-WN721N is zelfs te krijgen voor 6,95 in pricewatch). Maar nu zijn er ook sticks van meer dan 30 euro (bijv. die van AVM).

Mijn vraag is eigenlijk of er een groot verschil in zit tussen die 2 sticks, en dan met name de ontvangst uiteraard. Ik kan het me nauwelijks voorstellen, lijkt me eerder dat het aan de sterkte van het modem ligt, en wat er allemaal voor storende factoren het signaal beïnvloeden. Kan me ergens wel voorstellen dat een stick van AVM goed samenwerkt met een Fritzbox, maar zelfs dan heb ik het idee dat het vooral aan de router ligt.

Iemand een mening hierover?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zit enorm veel kwaliteitsverschil tussen draadloze adapters, en je kan niet helemaal afgaan op de prijs. Ik heb een TP-Link stick van €20 met externe antenne en die is zoveel sneller dan een veel duurdere Linksys. Aan de andere kant heb ik ook een interne kaart van TP-Link en daar zijn de drivers niet zo heel goed van (soms niet herkend worden na opstarten).

En wat het samenwerken betreft: dat slaagt vaak ook tegen. Volgens mij wordt daar vaak niet veel aandacht aan besteedt.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-12 14:27
Je hebt niet enkel bereik (of gevoeligheid), maar ook performance (snelheid en volgehouden snelheid). Daar zit ook een groot verschil.
Een draadloos netwerk is er wat mij betreft niet voor gemaakt, maar als je geweldig veel files over uw netwerk pompt ga je zien dat de ene kaart dat sneller doet dan de andere, en dat de ene kaart dat met minder CPU load kan doen dan de andere...
Je zit blijkbaar bij de bron, misschien kan je zelf eens een testje doen met wat hardware die je hebt liggen en de resultaten met ons delen :).