Toon posts:

WLAN stick, verschi tussen €10-stick en €40-stick

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 21:38
Ik verkoop al geruime tijd WLAN sticks aan mijn klanten die hun computer draadloos verbonden willen hebben met hun router.

Nu heb ik daar eigenlijk altijd al goedkope sticks voor gebruikt van TP-Link (TP-Link TL-WN721N is zelfs te krijgen voor 6,95 in pricewatch). Maar nu zijn er ook sticks van meer dan 30 euro (bijv. die van AVM).

Mijn vraag is eigenlijk of er een groot verschil in zit tussen die 2 sticks, en dan met name de ontvangst uiteraard. Ik kan het me nauwelijks voorstellen, lijkt me eerder dat het aan de sterkte van het modem ligt, en wat er allemaal voor storende factoren het signaal beïnvloeden. Kan me ergens wel voorstellen dat een stick van AVM goed samenwerkt met een Fritzbox, maar zelfs dan heb ik het idee dat het vooral aan de router ligt.

Iemand een mening hierover?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zit enorm veel kwaliteitsverschil tussen draadloze adapters, en je kan niet helemaal afgaan op de prijs. Ik heb een TP-Link stick van €20 met externe antenne en die is zoveel sneller dan een veel duurdere Linksys. Aan de andere kant heb ik ook een interne kaart van TP-Link en daar zijn de drivers niet zo heel goed van (soms niet herkend worden na opstarten).

En wat het samenwerken betreft: dat slaagt vaak ook tegen. Volgens mij wordt daar vaak niet veel aandacht aan besteedt.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 10:09
Je hebt niet enkel bereik (of gevoeligheid), maar ook performance (snelheid en volgehouden snelheid). Daar zit ook een groot verschil.
Een draadloos netwerk is er wat mij betreft niet voor gemaakt, maar als je geweldig veel files over uw netwerk pompt ga je zien dat de ene kaart dat sneller doet dan de andere, en dat de ene kaart dat met minder CPU load kan doen dan de andere...
Je zit blijkbaar bij de bron, misschien kan je zelf eens een testje doen met wat hardware die je hebt liggen en de resultaten met ons delen :).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee